• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Emlin
    Lady K skrev 2016-11-21 07:53:13 följande:
    Jag misstänker att jag haft nidblödning denna cykel! Antingen det eller så har kroppen fått helspatt...:P Har beräknad bim på torsdag 24/11, men hade nu torsdag till lördag lite brunrosa flytningar som mest kom när jag torkade mig efter toabesök. Igår ingenting... Väntar med spänning på att se vad som händer, har jag otur är det bara extremt tidiga spottings. Men det är klart jag hoppas på att det är bebis på gång...Helt overkligt trött på kvällarna plus att jag blött näsblod varje kväll förra veckan, det brukar jag verkligen inte göra...

Fjärde försöket med första barnet för oss också!
    Så spännande - nära BIM för dig nu då! Min pytteblödning va där typ under en timme bara, sen borta! Nu får denna vecka gå fort känner jag! Lycka till!
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 06:45:55 följande:
    Okej, jo vi hänger väl på 40 plus ihop.. Men jag visste inte din ålder..

Vi har ju bara en innan så är väldigt sugen på iaf 2 även om det blir åldersskillnad..;)
    Förstår det! Vi lär nog bara hinna med ett gemensamt...om det tar sig igen. Men kan ju förstås bli tvillingar med hahaha sånt vet man ju aldrig!
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-21 07:01:05 följande:

Vad skönt! Tack:)

Tempning kanske vore nåt! Jag har testat lite med ältest och fått fullt utslag men sen har det inte släppts något ägg iaf men jag tänker att då verkar ju kroppen liiiite förberedd!

Jag började tempa när vi bestämde oss för en till redan nu! Men nåt "kul" är ju att jag börjat känna äl efter graviditeten :D blir jätte öm och svullen dagarna innan, kände aldrig ett smack innan sonen!
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-21 13:16:46 följande:
    Jag började tempa när vi bestämde oss för en till redan nu! Men nåt "kul" är ju att jag börjat känna äl efter graviditeten :D blir jätte öm och svullen dagarna innan, kände aldrig ett smack innan sonen!
    Så häftigt att det kan bli annorlunda efter graviditet! Själv fick jag regelbunden mens efter första barnet vilket jag aldrig haft förut:)
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-21 14:55:51 följande:

Så häftigt att det kan bli annorlunda efter graviditet! Själv fick jag regelbunden mens efter första barnet vilket jag aldrig haft förut:)

Ja det är jätte coolt faktiskt! Åh hoppas min mens också blir regelbunden nu med.. nät jag var hos gyn trodde hon jag har pco eftersom cyklerna vart oregelbundna samt tyckte hon mina äggledare såg pco-iga ut :/ har ju dock haft äl flera gånger nu och varit gravid två ggr i mitt liv (en abort) så maskinen funkar ju iaf ;D

Hur många barn har du och hur gammal är du?
  • Anonym (Jojo)

Får jag fråga om någon kör med tester från testlagret och vad ni tycker om dem? Funderar på att beställa hem men är lite osäker på hur de är.

• Anonym (Jojo)
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-21 15:27:58 följande:

Får jag fråga om någon kör med tester från testlagret och vad ni tycker om dem? Funderar på att beställa hem men är lite osäker på hur de är.

Samt om man ska välja stickor, stavar eller kassetter? :)
  • Shea
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-21 15:27:58 följande:

Jag såg att flera här använde testlagrets så jag har precis beställt hem ett 10-pack stickor. Har cb hemma som back-up om någon skulle bli positiv ;) Har aldrig använt än så kanske inte rätt person att svara kom jag på, haha sorry. När har du bim?
  • Emlin

Det är ju ca 1 vecka kvar i november nu - ni som är kvar, när har ni BIM?

• Anonym (Jojo)
    Shea skrev 2016-11-21 16:44:03 följande:
    Jag såg att flera här använde testlagrets så jag har precis beställt hem ett 10-pack stickor. Har cb hemma som back-up om någon skulle bli positiv ;) Har aldrig använt än så kanske inte rätt person att svara kom jag på, haha sorry. När har du bim?
    Hehe ja men jag ska nog beställa hem ett 10-pack jag med. Och självklart ta cb om jag vill ha ett säkrare svar!
    Jag hade bim i lördags (19e) och testade negativt då. Har inga direkta pms-besvär vilket jag annars alltid lider av (känns som man hatar allt och alla och är på g att föda barn igen) däremot så är min hunger något utöver det vanliga.. Haha! har inte mensen dykt upp innan onsdag ska jag testa då igen.
    När har du bim? :)
Svar på tråden BIM november 2016