• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • fruH92

BIM+20 idag & idag på morgonen kom mensen. Blandade känslor. Glad för att den kom så jag slipper oroa mig då jag bara får negativa gravtest, ledsen då det här försöket inte gick. Lycka till ni tjejer som är kvar & grattis till alla fina plus!!! <3 tack för mig :)

• BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-21 20:16:51 följande:
    Hihi jasså och nu ska det bli en tredje också ;D va mysigt!

Jag är 26 å min kille 28 och våran son fyller nu 1 i slutet av november! Och vi har tänkt 2 barn änsålänge och kul om dom var nära i ålder samt att jag tycker det skulle vara skönt att slippa gåtillbaka och jobba mellan haha xD så jag hade ju gärna redan vart gravid men så fungerar ju inte livet så håller tummarna nu ;D
    Haha ja nu har vi ju börjat om så då kan vi lika gärna försöka få en till så iaf hon får ett tätt syskon:) Jag hade gärna fått tvillingar denna gång så hade jag inte behövt vara gravid en gång till... Ja jag skulle också gärna slippa gå tillbaka till jobbet emellan! Har två mån på mig så kommer nog bli så iaf:) Hade tänkt passa på att byta jobb men då får det vänta.. Hur länge har ni försökt få syskon nu? Kul med en 1-åring!<3
  • FrökenE1985
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-22 06:37:45 följande:

Hej :) ville ba dela med mig eftersom jag plussade idag. Jag skrev för 5 dagar sen om mitt jääääätteljusa streck (la upp bild finns på sidan 114) och man kunde ba ana de i vissa vinklar. Testade med testlagret testa tidigt. Testade sen 3 st till, från testlagret som visade ännu svagare spökstreck och en från RFSU i föregår som visade negativt. Idag på BIM tog jag ett digitalt.

Skrev upp mina symptom på BIM-6 IFALL att. Eftersom jag kände på mig att de va nåt. Det som slog mig va väl känslan, kände mig kär typ blandat med ångest. Extrem värk i värsta äggstock 3 dagar efter befruktning och sen molvärk såsom foglossning.

Fyllde i en lista iaf.

BIM-6

[x] Svullen mage

[x] Vita flytningar

[] Genomskinliga flytningar

[x] Huvudvärk

[x] Illamående (Kommer och går)

[c] Hunger

[x] Ingen matlust

[x] Svettningar

[] Glad

[] Deppig/ledsen

[x] Humörsvängingar

[x] Molvärk (började 3 dagar efter ÄL, upphörde i ca 3 dagar sen började det igen)

[] Förändrar färg i underlivet

[x] Ömma/känsliga bröstvårtor (kmr och går)

[x] Stickningar/hugg i livmodern (speciellt några dagar efter ÄL)

[] Nidis

[x] Nästäppa (har extremt ont i näsväggarna)

[x] Gasig i magen

[x] Dålig i magen

[] Hård i magen

[x] Bubblar i magen (Konstant)

[] Sugen på något

[] Finnar

[x] Kissnödig (gör ont i magen så fort jag blir kissnödig)

[x] Trött (extrem trötthet men kan ändå inte somna)

[] Hög temp (Vet ej - tempar inte)

[x] Ont i ryggslutet (nåt så förbannat, det går ner i rumpan och framsida baksida lår)

[x] Strålningar/ilningar mot ljumsken (efter ÄL)

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[] Ont vid sex

[] Yrsel

[x] Fryser (när jag inte svettas som en gris)

[x] halsbränna (några gånger, har aldrig annars)

[x] Sjukdomskänsla (känner mig hängig)

[] Synliga ådror på brösten

[x] Törstig

[x] Hjärtklappning

[x] Ont i hjärtat

[x] Drömt att du plussat (igår natt)

Grattis!

Hade samma symtom som dig ungefär samma tid i cykeln, framförallt den där känslan av att vara kär, men slutade tyvärr med mf (eller om det kallas kemisk graviditet då det var så tidigt). Lite off topic, men vi har samma namn med samma stavning också, tycker jag var lite kul då symtomen också var så otroligt lika.

Önskar dig alla lycka med graviditeten!
  • Nykär15
    ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav.
  • mosterJenny

Hej :) ville ba dela med mig eftersom jag plussade idag. Jag skrev för 5 dagar sen om mitt jääääätteljusa streck (la upp bild finns på sidan 114) och man kunde ba ana de i vissa vinklar. Testade med testlagret testa tidigt. Testade sen 3 st till, från testlagret som visade ännu svagare spökstreck och en från RFSU i föregår som visade negativt. Idag på BIM tog jag ett digitalt.

Skrev upp mina symptom på BIM-6 IFALL att. Eftersom jag kände på mig att de va nåt. Det som slog mig va väl känslan, kände mig kär typ blandat med ångest. Extrem värk i värsta äggstock 3 dagar efter befruktning och sen molvärk såsom foglossning.

Fyllde i en lista iaf.

BIM-6

[x] Svullen mage

[x] Vita flytningar

[x] Huvudvärk

[c] Hunger

[x] Ingen matlust

[x] Svettningar

[] Glad

[] Deppig/ledsen

[x] Humörsvängingar

[x] Molvärk (började 3 dagar efter ÄL, upphörde i ca 3 dagar sen började det igen)

[] Nidis

[x] Gasig i magen

[x] Dålig i magen

[] Hård i magen

[] Sugen på något

[] Finnar

[x] Ont i ryggslutet (nåt så förbannat, det går ner i rumpan och framsida baksida lår)

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[] Ont vid sex

[] Yrsel

[x] Törstig

[x] Hjärtklappning

[x] Ont i hjärtat

Grattis! Jag plussade också idag :)
  • mosterJenny

Idag blev det verkligt :) Plussade och jag är så lycklig!!

BF 30 juli. Lycka till alla härinne, kämpa på och jag hoppas innerligt att ni också snart får ert plus! kramar
  • Anonym (Jojo)
    mosterJenny skrev 2016-11-22 09:53:51 följande:

BF 30 juli. Lycka till alla härinne, kämpa på och jag hoppas innerligt att ni också snart får ert plus! kramar
    Grattis till pluset!!
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-22 09:22:31 följande:

Haha ja nu har vi ju börjat om så då kan vi lika gärna försöka få en till så iaf hon får ett tätt syskon:) Jag hade gärna fått tvillingar denna gång så hade jag inte behövt vara gravid en gång till... Ja jag skulle också gärna slippa gå tillbaka till jobbet emellan! Har två mån på mig så kommer nog bli så iaf:) Hade tänkt passa på att byta jobb men då får det vänta.. Hur länge har ni försökt få syskon nu? Kul med en 1-åring!<3

Åh men då håller jag tummarna för att det blir två sen :D okej har du slut på föräldragruppen dagar sen, eller ska mannen vara hemma? ;)

Ja vi ska ha kalas på söndag med heeela tjocka släkten herregud många munnar som ska ha tårta xD baka!

Är inne på tredje ägglossningen så tre riktiga gånger har ett hunnit bli änsålänge

Jag har också tänkt byta jobb eller plugga så jag får nån sorts "riktig" utbildning.. vill inte jobba varken kvällar eller helg med barn hemma :/
  • Emlin
    mosterJenny skrev 2016-11-22 09:53:51 följande:

Stort grattis!!
  • Emlin

Fyllde i en lista iaf.

BIM-6

[x] Svullen mage

[x] Vita flytningar

[x] Huvudvärk

[c] Hunger

[x] Ingen matlust

[x] Svettningar

[] Glad

[] Deppig/ledsen

[x] Humörsvängingar

[] Nidis

[x] Gasig i magen

[x] Dålig i magen

[] Hård i magen

[] Sugen på något

[] Finnar

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[] Ont vid sex

[] Yrsel

[x] Törstig

[x] Hjärtklappning

[x] Ont i hjärtat

Grattis och kul att läsa!
Svar på tråden BIM november 2016