IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Kanska bara privat klinik återlämna 2 ägg? Jag går på rmc malmö ,
Jag har frågat i min andra ivf , det sagt att nej, det går inte ,
Kanska bara privat klinik återlämna 2 ägg? Jag går på rmc malmö ,
Jag har frågat i min andra ivf , det sagt att nej, det går inte ,
Spännande att läsa om er allihop, jag följer vad ni skriver och önskar er alla lycka till oavsett om nu väntar på ÄP, ET eller det slutgiltiga testet :) och story grattis till dig hope88 som redan har ett plus!!
Själv ska jag börja testa med äl-stickor imorgon så att jag vet lite mer exakt när nästa mens kommer då jag förhoppningsvis kan börja igen. Nervös för att det inte ska gå men försöker tänka bort det.
Spännande att läsa om er allihop, jag följer vad ni skriver och önskar er alla lycka till oavsett om nu väntar på ÄP, ET eller det slutgiltiga testet :) och story grattis till dig hope88 som redan har ett plus!!
Själv ska jag börja testa med äl-stickor imorgon så att jag vet lite mer exakt när nästa mens kommer då jag förhoppningsvis kan börja igen. Nervös för att det inte ska gå men försöker tänka bort det.
Angående ett eller två embryon: vi fick välja vid vår femte insättning och stod länge och vägde mellan alternativen. Det blev ett embryo och en bebis.
Tack för era svar,
Önskar bäst till alla,
I natt mitt första spruta <3
Sov gott all hopa
Ser att det är många som fått två embryon. Jag har blivit erbjuden att sätta tillbaka två nästa gång, om det nu skulle finnas två att sätta tillbaka. Pga min ålder (41). Men jag är osäker. Vet att 80-90 % av äggen är kassa vid min ålder och att sannolikheten att två tar sig är låg.
Men eftersom jag är ensamstående och måste räkna med att sköta allt själv även om jag såklart vill hitta en partner, så är jag lite rädd för tvillingar. Samtidigt är jag mer rädd för att det inte blir några barn. Svårt läge, hur tänkte ni som har fått två embryon runt detta?
Igår var det ET för mig. Jag undrar hur länge man känner sig svullen, trött och lätt andfådd? Läkaren kollade inte om jag var överstimulerad fast att jag klart och tydligt uttryckte min oro. :-/
Jag börjar jobb på måndag och jobbar som undersköterska. Det är inte en lugn stund kan jag säga..
Är lite orolig över att riskera något samt hur tusan jag ska orka? Jag måste dessutom ha läkarintyg för forts sjukfrånvaro ..
Igår var det ET för mig. Jag undrar hur länge man känner sig svullen, trött och lätt andfådd? Läkaren kollade inte om jag var överstimulerad fast att jag klart och tydligt uttryckte min oro. :-/
Jag börjar jobb på måndag och jobbar som undersköterska. Det är inte en lugn stund kan jag säga..
Är lite orolig över att riskera något samt hur tusan jag ska orka? Jag måste dessutom ha läkarintyg för forts sjukfrånvaro ..
Jag är fortfarande svullen och har ont och är nu 17 dagar efter ET. Andningen vart bra igen efter att de tömde buken på vätska. Anledningen till att jag har ont än är att tappa en på vätska inte botar överstimulering utan lindrar endast och har fått tillbaka lite vätska efter tappningen, men inte tillräckligt för att tömma. Ska tillbaka på måndag och se om det går åt rätt håll