• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Anonym (Anonym)
    Mikaela321 skrev 2016-11-20 04:18:38 följande:

Plussade precis :D är såå lyckling men livrädd också för MF.

Grattis!! Har du testat innan BIM? :)
  • Anonym (Jojo)
    Mikaela321 skrev 2016-11-20 04:18:38 följande:

Plussade precis :D är såå lyckling men livrädd också för MF.

Grattis!!
  • Mikaela321
    Anonym (Anonym) skrev 2016-11-20 09:10:13 följande:

Grattis!! Har du testat innan BIM? :)

Tack :) ja jag har BIM på torsdag tror jag, någon gång mellan tisdag o torsdag iallafall :)
  • Anonym (Anonym)
    Mikaela321 skrev 2016-11-20 09:24:12 följande:

Tack :) ja jag har BIM på torsdag tror jag, någon gång mellan tisdag o torsdag iallafall :)

Vad roligt med sånt tidigt plus :) jag fick neg idag.. är på bim -4 men håller fortfarande hoppet uppe :)
  • BeccaBus

Hej på er!
    Tänkte om ni har lust att svara på en fråga!
    Jag fick bebis i maj och har sedan två veckor tillbaka bara ammat på natten. Har inte fått tillbaka ägglossningen/mensen. Om jag ger ersättning en natt så det inte blir något ammande på ett dygn, skulle det ev vara tillräckligt för att få den tillbaka? Vad tror ni/erfarenheter? Har tänkt nattamma ett tag till men vill få igång maskineriet också.. Tack för hjälpen!

• kvinna29årskåne

Använder mig av clearblue ältest med dubbel hormonindikator. Har hittat rätt på äl denna månaden. Visade hög fertilitet igår och idag. Får se om det kan bli något plus nu på försök 11, är på tiden

Hade varit mysigt att bli gravid och få det dom julklapp. Önskar inget hellre än att bli mamma..

• TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-20 10:46:32 följande:

Hej på er!

Tänkte om ni har lust att svara på en fråga!

Jag fick bebis i maj och har sedan två veckor tillbaka bara ammat på natten. Har inte fått tillbaka ägglossningen/mensen. Om jag ger ersättning en natt så det inte blir något ammande på ett dygn, skulle det ev vara tillräckligt för att få den tillbaka? Vad tror ni/erfarenheter? Har tänkt nattamma ett tag till men vill få igång maskineriet också.. Tack för hjälpen!

Det är nog väldigt olika hur allt startar efter amning! Jag försökte dra ner så mycket som möjligt men inget hände.. slutade då amma vid sex månader men det tog 3-4 månader innan jag fick ägglossning och mens efter det... skulle säga sluta amma om du och ditt barn är redo :)
  • bluebird6

Hej. 

Jag hoppar in här med då. Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 
    Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nu iaf så väntar vi på BIM 26/11.. 
    Inga direkta känningar denna gång. Ilande bröst igår, 1 v efter ÄL men jag vet inte om det räknas. 

/Angelica
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-20 11:00:44 följande:
    Det är nog väldigt olika hur allt startar efter amning! Jag försökte dra ner så mycket som möjligt men inget hände.. slutade då amma vid sex månader men det tog 3-4 månader innan jag fick ägglossning och mens efter det... skulle säga sluta amma om du och ditt barn är redo :)
    Tack för svar!:) Hon är 6mån nu och jag hade tänkt sluta amma ungefär nu så kanske ska göra det istället.. hörde av bm att man kan få hjälp från kvinnokliniken om det är så att man vill bli gravid men då måste man ju såklart slutat amma.
Svar på tråden BIM november 2016