• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Lee***

[quote=76969751][quote-nick]hope88 skrev 2016-09-14 15:25:03 följande:[/quote-nick]Grattis till ruvningen =) Tror inte di behöver vara orolig för blåsan var för lite fylld de är ju väldigt duktiga på de de gör. Hade det varit några problem hade de säkert bett dig dricka lite mer. Men självklart förstår jag att du nojar. Man gör ju det över allt i denna process. Svårt att känna glädje fullt ut men jag håller tummarna stenhårt för dina 2 små ägg =)[/

Tack, skall försöka att inte oroa mig. Men svårt.

Håller tummarna att det gå vägen för dig

• Lee***

[quote=76969822][quote-nick]miamarina84 skrev 2016-09-14 15:53:57 följande:[/quote-nick]Oroa dig inte för blåsan. Jag drack o drack utan att blåsan fylldes. Enda nackdelen är att det blir enklare för läraren att föra in instrumentet med en då större mage ;)[/

Får hoppas det. Annars bör de har sagt ngt till oss.

• Lee***

[quote=76969822][quote-nick]miamarina84 skrev 2016-09-14 15:53:57 följande:[/quote-nick]Oroa dig inte för blåsan. Jag drack o drack utan att blåsan fylldes. Enda nackdelen är att det blir enklare för läraren att föra in instrumentet med en då större mage ;)[/

Får hoppas det. Annars bör de har sagt ngt till oss.

• hope88
    Lee*** skrev 2016-09-14 16:11:37 följande:

[quote=76969751][quote-nick]hope88 skrev 2016-09-14 15:25:03 följande:[/quote-nick]Grattis till ruvningen =) Tror inte di behöver vara orolig för blåsan var för lite fylld de är ju väldigt duktiga på de de gör. Hade det varit några problem hade de säkert bett dig dricka lite mer. Men självklart förstår jag att du nojar. Man gör ju det över allt i denna process. Svårt att känna glädje fullt ut men jag håller tummarna stenhårt för dina 2 små ägg =)[/

Tack, skall försöka att inte oroa mig. Men svårt.

Håller tummarna att det gå vägen för dig

Ja och oron tar aldrig slut :( Men nu är det vår tur!

Tack =)
  • peacefrog
    Lee*** skrev 2016-09-14 15:00:39 följande:

Nu har jag fått två embroy insatta. De resterande 7 skulle odlas vidare, tyvärr hade inte de delat sig korrekt för den dagen. Men de jag fick tillbaka var 2 st fyrcellig.

Min urinblåsa var inte riktigt fylld, vi kunde se katetern men tyvärr inte när läkaren släppte embryon. Hoppas verkligen att det inte har ställt till det för oss. Den glädjen jag borde känna finns inte, självklart är jag glad att vi trots allt fick två. Men att jag skulle druckigt mer vatten. Jaja, bara vänta o se , nu kan man ju inte göra så mycket mer.

Hoppas det går bra för er alla

Grattis till återföring. Oroa dig inte för blåsan. Jag var rätt kissnödig inför mitt insättning och frågade om de ville ha mig kissnödig eller inte och de skickade mig på toa. Så tömd blåsa men vi fick se embryona som en liten vit fläck på UL-skärmen så det där med att vara kissnödig eller inte verkar mest vara till hjälp i vissa fall. Det kommer går bra! Håller tummar och tår!
  • peacefrog
    hope88 skrev 2016-09-14 08:29:40 följande:
    Spännande med hormontabletter för att bättra på äggen! Hoppas det ger effekt nu =)

Jo det är ju det. Åh det förstår jag även om jag också kan förstå längtan efter syskon. När gör ni nästa ivf?

Tack, det hoppas vi med =) Vi gör detta pga manlig faktor och för varje försök har det varit prat om TESA behandling (att de hämtar upp spermier med en nål) men det har precis räckt till våra ägg så det känns skönt att vi i alla fall kan bli gravida.

Tog ett nytt test nu imorse som var starkare. Illamåendet ökar också. Var tvungen att gå upp inatt och äta för att lindra det. Men det är så värt det om vi får vårt mirakel <3 Hoppas att illamåendet beror på att räkan borrat in sig ordentligt.

Kram
    Vi är mitt uppe i en process nu. Ruvardag 6. Fått 2 embryos tillbaka så jag går och lyssnar på kroppen dagarna i ända... funderar på om jag ska våga testa någon dag tidigare än testdagen.
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-14 17:17:43 följande:

Vi är mitt uppe i en process nu. Ruvardag 6. Fått 2 embryos tillbaka så jag går och lyssnar på kroppen dagarna i ända... funderar på om jag ska våga testa någon dag tidigare än testdagen.

Åh sorry visste inte att ni redan var ogåm
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-14 17:17:43 följande:

Åh sorry visste inte att ni redan var igång! Vad kul! Härligt att ruva även om det är tufft såklart. Håller tummar och tår!

He he ja man lyssnar, lyssnar, känner o känner dagarna i ända men det är ju inte så konstigt när man vet om att äggen är befruktade i magen =)

Jag tjuvtestade på ruvardag 9 med ett 2 dagars embryo denna gång och fick svagt plus då. Sen har det bara blivit starkare.

Satte ni in 2 dagars odlade?
  • Lee***
    peacefrog skrev 2016-09-14 17:14:40 följande:

Grattis till återföring. Oroa dig inte för blåsan. Jag var rätt kissnödig inför mitt insättning och frågade om de ville ha mig kissnödig eller inte och de skickade mig på toa. Så tömd blåsa men vi fick se embryona som en liten vit fläck på UL-skärmen så det där med att vara kissnödig eller inte verkar mest vara till hjälp i vissa fall. Det kommer går bra! Håller tummar och tår!

Tack, det är nog ingen fara. Men man blir jo nojig för minsta lilla i denna process.

Första ivf var extremt jobbig var tom tvungen att gå hem från jobbet. Men känner mer att man får bara försöka låta dagarna gå o försöka leva som vanligt. Det ända jag inte gör är att bära tungt eller gå på gymmet o springa.

Såg att du också satt in 2 st:) får vi hålla alla tummar att de vill fästa o stanna kvar.
  • Lee***
    Emmis84 skrev 2016-09-14 10:04:28 följande:

Dom ska ringa idag mellan 14-15. Jag har dock inte fått reda på att jag ska vänta tills vi får besked om befruktning.

Då bör jag nog ta den nu med en gång trots lite blödning?

Hur har befruktningen gått?
Svar på tråden IVF med start i september 2016