• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-20 20:32:13 följande:

Okej då kanske det funkar lite olika på olika ställen. Men skönt att de kollade upp dig ordentligt då:) Va cykeln "normal" direkt? Då håller jag tummarna!!

Ja säkert :)

Mja har alltid haft oregelbunden cykel men hade äl cd 26 efter första och nu cd 21 så den är inte åt helvete iaf! Tack snälla <3 jag hoppas du får äl nu snart och att det inte blir nån mens på det ;) börja tempa ser du när du fått första ägglossningen!
  • Heineken86
    BeccaBus skrev 2016-11-20 10:46:32 följande:

Hej på er!

Tänkte om ni har lust att svara på en fråga!

Jag fick bebis i maj och har sedan två veckor tillbaka bara ammat på natten. Har inte fått tillbaka ägglossningen/mensen. Om jag ger ersättning en natt så det inte blir något ammande på ett dygn, skulle det ev vara tillräckligt för att få den tillbaka? Vad tror ni/erfarenheter? Har tänkt nattamma ett tag till men vill få igång maskineriet också.. Tack för hjälpen!

Vänta 2-3 veckor till så kanske mensen kommer igång. Kroppen måste ju vänja sig med mindre amning = producera mindre mjölk och mindre hormon för att ägglossning och mens ska börja. Det sker inte över en natt. Det enda som händer då är att brösten blir full när du vaknar. :) men hr du bara nattammat i 2 v skulle jg som sagt ge det några veckor till innan jag testat nått annat (mindre amning). För vissa kommer mensen igång av mindre amning, för andra kan det ta flera månader efter att man slutat amma innan den kommer igång igen. För mig har den kommit igång kring 6 månader efter båda mina förlossningar. Det är i samband med att mina barn börjat äta mer riktig mat ammat mindre.
  • Anonym (Aspargus)
    bluebird6 skrev 2016-11-20 17:48:50 följande:

Oj, då hade jag aldrig klarat att hålla mig:)

Jag har beställt ett testa tidigt paket som jag tänkte ta typ torsdag.

Håller tummarna för dig med:)

Det blir bim-2 två för dig då va? Jag testade på bim-4 och fick väldigt negativt så vågar inte testa innan mer nu, haha! Fortfarande ingen mens men tror den ska komma idag. Har haft mensvärk sen i fredags.
  • bluebird6
    Anonym (Aspargus) skrev 2016-11-21 05:01:34 följande:

Det blir bim-2 två för dig då va? Jag testade på bim-4 och fick väldigt negativt så vågar inte testa innan mer nu, haha! Fortfarande ingen mens men tror den ska komma idag. Har haft mensvärk sen i fredags.

Så länge mensen inte kommer så finns det ju hopp:)

Bara väntar på at testerna ska droppa ner i brevlådan så är vi in business;)

Hade nästan gett upp lite innan jag kikade runt på FL ch såg fler som snart är 40 som väntar första eller siktar på andra barnet också..
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 06:19:48 följande:

Så länge mensen inte kommer så finns det ju hopp:)

Bara väntar på at testerna ska droppa ner i brevlådan så är vi in business;)

Hade nästan gett upp lite innan jag kikade runt på FL ch såg fler som snart är 40 som väntar första eller siktar på andra barnet också..

Jag blir 40 om ett par månader bara, siktar på tredje, men sambons första :)
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-21 06:28:37 följande:

Jag blir 40 om ett par månader bara, siktar på tredje, men sambons första :)

Okej, jo vi hänger väl på 40 plus ihop.. Men jag visste inte din ålder..

Vi har ju bara en innan så är väldigt sugen på iaf 2 även om det blir åldersskillnad..;)
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-20 20:53:22 följande:
    Ja säkert :)

Mja har alltid haft oregelbunden cykel men hade äl cd 26 efter första och nu cd 21 så den är inte åt helvete iaf! Tack snälla <3 jag hoppas du får äl nu snart och att det inte blir nån mens på det ;) börja tempa ser du när du fått första ägglossningen!
    Vad skönt! Tack:)
    Tempning kanske vore nåt! Jag har testat lite med ältest och fått fullt utslag men sen har det inte släppts något ägg iaf men jag tänker att då verkar ju kroppen liiiite förberedd!
  • BeccaBus
    Heineken86 skrev 2016-11-20 22:19:31 följande:
    Vänta 2-3 veckor till så kanske mensen kommer igång. Kroppen måste ju vänja sig med mindre amning = producera mindre mjölk och mindre hormon för att ägglossning och mens ska börja. Det sker inte över en natt. Det enda som händer då är att brösten blir full när du vaknar. :) men hr du bara nattammat i 2 v skulle jg som sagt ge det några veckor till innan jag testat nått annat (mindre amning). För vissa kommer mensen igång av mindre amning, för andra kan det ta flera månader efter att man slutat amma innan den kommer igång igen. För mig har den kommit igång kring 6 månader efter båda mina förlossningar. Det är i samband med att mina barn börjat äta mer riktig mat ammat mindre.
    Du har säkert rätt! Bara jag som är så ivrig att få börja igen:) Jag har märkt nu att brösten inte blir alls fulla och jag känner inte att det "rinner till" längre så något har ju hänt iaf. Tack för svar!
  • Lady K
    Emlin skrev 2016-11-20 13:51:25 följande:

Hej! Tror att jag just fått en nidblödning! Ca 1 v efter ÄL med BIM 29/11. Bara lite lite blod på pappret efter att jag kissat. Har aldrig haft så förut. Detta är fjärde försöket på första barnet. Jag är 33 år och min sambo 40. Har ni andra haft nidblödning någon gång?

Jag misstänker att jag haft nidblödning denna cykel! Antingen det eller så har kroppen fått helspatt...:P Har beräknad bim på torsdag 24/11, men hade nu torsdag till lördag lite brunrosa flytningar som mest kom när jag torkade mig efter toabesök. Igår ingenting... Väntar med spänning på att se vad som händer, har jag otur är det bara extremt tidiga spottings. Men det är klart jag hoppas på att det är bebis på gång...Helt overkligt trött på kvällarna plus att jag blött näsblod varje kväll förra veckan, det brukar jag verkligen inte göra...

Fjärde försöket med första barnet för oss också!
  • nr 3
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-20 14:23:35 följande:

Jag hade bim igår den 19, men mensen startade redan i onsdags :( testade negativt i tisdags med predictor early.

Tycker mensen är lite annorlunda mot vad den brukar vara, är så trött och nedstämd, hoppades verkligen och trodde de skulle ta sig denna gång, men icke..

Brukar blöda massor i vanliga fall i flera dagar, hade en kraftig med klumpar (ursäkta) i fredags, men redan igår och idag börjar de avta med endast lite blod när jag torkar mig..

Är 27 år gammal, har haft regelbundet mens hur länge som helst, och samma mängd blod, är rädd att det aldrig kommer att bli ett + :(

Testas ett nytt test man kan ha mens även fast man är gravid
Svar på tråden BIM november 2016