• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • 91erica
    4Aan skrev 2016-10-21 16:43:43 följande:

Hej ny här och började m sprutorna igår !

Idag mår jag görilla ????

Någon annan som mått illa dagen efter första sprutan?

Välkommen till gruppen! :)

Nej jag kände ingen mer biverkning än att jag va mer lättirriterad än vanligt. Men läs på fass om läkemedlet. De är säkert en biverkning.
  • lellisen

Jag har mått väldigt illa under spruttiden!! En gång inlagd pga kräkningar o fick dropp en natt.

• Veronicasnart30
    Mabe skrev 2016-10-21 16:46:15 följande:

Fått klartecken på undersökningen idag. Har fortfarande en del vätska kvar i buken och lite stora äggstockar och äggblåsor men det blir återföring imorgon!

åhh va spännande och roligt :) Lycka till!
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-21 16:12:31 följande:
    Jaha ok :) Hoppas att du inte behöver använda lutinus så länge till. Ja, jag känner mig faktiskt stolt över mig själv :) Var och hämtade ett paket som jag beställde men såg ingen avi eller sms från apotea.se. Passade på fråga ifall paketet hade kommit men det gjorde det inte. Kanske är lika bra att den inte kom idag så får jag vänta på måndag eller tisdag att testa mig. Min man ville absolut inte att vi ska testa oss innan testdag då bm sa att det finns risk att det inte visar plus så det får bli att testa nästa vecka. Tre dagar till kan jag väl åtminstone stå ut med.

Börjar få lite gulaktig flytningar som vilket tyder på att mensen är på g. Brukar få det innan mensen kommer :( Så det känns faktiskt inte så hoppfullt.

Jag hade/har också gula flytningar som jag tror beror på lutinus. Ska prova ringa kliniken imorgon och fråga.

• Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-21 22:40:50 följande:

Jag hade/har också gula flytningar som jag tror beror på lutinus. Ska prova ringa kliniken imorgon och fråga.

Jaså? Ok då kanske det har med lutinus att göra. Konstigt! Ja gör det, för så ont ska du inte behöva ha. Hoppas att det ordnar sig!
  • shrigley
    91erica skrev 2016-10-19 19:02:39 följande:

Det gör jag med. Så fantastiskt häftigt! :) Jag fick testdag den 7/11...

Och jag ruvar på två st. Första försöket. Jag är gammal, 41 år.. inga barn. Testdag 5/11. Olidligt lång väntan.....:)
  • Mabe
    shrigley skrev 2016-10-22 17:34:32 följande:

Och jag ruvar på två st. Första försöket. Jag är gammal, 41 år.. inga barn. Testdag 5/11. Olidligt lång väntan.....:)

Fått tillbaka två blastocyster idag.
  • typjag

Någon som vet om nordic IVF gbg gör FET återföringar på lördagar å söndagar?

• TessOphira

Hej alla. Jag hoppar in här då vi är i full fart med syskonförsök till våran lilla son Charlie (som kom till via ivf) Gjorde ett FET som slutade i tidigt missfall nu i september/oktober månadsskift. Har 2 guldägg kvar i frysen och vi hoppas på att göra ett nytt försök redan nu i slutet av oktober.

Charlie ? 11/12-2015
  • Veronicasnart30
    TessOphira skrev 2016-10-23 19:05:29 följande:

Hej alla. Jag hoppar in här då vi är i full fart med syskonförsök till våran lilla son Charlie (som kom till via ivf) Gjorde ett FET som slutade i tidigt missfall nu i september/oktober månadsskift. Har 2 guldägg kvar i frysen och vi hoppas på att göra ett nytt försök redan nu i slutet av oktober.

Välkommen! Hur går det till med en FET? Måste man ta hormoner och sånt innan? i vilken stad bor du i?
Svar på tråden IVF-hösten 2016