• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Anonym (Aspargus)
    bluebird6 skrev 2016-11-20 11:21:10 följande:

Hej. 

Jag hoppar in här med då. Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 

Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nu iaf så väntar vi på BIM 26/11.. 

Inga direkta känningar denna gång. Ilande bröst igår, 1 v efter ÄL men jag vet inte om det räknas. 

/Angelica
    Fy så hemskt! Hoppas det går vägen nu till slut! Kram.
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-20 11:42:37 följande:

Tack för svar!:) Hon är 6mån nu och jag hade tänkt sluta amma ungefär nu så kanske ska göra det istället.. hörde av bm att man kan få hjälp från kvinnokliniken om det är så att man vill bli gravid men då måste man ju såklart slutat amma.

Jasså det låter ju bra :) gick till gyn två mån efter jag slutat men fick ingen hjälp bara vul och tog hormonprover men allt var bra! Som tur var fick jag äl en månad efter besöket :) har haft min tredje äl nu så hoppas på plus nästa helg!
  • bluebird6
    Anonym (Aspargus) skrev 2016-11-20 12:40:36 följande:
    Fy så hemskt! Hoppas det går vägen nu till slut! Kram.
    Tack så mkt. Vi håller tummarna stenhårt här.. 
    försökt kika igenom tråden lite.. 
    Var det så att du skulle testa på onsdag?
  • fruH92

BIM+18 idag, negativt test :( hade superkraftig molvärk igår & mådde lite illa på kvällen så tänkte att mensen kanske kommer. Men den kom inte & värken sitter kvar så tänkte att det kanske ger utslag på ett test nu men icke... :(

• Emlin

Hej! Tror att jag just fått en nidblödning! Ca 1 v efter ÄL med BIM 29/11. Bara lite lite blod på pappret efter att jag kissat. Har aldrig haft så förut. Detta är fjärde försöket på första barnet. Jag är 33 år och min sambo 40. Har ni andra haft nidblödning någon gång?

• bamboobaby

Hej!
    Läst lite i tråden och va kul med alla plus! Hoppas det händer mig med framöver.
    BIM den 26e och kroppen har fått dille och jag mår illa ömmande bröst men också en stark känsla av att det beror helt och hållet på inbillning. Tänker att det här kommer ta tid den här gången och det är ok så länge jag hade kunnat få någon sort av bekräftelse på att det faktiskt kommer komma ett barn framöver men det går ju inte att få:(
    Har två barn sedan tidigare och den yngsta är 6 år så det var ett tag sedan jag var gravid.

Någon som plussat vill berätta vilka symtom ni har och har haft?

• Anonym (Emma)

Jag hade bim igår den 19, men mensen startade redan i onsdags :( testade negativt i tisdags med predictor early.

Tycker mensen är lite annorlunda mot vad den brukar vara, är så trött och nedstämd, hoppades verkligen och trodde de skulle ta sig denna gång, men icke..

Brukar blöda massor i vanliga fall i flera dagar, hade en kraftig med klumpar (ursäkta) i fredags, men redan igår och idag börjar de avta med endast lite blod när jag torkar mig..

Är 27 år gammal, har haft regelbundet mens hur länge som helst, och samma mängd blod, är rädd att det aldrig kommer att bli ett + :(

• Anonym (Aspargus)
    bluebird6 skrev 2016-11-20 13:13:56 följande:

Tack så mkt. Vi håller tummarna stenhårt här.. 

försökt kika igenom tråden lite.. 

Var det så att du skulle testa på onsdag?

Håller tummarna för er! Ja, eller tisdag om jag inte kan hålla mig. Har BIM imorgon eller idag. Tror jag har 15 dagar mellan äl och bim och i sådana fall ska den komma imorgon. Så bim+1 på tisdag... Men känner på mig att mensen kommer inatt eller imorgon. Ingen skada skedd än så länge dock, är bara på första försöket och är 26 så jag ska inte klaga alls!
  • bluebird6
    Anonym (Aspargus) skrev 2016-11-20 16:54:59 följande:
    Håller tummarna för er! Ja, eller tisdag om jag inte kan hålla mig. Har BIM imorgon eller idag. Tror jag har 15 dagar mellan äl och bim och i sådana fall ska den komma imorgon. Så bim+1 på tisdag... Men känner på mig att mensen kommer inatt eller imorgon. Ingen skada skedd än så länge dock, är bara på första försöket och är 26 så jag ska inte klaga alls!
    Oj, då hade jag aldrig klarat att hålla mig:)
    Jag har beställt ett testa tidigt paket som jag tänkte ta typ torsdag.

Håller tummarna för dig med:)
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-20 12:43:06 följande:
    Jasså det låter ju bra :) gick till gyn två mån efter jag slutat men fick ingen hjälp bara vul och tog hormonprover men allt var bra! Som tur var fick jag äl en månad efter besöket :) har haft min tredje äl nu så hoppas på plus nästa helg!
    Okej då kanske det funkar lite olika på olika ställen. Men skönt att de kollade upp dig ordentligt då:) Va cykeln "normal" direkt? Då håller jag tummarna!!
Svar på tråden BIM november 2016