IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)
Vad kul grattis!! Snart är vi ett par ruvare ändå!
Vad skönt att det gick bra!
Vad var det de sa inför framtida försök? Vi får hoppas ni slipper göra några sådana!
Oj. Progesteron tre gånger om dagen? Vilken tar du? Jag tar alltid bara Crinone på morgonen.
De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)
Tack! Känns väldigt spännande :) Det gick bra, förutom en grej de sa som bara påverkar framtida försök och som jag inte orkar bry mig om just nu. Nu är det vänta som gäller! Och så progesteron tre gånger om dagen. Skulle du sätta tillbaka imorgon?
Nej okej. Morgondagens problem får man ta då. Nu fokuserar vi på denna gång och försöker vara positiva. Vi får tänka att vi är gravida till motsatsen bevisats haha.
Nej jag hade insättning i lördags på en femdagars blasto ET. Så är på rd3 idag.
Ja lite så jag känner. Men åh, då har du ju kommit en bit, vad spännande!!!
Ja jätteskönt! Dock besviken över att det andra embryot "dog" sen imorse, så inget till frysen.
Lång historia, som även har att göra med mitt första, avbrutna, ivf-försök. Verkar som läkarna på kliniken är lite oense om ett visst hormonvärde (prolaktin), som de dessutom tycker olika om i Sverige jämfört med Danmark. När folk säger så olika saker så är jag typen som tar reda på saker själv. Eftersom det handlade om ett proteins funktion och jag forskar på proteiners funktion så läste jag på. Min gyn hemma sa dessutom att mitt måttligt förhöjda värde inte var ett problem i sig, eftersom det inte orsakade några biologiska symtom. Jag betalade för ett paket om 3 ivf. Jag frågade innan om de skulle kåta mig göra 3 ivf utan att strula igen, och de sa ja. Nu idag fick jag höra att jag inte får göra fler försök utan läkarintyg. Det blir nog inte så svårt att fixa, men hela grejen minskar min tillit till dem som klinik.
Jag tar Lutinus, progesteron-vaggisar, var 8:e timme. Det är nog rätt vanligt.