• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • 2017 bebis

Hej !! Jag hänger på här med 6:e försöket!! Lycka till !!

• Clefairy
    Nykär15 skrev 2016-10-28 13:54:13 följande:

Jag har haft det två av de fyra gånger jag varit gravid. Stämmer ju i tiden då jag brukat få det runt 5-7 dagar efter ÄL - håller tummarna för dig!

Mina nidblödningar har varit runt en 5-krona i storlek, ljusrosa, man ser det är blod men utspätt av blöta flytningar. 

Tack för ditt svar :D det kom lite till, men nu har det stannat av. På vissa forum har jag fått intrycket att en nidis är nästan som en mens, med rikliga blödningar, men jag har ju bara haft lite... Just nu har jag lite småkänningar i nedre magen, annars känner jag inget.

Tack igen för svaret :)
  • Treansresa
    Clefairy skrev 2016-10-28 23:41:37 följande:
    Tack för ditt svar :D det kom lite till, men nu har det stannat av. På vissa forum har jag fått intrycket att en nidis är nästan som en mens, med rikliga blödningar, men jag har ju bara haft lite... Just nu har jag lite småkänningar i nedre magen, annars känner jag inget.

Tack igen för svaret :)
    har också haft nidis en graviditet. då kom det precis som nykär2015 skrev bara lite granna.

skönt att de stannat av! Nu håller vi tummarna att ägget fäste. när har du bim?=)
  • josefinevm

Hjälp mig är det ägglossning på g? Stickan med lite svagare streck togs i eftermiddags och den andra stickan senare på kvällen. Eller kan strecket bli ännu skarpare?

Så knepigt att tyda om det är ett positivt test eller inte.
  • FrökenE1985
    josefinevm skrev 2016-10-28 23:59:38 följande:

Hjälp mig är det ägglossning på g? Stickan med lite svagare streck togs i eftermiddags och den andra stickan senare på kvällen. Eller kan strecket bli ännu skarpare?

Så knepigt att tyda om det är ett positivt test eller inte.

För att det ska räknas som positivt ska test-strecket vara lika starkt eller starkare. Inget av dom på bilden räknas då som positivt. Men det stegrar ju uppenbarligen iaf. Väldigt lätt att missa "toppen" på stegringen. Är väldigt individuellt, vissa har lång stegring andra har kort. Testa imorn igen blir det svagare då så kan du ha missat toppen. Men ägget släpper ju inte förrän 12-48 timmar (tror jag) efter positivt test.
  • Sofie1986
    Heineken86 skrev 2016-10-28 20:30:21 följande:
    Jag ser också. :)

Är det clearblue early?

Håller tummarna för tydligare resultat på bim.
    predictor early va det ena jag gjorde.????
  • Jerreblomstra
    eelinh skrev 2016-10-28 23:29:00 följande:

Åh jag hoppas november är en bra månad för oss alla här.

Har precis fått mens efter vårt 11e försök så nästa bim blir i slutet av november. Vi kommer befinna hos på semester i Thailand då så hoppas det kan ge lite positiv energi så vi får plussa på vårt 12 e försök.

Finns det fler som försökt snart ett år? känns som de flesta plussar på bara några månader :/

Du är inte ensam, vi har också försökt ett bra tag nu! Börjar bli väldigt påfrestande. Inget positivt test än samt att det är första barnet. Längtan är enorm! Men vi försöker att kämpa på men i verkligheten är det jobbigt att vänta och vänta medan det är ens egna kropp det handlar om, man kan inte styra det
  • josefinevm
    FrökenE1985 skrev 2016-10-29 00:14:23 följande:

För att det ska räknas som positivt ska test-strecket vara lika starkt eller starkare. Inget av dom på bilden räknas då som positivt. Men det stegrar ju uppenbarligen iaf. Väldigt lätt att missa "toppen" på stegringen. Är väldigt individuellt, vissa har lång stegring andra har kort. Testa imorn igen blir det svagare då så kan du ha missat toppen. Men ägget släpper ju inte förrän 12-48 timmar (tror jag) efter positivt test.

Tack för svar ska testa snart igen :)
Svar på tråden BIM november 2016