• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • eelinh
    Jerreblomstra skrev 2016-10-29 08:35:51 följande:

Du är inte ensam, vi har också försökt ett bra tag nu! Börjar bli väldigt påfrestande. Inget positivt test än samt att det är första barnet. Längtan är enorm! Men vi försöker att kämpa på men i verkligheten är det jobbigt att vänta och vänta medan det är ens egna kropp det handlar om, man kan inte styra det

Jag kan inte annat än hålla med, det tar så sjukt mycket energi varje månad. När mensen kommer känner jag mig helt tom liksom. Samtidigt som man aldrig ger upp!

Det är första barnet för oss också, aldrig fått något positivt gravtest och vi är bara 26 år så åldern bör inte spela roll :/

Har ni funderat på att söka hjälp?
  • Thorax
    eelinh skrev 2016-10-28 23:29:00 följande:

Åh jag hoppas november är en bra månad för oss alla här.

Har precis fått mens efter vårt 11e försök så nästa bim blir i slutet av november. Vi kommer befinna hos på semester i Thailand då så hoppas det kan ge lite positiv energi så vi får plussa på vårt 12 e försök.

Finns det fler som försökt snart ett år? känns som de flesta plussar på bara några månader :/

Du är långt ifrån ensam.

Jag läste nånstans att genomsnittliga tiden för att försöka är ett år men de är nog att du känner annorlunda läser mycket om plus här på fl

Känns bittert här också emellanåt men jag försöker ha i huvudet att man aldrig är ensam <3
  • Clefairy
    Treansresa skrev 2016-10-28 23:46:29 följande:

har också haft nidis en graviditet. då kom det precis som nykär2015 skrev bara lite granna.

skönt att de stannat av! Nu håller vi tummarna att ägget fäste. när har du bim?=)

Ja jag är sjukt nervös nu, tänk om jag faktiskt är gravid. Svindlande tanke. Men det kan ju ha varit vad som helst, även om det ju skulle kunna varit nidis med tanke på att jag hade ägglossning förra helgen/tidigare i veckan. Har BIM kring 7-10/11, lite osäkert för min förra mens var lite sen. Har nog tänkt testa tidigast efter den 10:e eller om jag får symtom, än har jag inga!

Åh vad spännande :D
  • eelinh
    Thorax skrev 2016-10-29 12:21:15 följande:

Du är långt ifrån ensam.

Jag läste nånstans att genomsnittliga tiden för att försöka är ett år men de är nog att du känner annorlunda läser mycket om plus här på fl

Känns bittert här också emellanåt men jag försöker ha i huvudet att man aldrig är ensam <3

Ja ett år är ju egentligen inte alls onormalt, men ett år är så himla länge när man längtar så!

Det är skönt att veta att man inte är ensam :)
  • Treansresa
    Clefairy skrev 2016-10-29 12:26:04 följande:

Ja jag är sjukt nervös nu, tänk om jag faktiskt är gravid. Svindlande tanke. Men det kan ju ha varit vad som helst, även om det ju skulle kunna varit nidis med tanke på att jag hade ägglossning förra helgen/tidigare i veckan. Har BIM kring 7-10/11, lite osäkert för min förra mens var lite sen. Har nog tänkt testa tidigast efter den 10:e eller om jag får symtom, än har jag inga!

Åh vad spännande :D

Det låter ju lovande! Oj vad duktig du är som kan hålla dig ifrån att testa så länge! Själv kommer jag smyga igång redan på måndag haha:)
  • Skoovde

Har (förhoppningsvis) äl inom 4 dagar och min kompis ska ha en stor fest idag. Är absolut ingen festmänniska och dricker kanske Max 1gång/halvår. Men just idag ska hela tjejgänget ut och jag tänkte nog festa till de. Men får också en dum känsla av att jag inte alls borde dricka nått nu när äl snart inträffar. Vad tror ni om den saken? Kan de göra de besvärligt för kroppen tro? Förstår ju att de inte direkt blir lättare att bli gravid, men hur mycket påverkas de tro??? Allt jag vill är ju att bli gravid...

Tacksam för svar!! :)

• Väntar på magen

Denna väntan.. :)

Mina symtom blir fler och fler... Har varit "skenis" förut, men denna månad har jag andra symtom.

Ont i brösten (från armhålan) kan knappt gå i trappen pga detta

ENORM trötthet. Somnade 20.00 igår (trots att jag bara legat och vilat på soffan direkt efter jobbet)

Och molvärk! Liknande mensvärk men ändå inte. Den kommer och går men känns mest om jag ligger ned i fosterställning.

Hur känner ni andra?

• FrökenE1985
    Skoovde skrev 2016-10-29 14:34:12 följande:

Har (förhoppningsvis) äl inom 4 dagar och min kompis ska ha en stor fest idag. Är absolut ingen festmänniska och dricker kanske Max 1gång/halvår. Men just idag ska hela tjejgänget ut och jag tänkte nog festa till de. Men får också en dum känsla av att jag inte alls borde dricka nått nu när äl snart inträffar. Vad tror ni om den saken? Kan de göra de besvärligt för kroppen tro? Förstår ju att de inte direkt blir lättare att bli gravid, men hur mycket påverkas de tro??? Allt jag vill är ju att bli gravid...

Tacksam för svar!! :)

När du lever så pass sunt i övrigt så ska det inte vara några problem för kroppen. Äl sker ju oavsett. Så gå ut och ha kul du! Passa på nu innan du blir gravid.
  • Heineken86
    Väntar på magen skrev 2016-10-29 15:35:27 följande:

Hur känner ni andra?

Om min cykel är 28 dagar har jag BIM imorn. Vet dock inte om det stämmer eftersom jag hade så väldigt lång mens sist (10-11 dagar). Kanske förlängde det cykeln.

Jag känner dock inga gravidsymptom alls, men det har kg aldrig gjort när jag varit gravid innan heller. Har lite mensliknande känsla i magen, men hoppas att det inte är nån mens på G.

Vet inte om jag ska ta ett test imorn eller om jag ska vä ta ytterligare ett tag innan jag testar. Kanske hinner mensen före.
  • Väntar på magen
    Heineken86 skrev 2016-10-29 15:42:02 följande:
    Om min cykel är 28 dagar har jag BIM imorn. Vet dock inte om det stämmer eftersom jag hade så väldigt lång mens sist (10-11 dagar). Kanske förlängde det cykeln.

Jag känner dock inga gravidsymptom alls, men det har kg aldrig gjort när jag varit gravid innan heller. Har lite mensliknande känsla i magen, men hoppas att det inte är nån mens på G.

Vet inte om jag ska ta ett test imorn eller om jag ska vä ta ytterligare ett tag innan jag testar. Kanske hinner mensen före.
    Ååå va spännande. Jag är bara på ÄL+6 idag. Detta med att inte testa för tidigt är svårt tycker jag :) När man vill något så gärna så blir man väldigt otålig.

Håller tummarna för dig
Svar på tråden BIM november 2016