• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Emmis84
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 12:04:55 följande:

Så har de alltid sagt till mig. Men det beror väl kanske på att jag har få ägg, så att man inte tagit insättning för givet. För blir det ingen insättning är det ju bara onödigt att du tar Crinone nu.

Men ta den nu då. Sen kan du ju fråga kliniken vilken tid du ska ta den framöver. Jag börjar jobba 5 vissa dagar, men då tyckte de tex inte att jag skulle ta den direkt när jag gick upp, utan vänta till runt 7-8. Men fråga du Vart går du någonstans?

Jag går på RMC i Malmö. Fick samtal från dom idag och vi har 8 befruktade ägg. Insättning på fredag. Crinone ska jag ta vid 8-9 imorgon och på fredag ska jag ta med det till RMC.
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 19:47:10 följande:
    Jag går på RMC i Malmö. Fick samtal från dom idag och vi har 8 befruktade ägg. Insättning på fredag. Crinone ska jag ta vid 8-9 imorgon och på fredag ska jag ta med det till RMC.
    Där går vi också Härligt med många befruktade ägg! Hoppas det går bra på fredag!
  • peacefrog
    hope88 skrev 2016-09-14 17:33:48 följande:
    Åh sorry visste inte att ni redan var igång! Vad kul! Härligt att ruva även om det är tufft såklart. Håller tummar och tår!

He he ja man lyssnar, lyssnar, känner o känner dagarna i ända men det är ju inte så konstigt när man vet om att äggen är befruktade i magen =)

Jag tjuvtestade på ruvardag 9 med ett 2 dagars embryo denna gång och fick svagt plus då. Sen har det bara blivit starkare.

Satte ni in 2 dagars odlade?
    2 st 3-dagars är insatta. Jo, det känns som den största delen av hela den här karusellen är att vänta
  • peacefrog
    Emmis84 skrev 2016-09-14 19:47:10 följande:
    Fint med så många! Håller tummarna
  • Emmis84
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 19:51:54 följande:

Där går vi också Härligt med många befruktade ägg! Hoppas det går bra på fredag!

Ah vad kul Viken läkare har du haft? Vi hade christof vid ÄP, verkligen toppen bra.

Hur upplever du annars RMC? Det har blivit rätt mycket fel för vår del.. kändes så stressigt vid varje VUL också, Snabbt in och snabbt ut..

Var i processen är du? Tyckte jag läste någonstans att du skulle ha ÄP v,38 stämmer det? Går det bra med sprutorna?
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-14 20:26:02 följande:

2 st 3-dagars är insatta. Jo, det känns som den största delen av hela den här karusellen är att vänta

Såg nu att du tidigare skrev att du ruvade. Är lite trött :p

Ja väntan är verkligen evig känns det som men det kommer vara värt det <3 Hoppas att dina ägg tar sig nu!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 20:40:26 följande:
    Ah vad kul Viken läkare har du haft? Vi hade christof vid ÄP, verkligen toppen bra.

Hur upplever du annars RMC? Det har blivit rätt mycket fel för vår del.. kändes så stressigt vid varje VUL också, Snabbt in och snabbt ut..

Var i processen är du? Tyckte jag läste någonstans att du skulle ha ÄP v,38 stämmer det? Går det bra med sprutorna?
    Jag har haft typ alla läkare där känns det som. Det här är vårt fjärde försök, så har haft olika hela tiden i princip.

Vad har varit fel för er del? Vi har upplevt det lite upp och ner. Samtidigt har man ju inget att jämföra med liksom.

Jag har sprutat i sju dagar nu och ska på första VUL imorgon. Det stämmer att plock är planerat till v38. Bör bli i slutet av den veckan om allt nu går som det ska. Jämför jag med de andra försöken så bör det bli torsdag eller fredag nästa vecka.
  • Olidligaväntan

Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.

• Lee***

[quote=76971458][quote-nick]Olidligaväntan skrev 2016-09-15 08:33:42 följande:[/quote-nick]Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.[/

Nej, vad tråkigt. Lider verkligen med dig. Vet tyvärr hur det känns:(

• avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 21:18:51 följande:
    Jag har haft typ alla läkare där känns det som. Det här är vårt fjärde försök, så har haft olika hela tiden i princip.

Vad har varit fel för er del? Vi har upplevt det lite upp och ner. Samtidigt har man ju inget att jämföra med liksom.

Jag har sprutat i sju dagar nu och ska på första VUL imorgon. Det stämmer att plock är planerat till v38. Bör bli i slutet av den veckan om allt nu går som det ska. Jämför jag med de andra försöken så bör det bli torsdag eller fredag nästa vecka.
    Hur gick med din ultrajud ?
Svar på tråden IVF med start i september 2016