IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej på er! Jag har en liten fråga. Jag väntar på mensen för att göra FET, nu strular dock min mens som attan. Jag brukar alltid småblöda (väldigt väldigt lite) i två dagar innan mensen verkligen kommer och jag räknar alltså dag tre av blödande som första mensdagen. Även kliniken sa att jag skulle räkna så.
Nu har jag småblödit sedan i lördags, alltså inne på dag fyra. I söndags blödde jag mer men fortfarande inte så mycket som jag brukar göra den första "riktiga" mensdagen men mer än de andra dagarna. Är lite orolig att jag kanske därför börjar testa för ägglossning för sent. Någon annan som småblöder innan mensen drar igång?
För mig också nästan samma sak, Rmc sagt att bara jag behöver leaxin ( under aktiv thyroid) och visads ingen på prolaktin, men utomlands blood prov visade högt prolaktin,
Prolactin ( ECLIA) 289.10
ECLIA ( method name) och unit ( mIU/mL)
Jag ska börja min thredije avf sep ( nässpry 30'augusti) och men vet inte tro på vilken resultat :)
Ja jätteskönt! Dock besviken över att det andra embryot "dog" sen imorse, så inget till frysen.
Lång historia, som även har att göra med mitt första, avbrutna, ivf-försök. Verkar som läkarna på kliniken är lite oense om ett visst hormonvärde (prolaktin), som de dessutom tycker olika om i Sverige jämfört med Danmark. När folk säger så olika saker så är jag typen som tar reda på saker själv. Eftersom det handlade om ett proteins funktion och jag forskar på proteiners funktion så läste jag på. Min gyn hemma sa dessutom att mitt måttligt förhöjda värde inte var ett problem i sig, eftersom det inte orsakade några biologiska symtom. Jag betalade för ett paket om 3 ivf. Jag frågade innan om de skulle kåta mig göra 3 ivf utan att strula igen, och de sa ja. Nu idag fick jag höra att jag inte får göra fler försök utan läkarintyg. Det blir nog inte så svårt att fixa, men hela grejen minskar min tillit till dem som klinik.
Jag tar Lutinus, progesteron-vaggisar, var 8:e timme. Det är nog rätt vanligt.
Sops: jag småblöder också. Brukar räkna precis som du gjort. I ditt fall hade jag bett om ett extra UL innan FET.
Vi var på uppstartsmöte på st Göran idag. Träffade en väldigt bra läkare. Börjar förmodligen spraya på lördag.
De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)
Ja hahah känns som dagarna kryper fram tyvär trots att jag jobbar en hel del o försöker fokusera på annat. Jag känner en hel del mensvärk men ja kan inte avgöra om det är av lutinus lr vad det är, återstår att se! Dock när ja gjorde ostimulerad fet o tog lutinus kände ja inget av de! Hur känner du nu efter insättningen.
Så jobbigt när man hör olika! Man vet inte vad man ska tro. Jag hade väldigt högt prolaktinvärde, men absolut inga som helst symptom av det. Men jag fick medicinera ned prolaktinet innan vi fick starta med IVF nu i våras. Har jag förstått det rätt att du fått köra på med IVF trots förhöjt värde, bara för att du inte har några symptom på förhöjt prolaktin?
Håller tummarna att ni inte behöver fler försök
Idag var första dagen jag kunde röra mig ordentligt efter äggplocket och jag var fortfarande öm när de höll på att trycka med ultraljud precis över äggstockarna. Så fick lite ont igen efter. Sen kände jag samma sekund de satte in embryot att det krampade liksom och frågade om det, och då sa de att det kan hända, just för att det "kommer in nåt". Resten av dagen har jag känt kramper som vanlig mensvärk, annars helt vanligt :) Och så är det spännande förstås!
Började äntligen med sprayen imorse! Hurra.
Började äntligen med sprayen imorse! Hurra.
En fråga till er som börjat med IVF redan. När ni fick er kallelse, var dagen för tiden väldigt långt fram?