• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mandypandy90
    TheKlister1990 skrev 2016-11-01 18:35:26 följande:
    Kan komma en liten blödning när ägget släpper :)
    Men ägget släppte ju i fredags eller lördags .. borde vara lite för sent nu.. så konstigt..
  • FrökenE1985
    Thorax skrev 2016-11-01 18:13:37 följande:

Är spökstreck annan färg?

Jag är verkligen helt oinsatt i detta märker jag :PJag vågar inte säga tack än haha, sååå pessimistisk men på er låter det ju lovande ändå :)Som jag då, jag vågar inte tro nåt, det lär ju släppa i vecka 20 eller så haha, jag brukar vara en optimist men just nu är allt mitt tänkande pessimistisktJag ska testa det imorgon på bim -3 då ska det vara 99% säkert med dom stod det.

Jag är inte heller nån expert men är det "spökstreck" så brukar det vara svagare och mer gråaktigt som jag förstått det. På ditt test var det tydligt, även på bild.
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 16:05:43 följande:

Nu precis när jag var på toan så hade jag en liten flytning i trosan som var rosa.. är på ÄL+3 så det är ju inte mensen som är på g.... vad kan detta vara?? Aldrig varit med om det tidigare...

TheKlister1990 skrev 2016-11-01 18:35:26 följande:

Kan komma en liten blödning när ägget släpper :)

Det kan komma en liten blödning när ägget fäster, inte när det släpper :) så det är ett mycket gott tecken :D stämmer perfekt med dagarna med, brukar ske 3-5 dagar efter ÄL. Håller tummarna :D
  • Mandypandy90
    Kåtisroinen skrev 2016-11-01 19:23:56 följande:

Det kan komma en liten blödning när ägget fäster, inte när det släpper :) så det är ett mycket gott tecken :D stämmer perfekt med dagarna med, brukar ske 3-5 dagar efter ÄL. Håller tummarna :D

Åh kul att höra! Vågar inte tro att det är så men hoppas verkligen! Tack för svar :)
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 19:26:49 följande:

Åh kul att höra! Vågar inte tro att det är så men hoppas verkligen! Tack för svar :)

Jag förstår dig! Är själv bara på ÄL+1, väntar otåligt på första eventuella tecknen, haha! Att tiden kan gå så himla långsamt..! Men vet samtidigt att även om jag hade fått de mest tydliga tecknen så hade jag inte vågat tro på det :P
  • TheKlister1990
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 18:38:38 följande:

Men ägget släppte ju i fredags eller lördags .. borde vara lite för sent nu.. så konstigt..

Man vet aldrig exakt när ägget släpper :) sen kan dt ju gå nån dag innan det väl kommer ut..
    Kåtisroinen skrev 2016-11-01 19:23:56 följande:

Kan visst blöda vid ägglossning?! Sen är 3 dagar i tidigaste laget om ägget fäst brukar vara mellan 5-7 dagar efter äl det fäster :) men visst inte omöjligt!
  • Thorax
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 19:03:57 följande:

Jag är inte heller nån expert men är det "spökstreck" så brukar det vara svagare och mer gråaktigt som jag förstått det. På ditt test var det tydligt, även på bild.

Då förstår jag, och lärt mig något nytt :)
  • Persson123

Mensen tog slut igår så nu går vi in på försök nr 2. Bim 23 november och har ägglossning den 9/11 enl app. Ska prova ÄL test denna gång. Då jag är ny på detta undrar jag på vilken dag man ska börja ÄL testa?? :) har regelbunden mens som kommer ca samma dag var 4e vecka.

• Clefairy

Hej!

Jag skrev ju förut om att jag haft en liten blödning några dagar efter ägglossning. Det började i fredags med lite rosa på pappret bara, sen lite bruna flytningar. Jag hoppades på att det kunde varit en nidis, men nu har jag gett upp hoppet om det och förskriver det som mellanblödning. Jag fick inga bruna flytningar i lördags, men från söndag till idag har jag haft dessa bruna flytningar. Inte mycket, men det märks i trosorna. 

En eventuell nidis skulle inte bete sig såhär va? 

Har även gett upp tanken på att jag skulle vara gravid eftersom jag inte märkt av ett enda symtom som inte lika gärna kan vara mens-symtom. Särskilt när folk skriver här om att de har BIM efter mig och redan känner av symtom så blir jag mer säker på att det inte funkat för mig. ;) 

• eelinh
    Clefairy skrev 2016-11-02 07:20:08 följande:

Hej!

Jag skrev ju förut om att jag haft en liten blödning några dagar efter ägglossning. Det började i fredags med lite rosa på pappret bara, sen lite bruna flytningar. Jag hoppades på att det kunde varit en nidis, men nu har jag gett upp hoppet om det och förskriver det som mellanblödning. Jag fick inga bruna flytningar i lördags, men från söndag till idag har jag haft dessa bruna flytningar. Inte mycket, men det märks i trosorna. 

En eventuell nidis skulle inte bete sig såhär va? 

Har även gett upp tanken på att jag skulle vara gravid eftersom jag inte märkt av ett enda symtom som inte lika gärna kan vara mens-symtom. Särskilt när folk skriver här om att de har BIM efter mig och redan känner av symtom så blir jag mer säker på att det inte funkat för mig. ;) 

Ge inte upp för ens mensen är här på riktigt :)

Kom ihåg att det är otroligt många som inte har några symtom alls innan bim. Jag håller tummarna!
Svar på tråden BIM november 2016