• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Kåtisroinen

Jag upptäckte just något roligt för alla oss som har BIM 13/11. Det är fars dag! :O hur roligt och häftigt hade inte det varit att få ett plus tillsammans med gubben då liksom?! Det enda tråkiga med det är att helt plötsligt så sköt mina förväntningar (som jag hittills lyckats hålla hyfsat låga) i skyn... oh well, får försöka tänka på annat. Som om det är så himla lätt :P

• Mila

Idag är jag på äl+9. BIM lördag-söndag.

Jag får som kramp i livmodern när jag hostar. Och har vaknat 2 nätter av molande värk. Har även en väldigt konstig känsla i höger äggstock.

Extremt ömma, svullna bröst. Men det har jag alltid mellan äl och Bim. Vet inte vad jag ska tro, det är ju så tidigt. Jag fick mf i juni, och min symptom då var väldigt svullna bröst på äl+10. Plussade på äl+11.

Jag kör ju även med progesterAll kräm denna månad så vet inte om det är den som spökar?

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Anonym (Another try)

Har BIM 9/11. Jag tog gjorde ÄL test när beräknad ÄL var men Det visade inget dagen efter beräknad ÄL fick jag en glad gubbe på morgonen och sedan på kvällen var den borta. Dagen efter hade jag jätte ont i tjejmagen så det kändes ganska ömt att mysa. Nu hann vi ju inte mysa innan min glada gubbe men vi fick myst på kvällen. Men är fundersam på om jag missat detta då vi inte fick till det innan. och att min ÄL var sen ja då innebär det ju att min BIM antagligen flyttas några dagar? Har oregelbundna cyklar då jag har pco.

• kvinna29årskåne

Eftersom min mens var försenad i drygt två veckor i oktober så får jag väl chansa på när äl och bim är nästa gång. enligt kalendern ska bim vara 27 november. så får se om det stämmer.

• Anonym (Elli)

Hej!

Jag hoppar in här. Jag har bim den 21! Lång väntan. Detta är andra försöket med barn nr 2. Jag är 25 och min sambo 27.

• Heineken86
    Clefairy skrev 2016-11-02 07:20:08 följande:

Hej!

Jag skrev ju förut om att jag haft en liten blödning några dagar efter ägglossning. Det började i fredags med lite rosa på pappret bara, sen lite bruna flytningar. Jag hoppades på att det kunde varit en nidis, men nu har jag gett upp hoppet om det och förskriver det som mellanblödning. Jag fick inga bruna flytningar i lördags, men från söndag till idag har jag haft dessa bruna flytningar. Inte mycket, men det märks i trosorna. 

En eventuell nidis skulle inte bete sig såhär va? 

Har även gett upp tanken på att jag skulle vara gravid eftersom jag inte märkt av ett enda symtom som inte lika gärna kan vara mens-symtom. Särskilt när folk skriver här om att de har BIM efter mig och redan känner av symtom så blir jag mer säker på att det inte funkat för mig. ;) 

Ev blödning eller nidis har jag inget att säga om... men att du inte känt några symtom behöver inte betyda något alls. Jag har inte känt några symtom på mina två tidigare graviditeter men har varit gravid ändå och sen fortsatt och haft extremt lätta graviditeter med inget illamående eller andra krämpor över huvudtaget förutom lite trötthet i början. Så hoppet borde finnas fortfarande för dig. :)
  • Heineken86

Jag har inte gett upp hoppet än. Jag testade ju negativt i söndags på CD 29... sen dess har jag haft spända bröst (händer aldrig och har inte haft på mina tidigare graviditeter heller) varje morgon och på nätterna. Sen igår har kag haft lite rosa flytning, men det ör inget som kommer "ut" utan det stannar i kroppen och jag måste känna efter med ett finger för att upptäcka det. Vääääldigt tjock konsistens och stenhård livmodertapp. Jag har beställt nya test som borde komma idag så ev testar jag igen imorn (CD 33) eller så väntar jag ytterligare nån dag. Känner mig lite hoppfull pga brösten. :)

• Anonym (Jajjo)

Usch vad otålig jag börjar bli! Kan inte dagarna gå lite snabbare så att jag kan få veta om det tog sig denna månaden eller inte.... har väldigt mycket molvärk, "tung-känsla" i brösten och jag kissar massor. Men min kropp har ju lurat mig innan så vågar inte hoppas. Är lite osäker på BIM men mensen bör låta bli att dyka upp mellan den 6 - 9/11.

• Thorax

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen
  • Anonym (Jajjo)
    Thorax skrev 2016-11-02 10:16:43 följande:

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen

Åh vad roligt :D GRATTIS!!!

Har du haft mycket symtom?
Svar på tråden BIM november 2016