• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Väntar på magen

Idag har molvärken ökat lite styrka här. BIM-7
    Idag ilade/högg det till i nedre delen av magen så jag faktiskt blev rädd :/

Och illamåendet kommer snabbt efter mat. Annars har jag bara legat hela dagen, och sovit om vartannat.

• Mirabelle24

Hej! Hoppar in här jag med. Jag och min sambo (24&28 år) är inne på 2a försöket denna månad, hade ÄL för ungefär 4 dagar sedan och prickade in sexandet ganska bra tycker jag! Nu är det bara att vääääääänta... 8 dagar till bim..

• Thorax
    Väntar på magen skrev 2016-10-30 17:20:53 följande:

Idag har molvärken ökat lite styrka här. BIM-7

Idag ilade/högg det till i nedre delen av magen så jag faktiskt blev rädd :/

Och illamåendet kommer snabbt efter mat. Annars har jag bara legat hela dagen, och sovit om vartannat.

Bim - 7 här också. Väntandet är ju rena tortyren varje gång. Tänkte testa ett clearblue early och se chansa lite. Stod det gick att testa från -5 och de borde komma med posten just den dagen så borde bli lägligt. Även om jag förväntar mig minus
    anonymis3ns skrev 2016-10-30 16:09:01 följande:

Nu börjar väntan på BIM, ska verkligen försöka att inte analysera så mycket och framför allt inte börja testa tidigt. Jag har inte så höga förväntningar denna månad då min kille var bortrest typ mitt i ägglossningen(iaf vad jag trodde), tis-tors. Han landade dock natten till fredag och vi fick till det då, samt i fredags. Och i måndags innan han åkte. Enligt app hade jag äl i fredags(trodde den skulle komma på torsdagen) Vad anser ni om mina chanser?

Bim 13/11

Kram på er!

Om appen stämmer med din cykel så ser det ju ljust ut :)
    Mirabelle24 skrev 2016-10-30 18:09:45 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Jag och min sambo (24&28 år) är inne på 2a försöket denna månad, hade ÄL för ungefär 4 dagar sedan och prickade in sexandet ganska bra tycker jag! Nu är det bara att vääääääänta... 8 dagar till bim..

Välkommen in i väntan :)

Hoppas på många plus i helgen som kommer
  • mariama
    anna7607 skrev 2016-10-30 10:05:26 följande:

Nä jag har två söta sen tidigare. Så de är känns tufft att de går så dåligt. Två missfall på resan än så länge. Håller tummarna varenda månad nu är de riktigt jobbigt

Åh :( Hoppas nu, håller verkligen tummarna! Har det gått lättare med de tidigare?
  • mariama
    larssonc skrev 2016-10-30 11:46:58 följande:

Ja första barnet första försöket:) är det första barnet för er också?

Åh vad roligt och spännande!! Nej andra barnet här, har en pojke som är 1,5 ungefär :) är på fjärde försöket nu, blev gravid på första försöket men fick MA i vecka 8 så är liite otålig nu, haha!
  • josefinevm

Bim 13/11 och det känns som en evighet! Även fast jag tror vi tyvärr lyckades missa ÄL denna gång men förhoppningen finns ju såklart. Tredje försöket och första barnet för oss.

Så otålig men det är bara att vänta.

• Sunflower95
    Sofie1986 skrev 2016-10-30 08:54:49 följande:

Kunde inte vänta. Men enligt Gravidkollens egna teststickor så är jag fortfarande inte gravid fast jag har BIM idag.
    Men clearblue måste jag väl lit på:):)

Stort grattis :D
  • larssonc
    mariama skrev 2016-10-30 19:20:04 följande:
    Åh vad roligt och spännande!! Nej andra barnet här, har en pojke som är 1,5 ungefär :) är på fjärde försöket nu, blev gravid på första försöket men fick MA i vecka 8 så är liite otålig nu, haha!
    Så mysigt:) oj, jag beklagar. Får hoppas detta är er månad! Jag har inte så höga förhoppningar på att det ska ta sig. Slutade med p-piller i april och haft problem med mellanblödningar efter det. Ska till gyn nästa vecka och börja reda ut vad som ställer till det. Men hoppas kan man alltid!:)
  • Kåtisroinen

Vad gör ni för att inte konstant gå runt o tänka på "...tänk om det blir något denna gången", "var det ett symptom jag kände där?", "det måste bara bli något nu!", "det är ju en EVIGHET till BIM!!" o alla andra liknande tankar som far runt i huvudet konstant såhär i väntan på BIM? Jag har ÄL idag eller imorgon, men eftersom vi bara ses på helgerna så gjorde vi vår sista ansträngning igårkväll. Nu kan jag inte göra mer liksom.

Vill bara släppa det i två veckor liksom. Men HUR?! Detta är vårt första försök, så jag lägger verkligen inte allt hopp på denna gången liksom. Bara det faktum att vi har börjat gör mig så lugn i kroppen. Men man vill ju bara veta :P varje gång jag känner något (som garanterat bara är gas än så länge) så kommer tanken där, blixtsnabb är den o oavsett hur snabbt jag slår bort tanken så har jag ändå hunnit tänka den.

Tror jag ska sätta mig o puzzla ikväll. Borde vara en bra avkoppling. Virka o sticka är också bra. Så tror jag det får bli. Börja planera nyårsfesten kanske? Det blir nog bra :) hur gör ni för att tänka på annat? För att inte bli tokiga? :P

Svar på tråden BIM november 2016