• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Kåtisroinen
    polly82 skrev 2016-10-28 08:07:29 följande:

Perfect timing! Lycka till :)

Jag hade också mens 13e och tror jag hade ÄL i onsdags, (sex måndag och torsdag, det var kanske dumt att det inte blev onsdagen i stället...) 27 dagars cykel förra månaden. Nu håller vi tummarna!! :)

Hoppas det går vägen för er! Det tror jag nog absolut att det kan göra :)
  • Mandypandy90
    Mila skrev 2016-10-28 08:48:59 följande:
    Nej det är inte positivt :( testa idag efter lunch eller i eftermiddag. Ser ju verkligem ut som att det är på g :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Tack för svar! :) Jag testade först vid 18 igår och vid 22 och då hade det ökat ganska mycket. Om det sänks idag kan det då vara så att jag missat stegringen som kanske var ännu senare igår kväll? :)
  • Nykär15
    Mandypandy90 skrev 2016-10-28 09:31:18 följande:
    Tack för svar! :) Jag testade först vid 18 igår och vid 22 och då hade det ökat ganska mycket. Om det sänks idag kan det då vara så att jag missat stegringen som kanske var ännu senare igår kväll? :)

Så kan det vara, kan vart som starkast i natt. 

Jag är ju rädd jag missade min topp och att ÄL varit, men svårt veta så jag fortsätter ha lite koll kommande dagar med, fortsätter det gå neråt så missade jag helt enkelt toppen. Jag har alltid rätt snabb ÄL så sällan jag lyckas få helt fullt utslag, den kommer bara under några timmar, så kan ha varit natten mellan 26-27 eller igår fm. Jag testade först på kvällen igår. 

• Mandypandy90
    Nykär15 skrev 2016-10-28 09:39:53 följande:

Så kan det vara, kan vart som starkast i natt. 

Jag är ju rädd jag missade min topp och att ÄL varit, men svårt veta så jag fortsätter ha lite koll kommande dagar med, fortsätter det gå neråt så missade jag helt enkelt toppen. Jag har alltid rätt snabb ÄL så sällan jag lyckas få helt fullt utslag, den kommer bara under några timmar, så kan ha varit natten mellan 26-27 eller igår fm. Jag testade först på kvällen igår. 

Jag lyckas sällan pricka fullt utslag jag med. Men Testade precis och nu var det ännu starkare så har förmodligen ÄL i helgen då? Får bli en helg hemma helt enkelt.. haha :) Men vad kul att vi verkar ha BIM nästan samtidigt då! Kul att följas åt :)
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-28 09:16:14 följande:

Aboslut ÄL där, idag borde de väl vara svagare tänker jag.

Jo min stegring var 26/10 och nu har det gått neråt, så gissar jag kanske missat toppen. Men får fortsätta testa och se så den inte bara är sen, men ÄL-smärtan är inte lika stark nu så kanske är den förbi. Har lite koll på BIM 10/11 gissar jag (hemsk dag, var BF för vårt första missfall....) men skulle den komma under kommande dagar så flyttas ju bara BIM så inte hela världen, kommer inte sluta med ÄL-testen förrän jag ser klart svaga, då har den garanterat varit. Ska på VUL på tisdag så då lär de väl se om den är förbi om inte annat tänker jag. 

Jag har gjort cellprov som gravid, ingen fara alls enligt BM. Tror de ändå gör en på inskrivningen sen om du inte har gjort på länge så lika bra få det gjort.

med mitt första tidiga missfall i mars så skötte kroppen allt snabbt och jag fick ÄL på dag 12 som vanligt räknat från första blödningsdagen på missfallet. Men nu efter MA hade jag ÄL först 2,5 månad efter...

Jag ska snart testa igen, är det svagare nu tänker jag att äl skedde typ inatt!? Min killes flyg hem blev ju såklart försenat, fick inte till det förrän 3.30 inatt. Hoppas inte det var försent för att åtminstone ha en chans! Ingen temphöjning imorse heller.

Ok! Men oavsett om du haft äl eller ej så har ni ju iaf haft sex under tiden isåfall, så det måste ju kännas bra iaf?! :) Men sen verkar det ju inte alltid betyda att bara för att det är starkare ena dagen och svagare andra så har äl varit, för mig varierade ju styrkan på testen oavsett om jag var närmre eller längre ifrån äl.
  • Nykär15
    Mandypandy90 skrev 2016-10-28 09:42:53 följande:
    Jag lyckas sällan pricka fullt utslag jag med. Men Testade precis och nu var det ännu starkare så har förmodligen ÄL i helgen då? Får bli en helg hemma helt enkelt.. haha :) Men vad kul att vi verkar ha BIM nästan samtidigt då! Kul att följas åt :)

Ja då har du nog ÄL i helgen, så mys ordentligt nu! Kul följas till BIM Glad

anonymis3ns skrev 2016-10-28 10:00:27 följande:
    Jag ska snart testa igen, är det svagare nu tänker jag att äl skedde typ inatt!? Min killes flyg hem blev ju såklart försenat, fick inte till det förrän 3.30 inatt. Hoppas inte det var försent för att åtminstone ha en chans! Ingen temphöjning imorse heller.

Ok! Men oavsett om du haft äl eller ej så har ni ju iaf haft sex under tiden isåfall, så det måste ju kännas bra iaf?! :) Men sen verkar det ju inte alltid betyda att bara för att det är starkare ena dagen och svagare andra så har äl varit, för mig varierade ju styrkan på testen oavsett om jag var närmre eller längre ifrån äl.

Jo vi har legat i och jag vet att nivån kan variera så därför testar jag vidare. Men händer ingen mer höjning på kommande dagarna så gissar jag att den var nu. VI får se helt enkelt hur kommande dagar ser ut. Och vi fortsätter ligga i som vanligt så ägget lär ha en välkomnande samling om det kommit eller när det kommer Glad

Spännande se om ditt har gått ner nu, var ju väldigt starkt igår.  

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-28 11:10:20 följande:

Ja då har du nog ÄL i helgen, så mys ordentligt nu! Kul följas till BIM 

Jo vi har legat i och jag vet att nivån kan variera så därför testar jag vidare. Men händer ingen mer höjning på kommande dagarna så gissar jag att den var nu. VI får se helt enkelt hur kommande dagar ser ut. Och vi fortsätter ligga i som vanligt så ägget lär ha en välkomnande samling om det kommit eller när det kommer

Spännande se om ditt har gått ner nu, var ju väldigt starkt igår.  

Jag förstår! :) Och sedan börjar en spännande med lång väntan på bim.

Testade nyss.. nu är det negativt. Undra när äl skedde!?

Hoppas nattens ligg inte var "förjäves".

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-28 11:42:18 följande:
    Jag förstår! :) Och sedan börjar en spännande med lång väntan på bim.

Testade nyss.. nu är det negativt. Undra när äl skedde!?

Hoppas nattens ligg inte var "förjäves".
    Klart det inte var förjäves, ägget lever ju upp till ett dygn så det ska nog ha en fin chans!
  • smulan5

Hej
    En till här som hoppas på bim i november. Tyvärr vet jag inte när då jag fick MF i v 10 den 10 oktober men förhoppningsvis blir bim mot mitten/slutet av november, (hoppas kunna testa positivt på min födelsedag ). Slutade blöda i måndags o testade då ff suuupersvagt på gravtest så jag hoppas på ägglossning inom 1 vecka men vad jag förstår kan det ta ett tag om man har otur. Jag brukar känna min ägglossning men tänker även köra med älstickor denna månaden för att förhoppningsvis ha superkoll. Hoppas att det går lite snabbare än 7 försök denna gången. Tidigare har jag blivit gravid superlätt men det är 9 år sedan jag var gravid sist så man får väl räkna med att det tar lite längre tid nu när man är lite äldre (35).

• Sofie1986

Hej alla!
    Någon som testat clearblue early?
    Testade nu mitt på dagen och kan skymma mig ett streck. En liten skugga. Hur pålitliga ät dom? Någon som fått en skugga men inte varit Gravid?
    Jag ät på BIM -2 eller 3.

Svar på tråden BIM november 2016