• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-20 07:42:45 följande:

Vi har bara det embryot som jag nu ruvar på. Labbet sa att embryot såg fint ut och att de trodde mycket på det så vi hoppas att det utvecklas till en liten sommarbebis :)

Det hoppas verkligen jag med på! :)
  • Mabe

Jag brukar säga att jag inte blir så påverkad av hormonerna.... men när man börjar gråta till "Trinny & Susannah" kan man ju börja fundera....????

• Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-19 21:37:05 följande:
    Ja, det är svårt veta. Jag har som sagt aldrig känt av mensvärk innan mens så detta är nytt för mig :) Får väl se om några dagar.

Ja precis, det är så värt :) Hur länge ska du ta lutinus?

Nop, jag har inte tjuvtestat. Är så imponerad på mig själv att jag har hållit mig så länge. Förut brukade jag testade mig som galning innan BIM. Idag beställde jag hem gravtester på apotea hemsida så det borde väl komma på fredag. Då ska jag försöka intala min man om att ta test på söndag, om jag kan hålla mig till dess. Då blir det en dag innan testdag. Är så nervös, tänk om det blir ett negativ test då vet jag inte vad jag gör... Hatar den känslan att inte veta.
    Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska ta dem. Ska till läkaren den 1/11 så jag får höra då. Verkligen imponerad att du inte testat dig, jag kunde absolut inte hålla mig:) jag förstår känsla , tänk om det inte är nått. Jag håller tummarna att det blir ett plus:) 
  • Veronicasnart30

Mitt underliv är sönderfrätt och svullet av lutinus. Är det någon som vet vad man kan smörja med förutom barnolja ?

• Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-20 21:42:43 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska ta dem. Ska till läkaren den 1/11 så jag får höra då. Verkligen imponerad att du inte testat dig, jag kunde absolut inte hålla mig:) jag förstår känsla , tänk om det inte är nått. Jag håller tummarna att det blir ett plus:) 
    Jaha ok :) Hoppas att du inte behöver använda lutinus så länge till. Ja, jag känner mig faktiskt stolt över mig själv :) Var och hämtade ett paket som jag beställde men såg ingen avi eller sms från apotea.se. Passade på fråga ifall paketet hade kommit men det gjorde det inte. Kanske är lika bra att den inte kom idag så får jag vänta på måndag eller tisdag att testa mig. Min man ville absolut inte att vi ska testa oss innan testdag då bm sa att det finns risk att det inte visar plus så det får bli att testa nästa vecka. Tre dagar till kan jag väl åtminstone stå ut med.

Börjar få lite gulaktig flytningar som vilket tyder på att mensen är på g. Brukar få det innan mensen kommer :( Så det känns faktiskt inte så hoppfullt.
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-20 21:44:59 följande:

Mitt underliv är sönderfrätt och svullet av lutinus. Är det någon som vet vad man kan smörja med förutom barnolja ?

Men åh så jobbigt :( Har du ringt till bm och frågat dem vad du kan göra för att förhindra svullnaden o smärtan? Jag har inga tips då jag inte har så ont av det längre. Första början så tyckte jag att det var fruktansvärt så jag provade doppa lite vatten på tabletten så att den skulle glida bättre o då skavde inte så mkt i slidan. Kanske något du kan prova med? Annars vet jag faktiskt inte vad man kan göra? Tråkigt bara att det ska göra så ont... Det finns tydligen gel baserad som är av samma typ av lutinus men jag vet inte om det är av samma effekt eller vad som är skillnaden?
  • Kärleksbarn00
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-20 21:44:59 följande:

Potatismjöl.
  • 4Aan

Hej ny här och började m sprutorna igår !

Idag mår jag görilla ????

Någon annan som mått illa dagen efter första sprutan?

• Mabe

Fått klartecken på undersökningen idag. Har fortfarande en del vätska kvar i buken och lite stora äggstockar och äggblåsor men det blir återföring imorgon!

• 91erica
    Mabe skrev 2016-10-21 16:46:15 följande:

Fått klartecken på undersökningen idag. Har fortfarande en del vätska kvar i buken och lite stora äggstockar och äggblåsor men det blir återföring imorgon!

Åh va kul. Stort lycka till. :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016