• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    Sofie1986 skrev 2016-10-29 20:03:36 följande:

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.

Tagit flera från gravidakollen men inte sett något alls på,

Vad tror ni?

Grattis! Tydligt positivt, särskilt det översta.
  • FrökenE1985
    Bakmamma skrev 2016-10-29 20:23:44 följande:

Gravidkollens tester, menar du då både ÄL test och graviditetstest?

Jag har provat båda och jag dömer ut dom totalt. Kommer aldrig mer köpa från graviditetskollen.
  • Sofie1986
    Bakmamma skrev 2016-10-29 20:23:44 följande:
    Gravidkollens tester, menar du då både ÄL test och graviditetstest?
    Graviditester..
    Tack! Svårt att fatta när de inte visar något alls från Gravidkollens stickor.
  • Sofie1986
    Treansresa skrev 2016-10-29 20:05:18 följande:
    klockrena plus=) Grattis! gravidkollens test visar tydligen jättesent för många
    Tack! Känns sjukt. Måste testa med clearblue för att förstår . Haha
  • Kåtisroinen
    Skoovde skrev 2016-10-29 14:34:12 följande:

Har (förhoppningsvis) äl inom 4 dagar och min kompis ska ha en stor fest idag. Är absolut ingen festmänniska och dricker kanske Max 1gång/halvår. Men just idag ska hela tjejgänget ut och jag tänkte nog festa till de. Men får också en dum känsla av att jag inte alls borde dricka nått nu när äl snart inträffar. Vad tror ni om den saken? Kan de göra de besvärligt för kroppen tro? Förstår ju att de inte direkt blir lättare att bli gravid, men hur mycket påverkas de tro??? Allt jag vill är ju att bli gravid...

Tacksam för svar!! :)

Känner igen det! Dricker också väldigt sällan. Festar kanske 1 gång/år och tar kanske ett glas vin till maten 1 gång/månaden. Nu i helgen är vårt första försök o der ville vi fira, käka god middag, gå på bio och, såklart, så blev det ju ett par glas in. Tänkte liksom: kanske sista gången på ett tag liksom :P sen mös vi till det igår. Idag fick jag sjuuuk ångest över just detta med alkoholen. Hade inte haft en tanke på det innan. Så jag googlade en massa o kom fram till att det är LUGNT om man dricker lite mellan mens och ägglossning. Däremot ska man inte dricka efter ägglossning ifall en befruktning har kommit igång. Så ha så kul ikväll! Slappna av och lev loppan ;)
  • Mila

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.

Vad tror ni?

Grattis!

Gravidkollens mäter från 25 och de där från 10. Det är därför :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Thorax

Vad tror ni?

TYcker också dom är klockrent. Många grattis :)

V
    Klumpidunsa skrev 2016-10-29 19:07:48 följande:

Nej Det bästa är ju såklart att låta bli alla former av tabletter. Jag införskaffade Alvedon idag som jag tänkte att jag tar när det är som allra värst:) att ligga och spy av migrän/huvudvärk gör inte heller att det blir många barn gjorda, haha. Men nu är denna äl perioden förmodligen över och ersätts av den evighetslånga väntan på bim , phu! Har lust att sova bort alla dagar

Hahaha nej det är faktiskt helt sant, sånt är ju inte så påtändande ????

Jag säger detsamma om sovandet, ju närmare det blir ju mer olidligt är det också. Som om minutrarna blir timmar
  • Thorax

Bim - 7 och världens mensvärk. Som jag brukar få runt denna tid ca en vecka innan.

Hoppet sjönk en del nu även om jag vet man kan ha det som gravid också men den kom som klockan som den brukar så skeptisk :/

• eelinh
    Thorax skrev 2016-10-29 23:09:58 följande:

Bim - 7 och världens mensvärk. Som jag brukar få runt denna tid ca en vecka innan.

Hoppet sjönk en del nu även om jag vet man kan ha det som gravid också men den kom som klockan som den brukar så skeptisk :/

Vad tråkigt, jag känner igen de där symptomerna som kommer innan mens.. fast det egentligen likaväl kan vara en graviditet som mens. Men ge inte upp för ens mensen kommit! :)
  • Heineken86

Kunde så klart inte hålla mig utan testade mig nu på morgonen och självklart var det super-negativt. Idag är dag 29 i cykeln, men var ju som sagt lite osäker på om allt blivit förskjutet den här gången pga så lång mens. Jag får väl helt enkelt vänta lite till.

Svar på tråden BIM november 2016