• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mandypandy90

Glömde även skriva att förra månaden började jag med progesterall och då hade jag inga spottings innan utan mer "normal" mens. Det måste ju vara positivt!

• canvic
    Mandypandy90 skrev 2016-11-03 00:02:21 följande:

Glömde även skriva att förra månaden började jag med progesterall och då hade jag inga spottings innan utan mer "normal" mens. Det måste ju vara positivt!

Ja, det verkar vara vanligt med spottings ändå. Vad bra att progesterallen verkar funka! Fick du den utskriven av läkare? Eller är den receptfri? Hoppas på ett plus för dig snart! :)
  • Heineken86

Jag tog ett nytt test nu på morgonen (cd 33) men hur jag än vände och vred på det så var det supernegativt. Ingen mens än dock så hoppet lever kvar lite till, men kanske lite mindre hopp. Förra graviditeten plussade jag inte förrän på cd 40 så kanske är det liknande den här gången. Har ju haft himla konstig cykel den här gången med 11 dagars mens så kanske har det fördröjt allting lite...

• Clefairy

Stort grattis till alla er som blivit gravida! Hoppas ni får en så bra graviditet som möjligt! :D

Själv är jag på CD 28 (brukar ha 28-dagars-cykler, men förra gången hade jag av nån mysterisk anledning 34 dagar, så vet inte vad jag ska tro), och vaknade till en tempdipp... :( får nog koka menskoppen ikväll känner jag.

Jag ser att ni skrivit om spottings, jag har ju också haft det denna månad... Aldrig förut, så jag känner mig redigt förvirrad och arg på min kropp som inte funkar.

• Pinkclear

Hoppar in här om de är okej !:)

Har bim idag tror jag. Hade senare äl denna månad än jag brukar men idag är ja 14 dagar efter äl. Jag brukar egentligen få min mens på 11 dagar efter äl. Men idag är iaf 14 dagar och bim då antar jag :) någon annan som tempar ? Hur ser min karta ut tkr ni? Får doxk inte med hela mem början är kanske inte så relevant :)

Jag mår illa av och på.

Törstig som bara den idag.

Upplever att min puls går upp enormt när jag tränar. Klarar knappt ac att träna som ja brukar utan att hjärtat hoppar ur tröjan.

Har haft molnande värk av å på. Inte så mkt men trott att mensen ska komma stundtals.

Ont i bröstvårtorna. Ibland mer ibland mindre. Ibland hela vårtgården.

Jag är rädd att jag är skengravid haha. Eller att detta bara är symptom på att mensen ska komma. Vågar ej testa. Är på sjätte försöket nu.

• Anonym (Förhoppning)

Hej! Jag har bim 5/11.

Tog graviditets test (predictor early) 1/11= negativt

Testade denna morgon igen 3/11= först negativt men efter 1 timme ett svagt plus.

Vad tror ni ?

• Heineken86
    Anonym (Förhoppning) skrev 2016-11-03 07:27:31 följande:

Hej! Jag har bim 5/11.

Tog graviditets test (predictor early) 1/11= negativt

Testade denna morgon igen 3/11= först negativt men efter 1 timme ett svagt plus.

Vad tror ni ?

De ska väl inte va tillförlitliga efter så länge... men jag hade också blivit hoppfull. :)

Testa om några dagar igen. Jag håller tummarna.
  • Tussilago6

Åhh, jag är så rädd att vi missade ägglossningen denna gång. Jag ska ha den nu enligt appen men hade symtomen i helgen, hade sex fredag, söndag och måndag. Men sen har det inte blivit nåt mer, och nu känner jag mig så osäker på när jag egentligen hade äl. Tänk om jag kände fel och appen stämmer, då har vi missat två viktiga dagar. Tänkte ha sex igårkväll men sambon var inte in the mood... Får se hur det blir ikväll, men nu känns det lite försent.

• Anonym (Förhoppning)

Jag vet att man egentligen inte skall titta efter att tiden gått ut men man kan ju inte låta bli att undra nu när jag råkade titta. Man orkar ju inte vänta... hoppas så mycket! Kanske det som är felet...

Svar på tråden BIM november 2016