• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • kvinna29årskåne

Eftersom mensen kom två veckor försenat denna månaden är det svårt att veta när jag har äl respektive bim nästa månad. Funderar på ältest. Finns det någon som kan rekommendera något bra ältest?

• Skoovde
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Härligt med glad gubbe!! :D Har också hört att varannan dag är bäst för kvaliteten!! Vi har som mest sex 2gånger i veckan vanliga fall men vi försöker få in varannan dag under äl tiden. Det har funkat för oss en gång innan men dessvärre blev de MF i september månad. Prickade in 5/8 dagar denna månad så hoppas vi har goda chanser.

Men har ni inte fått till de innan denna glada gubben hade vi nog legat varje dag i 3-4 dagar i rad för att få maximalt med chans. Heja er! Håller tummarna för plus såklart! :D
  • FrökenE1985
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-03 13:58:11 följande:

Eftersom mensen kom två veckor försenat denna månaden är det svårt att veta när jag har äl respektive bim nästa månad. Funderar på ältest. Finns det någon som kan rekommendera något bra ältest?

Jag har provat lite olika. Men är mest nöjd med cb digitala och billiga-testers äl-test. Hoppas du hittar din äl och att ni lyckas denna gång.
  • Anonym (Jajjo)
    Mirabelle24 skrev 2016-11-02 15:49:05 följande:

Börjar tappa hoppet på denna gång.. även om det är "långt" kvar till bim (en vecka idag). Har haft mensvärk till och från sedan ägglossningen och även känt mig trött i ryggen, igår sjönk min temp en aning och det är ju positiva tecken antar jag. MEN idag sjönk min temp ytterligare! Någon som har erfarenhet av det? Ingen mensvärk eller ryggont idag heller.

Man blir ju så nojjig! Svårt att hålla hoppet uppe och då har vi inte alls försökt länge heller.. :(

Jag har det nästan likadant idag...(inte med tempen för den har jag inte koll på, men det andra känner jag igen) Har haft en sån gräslig molvärk i ca 1 vecka, frusit och mått lite småilla till och från. Har också varit rätt svullen om magen men det brukar jag vara innan mens. Men idag känner jag absolut ingenting. Hade faktiskt börjat hoppas även om man försöker att inte tänka på det. Men får väl tänka att så länge mensen inte kommer så finns hoppet. Har BIM 6-9/11. Vilket datum hade du? Är det ditt första barn? :)
  • Heineken86
    Tillajordgubbe skrev 2016-11-03 12:58:01 följande:

Hej vill ni titta på mitt test? Är på bim -3 såg ett streck redan efter 1 minut. Vad tror ni?

Jag ser också ett väldigt svagt streck! Men ett plus är ju ett plus oavsett styrka. Om nån dag får du nog ett riktigt starkt plus. Grattis!
  • Anonym (Jajjo)
    Tillajordgubbe skrev 2016-11-03 12:58:01 följande:

Hej vill ni titta på mitt test? Är på bim -3 såg ett streck redan efter 1 minut. Vad tror ni?

Tycker mig också se ett svagt streck :)
  • lisohl
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-03 13:58:11 följande:

Jag har använt stavar från billiga tester. Med stav slipper man kissa i mugg först så det är främst av lathet, haha. Inte provat från nåt annat märke men tycker dessa fyller sin funktion.
  • polly82
    Tussilago6 skrev 2016-11-03 10:26:50 följande:
    Tack gör medkänslan, ja hoppas på det! Tänkte försöka förföra sambon ikväll också för säkerhetsskull, fast det känns egentligen för sent. Men om det tar sig kanske vi får flickor då, tjejspermierna är väl mer långlivade!
    Ja gör det! Om inte annat för känslan "att man iaf har gjort allt man kan". :)
  • polly82
    Anonym (Another try) skrev 2016-11-03 10:38:23 följande:

Tror jag har åkt på någon form av skengraviditet har mått illa i tre dagar varav spytt dom senaste två endast på morgonen. Tror kroppen spelar mig ett spratt nu.
    Mådde ju aldrig illa tidigare graviditet. :/

När har du BIM? Spännande!! En person kan ju ha olika symptom från gång till gång :) Hoppas det är nåt där som spirar!
  • Marie357

Denna månaden fick vi ju rekommendationer av gyn att ej ha sex då risken för flerbörd finns. Men att vi fick göra precis som vi ville.

Vi har kört på ändå och är nu ca äl +5. Idag träffade jag syster, Hon berättade då att hon hade drömt om mig i natt att jag var gravid, med tvillingar. (hon vet ej att vi försöker) men dock hade hon drömt att jag blev tillsammans med mitt ex vilket aldrig kommer att hända.

Vi får väl se hur det ser ut om en vecka ca när jag ska testa och vad som händer sedan.

nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden BIM november 2016