• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mirabelle24
    Nykär15 skrev 2016-10-31 08:28:24 följande:

Hade med ÄL för 4 dagar sen, men jag har 10 dagar till BIM. Har du 12 dagar lutealfas? Väntan är lång...vårt första försök efter MA i juli...så har inte så stora förhoppningar på att det skulle ta sig redan på första försöket. Efter första missfallet tog det till försök nr 3 innan det tog sig igen...så försöker koppla bort väntan så gott det går. Känner mig nästan lite likgiltig just för jag inte tror det kommer funka direkt...tråkigt.

Oj! Kollade helt knasigt. 9 dagar till bim idag är det! :)
  • josefinevm

Är det möjligt att känna symtom bara några dagar efter ÄL? Eller är det bara inbilning? Men jag har så fruktansvärt ont i brösten, något som jag inte brukar ha annars. 

Har ni andra några tidiga symtom?

Kul att läsa hur ni andra har det :)

• anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 17:11:00 följande:

Hade ett i somras också. Då tänkte jag inte så mycket på att det var ett mf. Plussade svagt då också, men tänkte att det var väl spökstreck. Men nu när det blev exakt samma sak igen så inser jag att det faktiskt var ett mf. Är dock glad att dom varit så tidiga så kroppen har inte verkat ha några problem att ta hand om det. Händer det igen får jag kontakta en gynekolog och ta reda på varför det sker, trots att jag tydligen har lätt för att bli gravid. Och det är ju ändå skönt att veta.

Håller tummarna för att flytningarna är ett tidigt tecken för dig.

Ok! Hoppas på ett plus nu då och att bebis vill stanna. Har du barn sen tidigare? Jag hade också mf i somras, MA i v.9, men fostret hade dött i v. 5.

Tack! :) Hoppas verkligen att jag får en lyckad graviditet snart!
  • Mandypandy90
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 17:11:00 följande:
    Hade ett i somras också. Då tänkte jag inte så mycket på att det var ett mf. Plussade svagt då också, men tänkte att det var väl spökstreck. Men nu när det blev exakt samma sak igen så inser jag att det faktiskt var ett mf. Är dock glad att dom varit så tidiga så kroppen har inte verkat ha några problem att ta hand om det. Händer det igen får jag kontakta en gynekolog och ta reda på varför det sker, trots att jag tydligen har lätt för att bli gravid. Och det är ju ändå skönt att veta.

Håller tummarna för att flytningarna är ett tidigt tecken för dig.
    Testa att köra med progesterall. En kräm som skall hjälpa om kroppen har svårt att behålla ägget. Googla och läs om den! Jag har precis börjat smörja! :) Den har tydligen hjälpt väldigt många vid återkommande missfall! :)
  • FrökenE1985
    Mandypandy90 skrev 2016-10-31 20:05:23 följande:

Testa att köra med progesterall. En kräm som skall hjälpa om kroppen har svårt att behålla ägget. Googla och läs om den! Jag har precis börjat smörja! :) Den har tydligen hjälpt väldigt många vid återkommande missfall! :)

Ja, jag har läst en del om den. Men tänker att jag avvaktar denna gång. Tror att det är andra orsaker som gör att min kropp inte vill behålla då min lutealfas är 13-14 dagar. Har förstått det som att den används mer i syfte att förlänga lutealfasen för de som har kort sådan. Men tack för tipset iaf.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 19:59:05 följande:

Ok! Hoppas på ett plus nu då och att bebis vill stanna. Har du barn sen tidigare? Jag hade också mf i somras, MA i v.9, men fostret hade dött i v. 5.

Tack! :) Hoppas verkligen att jag får en lyckad graviditet snart!

Nej, inga barn sen tidigare. Och mig veterligen har jag inte heller varit gravid innan. Men nu när detta uppdagas så kanske jag varit det helt ovetandes. Men det är egentligen ingen mening att spekulera i tänker jag.

Beklagar MA:t. Det måste vara betydligt mer jobbigt en som jag haft det. Får hålla lite extra tummar att det går bra i kommande graviditet/-er.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 20:29:14 följande:

Nej, inga barn sen tidigare. Och mig veterligen har jag inte heller varit gravid innan. Men nu när detta uppdagas så kanske jag varit det helt ovetandes. Men det är egentligen ingen mening att spekulera i tänker jag.

Beklagar MA:t. Det måste vara betydligt mer jobbigt en som jag haft det. Får hålla lite extra tummar att det går bra i kommande graviditet/-er.

Nä, ingen idé. Men du verkar ju iaf inte ha problem att bli gravid och det är ju positivt. :)

Ja, det har varit extremt tungt. Men nu börjar jag se positivt igen. Blev gravid på första försöket då, så förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid denna gång heller, men man vet ju aldrig, man önskar det fanns nån garanti. Vill börja känna symtom, men hade inga symtom den graviditeten heller förutom att jag nös ovanligt mycket. :p Så jag har liksom inte så mycket att jämföra med.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 20:46:04 följande:

Nä, ingen idé. Men du verkar ju iaf inte ha problem att bli gravid och det är ju positivt. :)

Ja, det har varit extremt tungt. Men nu börjar jag se positivt igen. Blev gravid på första försöket då, så förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid denna gång heller, men man vet ju aldrig, man önskar det fanns nån garanti. Vill börja känna symtom, men hade inga symtom den graviditeten heller förutom att jag nös ovanligt mycket. :p Så jag har liksom inte så mycket att jämföra med.

Men precis. Det är ju lite så man får se det. Med två mf på 4 försök så är jag tydligen väldigt fertil. Det här blir femte försöket för oss nu.

Jag har också nyst ganska mycket båda gångerna kom jag på nu när du säger det. Det har kommit några dagar innan bim tror jag.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 21:03:57 följande:

Men precis. Det är ju lite så man får se det. Med två mf på 4 försök så är jag tydligen väldigt fertil. Det här blir femte försöket för oss nu.

Jag har också nyst ganska mycket båda gångerna kom jag på nu när du säger det. Det har kommit några dagar innan bim tror jag.

Det är ett rätt roligt tecken! :) Ja, du är väldigt fertil, nåt annat kan man inte påstå. Och förhoppningsvis har du rätt om dina tidiga symtom nu och får ett nytt plus. Jag håller tummarna för oss båda! :)
Svar på tråden BIM november 2016