• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • mariama

Nu är mensen över här och äl borde vara om ca en vecka! Längtar, och nu får det allt ta sig den här cykeln! :) Planen är alltså att slopa äl-testerna och ha sex varannan dag. Fler med äl om ca en vecka?

• Thorax
    eelinh skrev 2016-10-29 23:19:07 följande:

Vad tråkigt, jag känner igen de där symptomerna som kommer innan mens.. fast det egentligen likaväl kan vara en graviditet som mens. Men ge inte upp för ens mensen kommit! :)

Hoppet skönk endel men inte helt :)

Måste nog försöka känna efter så himla mycket som man gör
    Heineken86 skrev 2016-10-30 05:04:11 följande:

Kunde så klart inte hålla mig utan testade mig nu på morgonen och självklart var det super-negativt. Idag är dag 29 i cykeln, men var ju som sagt lite osäker på om allt blivit förskjutet den här gången pga så lång mens. Jag får väl helt enkelt vänta lite till.

Håller tummarna att det bara är förskjutet för dig
  • anna7607
    mariama skrev 2016-10-30 06:23:42 följande:

Nu är mensen över här och äl borde vara om ca en vecka! Längtar, och nu får det allt ta sig den här cykeln! :) Planen är alltså att slopa äl-testerna och ha sex varannan dag. Fler med äl om ca en vecka?

Jag har... försök nr 18 suck
  • larssonc
    mariama skrev 2016-10-30 06:23:42 följande:

Jag har äl den 6/11, så exakt en vecka kvar ???? ska hålla tummarna för oss båda att det tar sig!
  • mariama
    anna7607 skrev 2016-10-30 07:47:07 följande:

Jag har... försök nr 18 suck

Åh tungt :/ Då hoppas jag verkligen att det är din tur nu!! Är det första barnet?
  • Clefairy

Åh, nyss när jag var på toa så kom det mer blod (funderade ju på nidblödning när jag fick lite rosa i fredags), nu var blödningen brunröd, det kom ganska rejält på pappret. Har börjat känna att det måste vara en mellanblödning och inte nidis... :/ har aldrig i mitt liv haft en mellanblödning men nån gång ska väl vara den första, synd att kroppen börjar strula såhär och gör mig osäker just när vi vill försöka få barn...

Det är väl egentligen bara att andas, ta på sig trosskydd och vänta, men jag är alltid så himla spekulerande...

• mariama
    larssonc skrev 2016-10-30 07:55:42 följande:

Jag har äl den 6/11, så exakt en vecka kvar ???? ska hålla tummarna för oss båda att det tar sig!

Åh roligt, jag med såklart!! Är det första barnet? Vilket försök? :)
  • Sofie1986

Kunde inte vänta. Men enligt Gravidkollens egna teststickor så är jag fortfarande inte gravid fast jag har BIM idag.
    Men clearblue måste jag väl lit på:):)

• Kåtisroinen
    Sofie1986 skrev 2016-10-30 08:54:49 följande:

Kunde inte vänta. Men enligt Gravidkollens egna teststickor så är jag fortfarande inte gravid fast jag har BIM idag.

Men clearblue måste jag väl lit på:):)

Wow grattis!! :D
Svar på tråden BIM november 2016