IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.
Hej igen! (Började svara dig i en annan grupp också. Tittade inte på namnet först )
Ultraljudet idag gick bra. Över förväntan. Med tanke på att vi gjort tre försök innan det här så vet vi ju hur det brukar se ut på första ultraljudet. Nu såg det bättre ut än tidigare, sju blåsor varav sex som var på gång och den sjunde något efter. Nytt ultraljud på måndag. Kändes jättebra eftersom jag producerar dåligt och nu hade fler än vad jag brukar ha första ultraljudet. Så det känns bra! Dessutom var det ingen polyp på livmodern, vilket jag var nervös för eftersom jag opererade bort en i somras. Var nervös över att jag skulle ha fått tillbaka den.
Jobbigt att mycket blivit fel för er. Hoppas att det ordnar sig till det bästa nu!
Inför insättningen behöver du inte tänka på mer än vad de redan sagt till dig. Det känns ingenting, så bedövning behövs inte. Lycka till!
Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.
Jag ska börja imorgon kväll spruta, och nästa vecka ultajud,
Jag går på rmc malmö, jag har varit med Birgita för ägg plocka och återlämning ( båda) för min första och andra ivf, som miss lyckades.
Vem har varit med Birgita?
Därför jag har läst att jätte mycket viktig med återlämning , duktig läkare är mycket hjälp för att en ivf lyckas ,
Vad skönt att det såg bra ut på ultraljudet Regnbågsdröm! Hoppas hoppas ni får ut bra ägg denna gång <3 Er tur nu!! Å skönt att polypen inte kommit tillbaka då är det fritt fram nu =)
Åh vad härligt att höra! Då lär du nog ha dubblat blåsorna tills ÄP. Håller tummarna!
Idag ska man bli ruvare, känns lite overkligt. Men jag ska inte ha för höga förhoppningar..
Känns det något i magen efter insättning? Smärta el obehag? Jag är fortfarande lite svullen sen ÄP :-S
Vaknade i natt med smärtor och illamående men det gick som tur var över.
Är idag inne på ruvardag 14 alt 15 beroende på om man räknar ET som ruvardag 1. Pluset blir starkare och tog clearblue digital imorse som visade gravid 2-3 veckor så hormonerna ökar. I söndags när jag plussade svagt visade det gravid 1-2 veckor. Så idag är jag i vecka 4+2. Hoppas så att allt ska gå vägen denna gång. På söndag är det den riktiga testdagen och på måndag har jag återbesök på ivf kliniken för att kolla upp överstimuleringen och ta nya blodprover. Var där igår och då var äggstockarna fortfarande svulla och läkaren tog hcg i blodprov vilket också visade graviditet =) Hoppas det ser bra ut på måndag! Försöker njuta men oroar mig också.
Jag hejar på er tjejer! <3
Är idag inne på ruvardag 14 alt 15 beroende på om man räknar ET som ruvardag 1. Pluset blir starkare och tog clearblue digital imorse som visade gravid 2-3 veckor så hormonerna ökar. I söndags när jag plussade svagt visade det gravid 1-2 veckor. Så idag är jag i vecka 4+2. Hoppas så att allt ska gå vägen denna gång. På söndag är det den riktiga testdagen och på måndag har jag återbesök på ivf kliniken för att kolla upp överstimuleringen och ta nya blodprover. Var där igår och då var äggstockarna fortfarande svulla och läkaren tog hcg i blodprov vilket också visade graviditet =) Hoppas det ser bra ut på måndag! Försöker njuta men oroar mig också.
Jag hejar på er tjejer! <3
Åh stort Grattis till pluset! Gud vad kul!
När upptäckte du att du var överstimulerade? Jag tror nämligen att jag är lätt överstimulerad.. men ska till RMC idag så vi får se vad dom säger..