• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2016-09-15 08:33:42 följande:

Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.

Åh stor kram. Hoppas du är en låghormonare som plussar sent. Håller tummarna för dig!
  • Emmis84
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-15 18:23:55 följande:

Hej igen! (Började svara dig i en annan grupp också. Tittade inte på namnet först )

Ultraljudet idag gick bra. Över förväntan. Med tanke på att vi gjort tre försök innan det här så vet vi ju hur det brukar se ut på första ultraljudet. Nu såg det bättre ut än tidigare, sju blåsor varav sex som var på gång och den sjunde något efter. Nytt ultraljud på måndag. Kändes jättebra eftersom jag producerar dåligt och nu hade fler än vad jag brukar ha första ultraljudet. Så det känns bra! Dessutom var det ingen polyp på livmodern, vilket jag var nervös för eftersom jag opererade bort en i somras. Var nervös över att jag skulle ha fått tillbaka den.

Jobbigt att mycket blivit fel för er. Hoppas att det ordnar sig till det bästa nu!

Inför insättningen behöver du inte tänka på mer än vad de redan sagt till dig. Det känns ingenting, så bedövning behövs inte. Lycka till!

Åh vad härligt att höra! Då lär du nog ha dubblat blåsorna tills ÄP. Håller tummarna!

Idag ska man bli ruvare, känns lite overkligt. Men jag ska inte ha för höga förhoppningar..

Känns det något i magen efter insättning? Smärta el obehag? Jag är fortfarande lite svullen sen ÄP :-S

Vaknade i natt med smärtor och illamående men det gick som tur var över.
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-16 08:16:58 följande:
    Åh vad härligt att höra! Då lär du nog ha dubblat blåsorna tills ÄP. Håller tummarna!

Idag ska man bli ruvare, känns lite overkligt. Men jag ska inte ha för höga förhoppningar..

Känns det något i magen efter insättning? Smärta el obehag? Jag är fortfarande lite svullen sen ÄP :-S

Ja precis, äggblåsorna ska ju vara runt 18-20 när det är dags för äggplock. Så ett tag kvar.

Lycka till idag! Det är olika hur man känner efteråt. Helt individuellt. Men jag har alltid haft ont efter ÄP, men inte efter insättningen.
  • hope88
    Olidligaväntan skrev 2016-09-15 08:33:42 följande:

Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.

Åh vet hur det känns :( Men hoppet finns än, många som är låghormonare som får utslag senare. Stor kram!
  • hope88
    avin78 skrev 2016-09-15 10:21:39 följande:

Jag ska börja imorgon kväll spruta, och nästa vecka ultajud,

Jag går på rmc malmö, jag har varit med Birgita för ägg plocka och återlämning ( båda) för min första och andra ivf, som miss lyckades.

Vem har varit med Birgita?

Därför jag har läst att jätte mycket viktig med återlämning , duktig läkare är mycket hjälp för att en ivf lyckas ,

Lycka till =) är det här er 3e ivf? Hoppas hoppas ddt tar sig nu!
  • hope88

Vad skönt att det såg bra ut på ultraljudet Regnbågsdröm! Hoppas hoppas ni får ut bra ägg denna gång <3 Er tur nu!! Å skönt att polypen inte kommit tillbaka då är det fritt fram nu =)

• hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-16 08:16:58 följande:

Trist att ni haft lite problem på vägen men nu är ni äntligen där =) Kommer gå jättebra med insättningen! Det känns ingenting =) Så får man se den lilla luftbubblan som blir i livmodern där ägget placeras. Jag har inte känt något efter ET.

Svullnaden påverkar inte ET däremot kan det hålla i sig lite längre. Min svullnad la sig aldrig och sen plussade jag på ruvardag 9 denna gång.

Håller tummarna att ni får ett finfint ägg tillbaka nu och att det fäster <3
  • hope88

Är idag inne på ruvardag 14 alt 15 beroende på om man räknar ET som ruvardag 1. Pluset blir starkare och tog clearblue digital imorse som visade gravid 2-3 veckor så hormonerna ökar. I söndags när jag plussade svagt visade det gravid 1-2 veckor. Så idag är jag i vecka 4+2. Hoppas så att allt ska gå vägen denna gång. På söndag är det den riktiga testdagen och på måndag har jag återbesök på ivf kliniken för att kolla upp överstimuleringen och ta nya blodprover. Var där igår och då var äggstockarna fortfarande svulla och läkaren tog hcg i blodprov vilket också visade graviditet =) Hoppas det ser bra ut på måndag! Försöker njuta men oroar mig också.

Jag hejar på er tjejer! <3

• Emmis84
    hope88 skrev 2016-09-16 10:54:54 följande:

Är idag inne på ruvardag 14 alt 15 beroende på om man räknar ET som ruvardag 1. Pluset blir starkare och tog clearblue digital imorse som visade gravid 2-3 veckor så hormonerna ökar. I söndags när jag plussade svagt visade det gravid 1-2 veckor. Så idag är jag i vecka 4+2. Hoppas så att allt ska gå vägen denna gång. På söndag är det den riktiga testdagen och på måndag har jag återbesök på ivf kliniken för att kolla upp överstimuleringen och ta nya blodprover. Var där igår och då var äggstockarna fortfarande svulla och läkaren tog hcg i blodprov vilket också visade graviditet =) Hoppas det ser bra ut på måndag! Försöker njuta men oroar mig också.

Jag hejar på er tjejer! <3

Åh stort Grattis till pluset! Gud vad kul!

När upptäckte du att du var överstimulerade? Jag tror nämligen att jag är lätt överstimulerad.. men ska till RMC idag så vi får se vad dom säger..
  • hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-16 11:01:43 följande:

Åh stort Grattis till pluset! Gud vad kul!

När upptäckte du att du var överstimulerade? Jag tror nämligen att jag är lätt överstimulerad.. men ska till RMC idag så vi får se vad dom säger..

Tack så jättemycket =)

Hade ont från ÄP och lite lite vätska i buken vid insättning men tillräckligt lite för att de skulle göra ET. Fick tillbaka ägget på fredagen och på lördag kväll började jag svullna upp mer och på söndagen fick jag ondare så åkte in till gynakuten där de såg att mina äggstockar var svullna. Inget att göra utom att vila. Värken och svullnaden la sig aldrig så fick göra 2 kontroller på ivf kliniken, först på måndagen 5/9 som inte visade någon försämring. Tillbaka 8/9 och då hade jag fått lite mer vätska i buken så vart ordinerad att dricka mycket. Mådde lite bättre den 9-10/9 men vart sämre igen den 11/9. Åter igen på UL 12/9 då hade jag mer vätska och rejält ont. Lite svårt med andningen så fick tappas på vätska och börja med blodförtunnande som jag måste fortsätta med ett tag framöver också. Allt detta tydde på graviditet då jag först fick överstimuleringssymtom, vart bättre och sen sämre igen då ägget fäste och så var det ju också visade det sig igår =)

Hoppas verkligen det går bra för dig nu! Överstimuleringen har inte varit så kul, varit sjukskriven sen 5/9 men allt är värt det om det går bra=)
Svar på tråden IVF med start i september 2016