• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Anonym (Another try)

Tror jag har åkt på någon form av skengraviditet har mått illa i tre dagar varav spytt dom senaste två endast på morgonen. Tror kroppen spelar mig ett spratt nu.
    Mådde ju aldrig illa tidigare graviditet. :/

• Pinkclear
    Too tiki skrev 2016-11-03 09:37:47 följande:

Har precis börjat tempat och tycker din kurva ser bra ut men om det tyder på graviditet kan jag inte säga för jag vet inte själv hur den brukar se ut då :) Om jag hade varit du hade jag testat med en tidig clear blue och se vad den visar. Jag hade aldrig kunnat hålla mig när det gått 14 dgr efter ÄL men sån är jag

Går din temp ner innan mens? Min gick inte ner förrän två dgr efter mens upptäckte jag nu när jag börjat tempa.

Håller tummarna för dig och håll oss uppdaterade om hur det går för dig!

Ja min temp gick ned förra månaden samma dag som mensen kom. Så jag tror den gör de i alla fall haha. Ja hade tänkt testa på dag 18.. haha om ja pallar hålla mig ???? tänker att den kan dyka upp när som.. jag är så rädd att de ska va negativt så törst inte testa haha.

Tack! Det samma till dig! Jag uppdaterar er ????
  • Too tiki
    Pinkclear skrev 2016-11-03 10:41:06 följande:
    Ja min temp gick ned förra månaden samma dag som mensen kom. Så jag tror den gör de i alla fall haha. Ja hade tänkt testa på dag 18.. haha om ja pallar hålla mig ???? tänker att den kan dyka upp när som.. jag är så rädd att de ska va negativt så törst inte testa haha.

Tack! Det samma till dig! Jag uppdaterar er ????

Får se om du klarar av att hålla dig till dag 18:e Skrattande Svårt, jag vet men samtidigt vill man ju inte ha negativt så man blir ju kluven....

Håll oss uppdaterade som sagt och lycka till!

• Väntar på magen

Idag är jag på BIM-4 och har inte testat något än. Symtomen hänger kvar, men hur många gånger har man inte varit "skenis" dom sista månaderna :) Man vågar liksom inte tänka på annat än att mensen kommer att komma i dagarna. :/

Jag kanske vågar mig på att testa imorgon på morgonurin, eller så väntar jag ut det hela :)

För varje månad som går så blir jag alltmer "försiktig" med att testa för tidigt.... Man inser att det inte är någon vits, fast man super nyfiken egentligen :)

• Nykär15
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Det stämmer med att kvalitén blir sämre om man helt plötsligt har mer sex än annars. Jämt och regelbundet är bäst. Och ja, man bör börja flera dagar före positivt då spermier kan leva längre och vänta på ägget. Vi har och har alltid haft sex dagligen så vi ändrar inget runt äl.
  • Heineken86
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Jag tar inga tester, men vi har sex varannan eller var tredje dag hela cykeln. Då kan vi inre missa. :)
  • Pinkclear
    Too tiki skrev 2016-11-03 11:15:19 följande:

Får se om du klarar av att hålla dig till dag 18:e  Svårt, jag vet men samtidigt vill man ju inte ha negativt så man blir ju kluven....

Håll oss uppdaterade som sagt och lycka till!

Haha ja exakt! Ber om ursäkt för alla frågetecken i förra inlägget haha. Ja gjorde gubbar. Såg nu att mitt inlägg såg väldans otrevligt ut haha... tack för ditt stöd. Håller tummarna för dig också ! :)
  • Too tiki
    Pinkclear skrev 2016-11-03 12:01:04 följande:
    Haha ja exakt! Ber om ursäkt för alla frågetecken i förra inlägget haha. Ja gjorde gubbar. Såg nu att mitt inlägg såg väldans otrevligt ut haha... tack för ditt stöd. Håller tummarna för dig också ! :)
    Tack Skrattande Ska börja ÄL testa imorgon och hoppas få ÄL (vet inte om jag har det varje månad). Ska bli spännande att se om jag har det nu när jag både tempar och har ÄL tester....
  • FrökenE1985
    Pinkclear skrev 2016-11-03 06:46:51 följande:

Hoppar in här om de är okej !:)

Har bim idag tror jag. Hade senare äl denna månad än jag brukar men idag är ja 14 dagar efter äl. Jag brukar egentligen få min mens på 11 dagar efter äl. Men idag är iaf 14 dagar och bim då antar jag :) någon annan som tempar ? Hur ser min karta ut tkr ni? Får doxk inte med hela mem början är kanske inte så relevant :)

Jag mår illa av och på.

Törstig som bara den idag.

Upplever att min puls går upp enormt när jag tränar. Klarar knappt ac att träna som ja brukar utan att hjärtat hoppar ur tröjan.

Har haft molnande värk av å på. Inte så mkt men trott att mensen ska komma stundtals.

Ont i bröstvårtorna. Ibland mer ibland mindre. Ibland hela vårtgården.

Jag är rädd att jag är skengravid haha. Eller att detta bara är symptom på att mensen ska komma. Vågar ej testa. Är på sjätte försöket nu.

Din tempkurva ser riktigt lovande ut. Håller tummarna!
Svar på tråden BIM november 2016