• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mirabelle24
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 14:51:55 följande:

Verkligen! Dina symtom är ju lika mina. Haft ordentligt ont idag som började lite smått redan igår. Så här har jag bara haft de gånger jag plussat svagt. Denna gång hoppas vi på plus för båda. Starka sådana ska vi ha också.

Ja, hoppas hoppas! :)
  • Anonym (Karin)

Är detta ett tidigt positivt tro? Mensen ska komma inom ett par dagar..

• varje
    Too tiki skrev 2016-11-01 09:40:31 följande:

Finns en bim-lista redan, skriver in dig! Håller tummarna för er som har bim i dagarna, hoppas på många plus:)

BIM LISTA 

Fia007: 1/11 

Thorax: 1/11 

Svelin: 1/11, 35 år, tredje barnet, sjunde försöket.

FruH92: 2/11 

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :) 

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet. 

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet 

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma 

Persicca: 6/11 25 år. Första försöket. Första barnet. 

Väntar på magen: 7/11 

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet ' 

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma) 

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket 

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :) 

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF 

Anonymis3ns: 12/11 

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet. 

eg90: 14/1 

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall. 

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7 

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet. 

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet. 

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet 

MrsMS - 22/11, andra försöket med andra barnet

Too tiki - BIM 22/11, 14:e försöket med tredje barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.
    BIM lista finns i tråd: Vi som planerar barn. Komplett lista

http://www.familjeliv.se/forum/thread/76920751-vi-som-planerar-barn-komplett-lista/1#m18

Fyll gärna på så vi kan följas åt och slipper långa inlägg i denna tråd.
  • Mandypandy90

Nu precis när jag var på toan så hade jag en liten flytning i trosan som var rosa.. är på ÄL+3 så det är ju inte mensen som är på g.... vad kan detta vara?? Aldrig varit med om det tidigare...

• Mandypandy90

Kan tillägga att jag har haft molvärk till och från sedan ÄL.. som svag mensvärk typ

• Thorax
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 11:30:59 följande:

Det där tolkar jag som plus. Plus-strecket syns tydligt och framförallt, det är blått! Grattis!

Är spökstreck annan färg?

Jag är verkligen helt oinsatt i detta märker jag :P
    Nykär15 skrev 2016-11-01 13:31:45 följande:

GRATTIS!!

Jag vågar inte säga tack än haha, sååå pessimistisk men på er låter det ju lovande ändå :)
    Persicca skrev 2016-11-01 13:53:12 följande:

Grattis thorax!! Själv har jag 5 dagar kvar till BIM. Mensvärk och ryggont har jag redan. Det brukar jag inte ha. Däremot så hade jag samma symtom senaste gången jag var gravid, och dessutom samtidigt i menscykeln (blev abort, eftersom vi inte var redo att skaffa barn just då). Jag tror inte att jag är gravid denna gång, eller vågar inte tro det.

Som jag då, jag vågar inte tro nåt, det lär ju släppa i vecka 20 eller så haha, jag brukar vara en optimist men just nu är allt mitt tänkande pessimistiskt
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 15:15:11 följande:

Är det förresten någon här som provat clearblue early detection? Funkar det?

Jag ska testa det imorgon på bim -3 då ska det vara 99% säkert med dom stod det.
  • Tussilago6

Åhhh, jag blir inte klok på min äl. Den borde vara om två dagar enligt appen men i helgen vart jag så säker på att den var på g för att det kändes så i magen +flytningar, och det brukar jag ha två dagar innan ungefär. Så vi sexade på förstås. Men igår så hade jag fortfarande ont i magen så jag blev lite förvirrad då jag bara brukar ha det en dag. Så vi hade sex igen. Men nu har jag banne mig ont igen, fast inga flytningar längre, och nu är sambon borta på jobb så nu blir det inget. Så nu vet jag inte om jag ens har haft ägglossning... Måste nog ligga igen imorgon för säkerhetsskull! Tur att det är skönt också, hade ju nästan kunnat bli lite tröttsamt det här haha...

• TheKlister1990
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 16:05:43 följande:

Nu precis när jag var på toan så hade jag en liten flytning i trosan som var rosa.. är på ÄL+3 så det är ju inte mensen som är på g.... vad kan detta vara?? Aldrig varit med om det tidigare...

Kan komma en liten blödning när ägget släpper :)
  • TheKlister1990
    Tussilago6 skrev 2016-11-01 18:18:10 följande:

Åhhh, jag blir inte klok på min äl. Den borde vara om två dagar enligt appen men i helgen vart jag så säker på att den var på g för att det kändes så i magen +flytningar, och det brukar jag ha två dagar innan ungefär. Så vi sexade på förstås. Men igår så hade jag fortfarande ont i magen så jag blev lite förvirrad då jag bara brukar ha det en dag. Så vi hade sex igen. Men nu har jag banne mig ont igen, fast inga flytningar längre, och nu är sambon borta på jobb så nu blir det inget. Så nu vet jag inte om jag ens har haft ägglossning... Måste nog ligga igen imorgon för säkerhetsskull! Tur att det är skönt också, hade ju nästan kunnat bli lite tröttsamt det här haha...

Man kan ha ont både före under och efter äl :) jag har börjat få ont när ägget växer till, när äl testerna är positiva men det går över när ägget släppt.
Svar på tråden BIM november 2016