• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Persicca
    anna7607 skrev 2016-11-03 10:00:40 följande:
    Sånt har jag med gjort och plussade ändå bim+5. Gick inte vägen den gången så försök nr 18 denna månad
    Jasså, så då kan man alltså inte lita på att dessa test fungerar. Förra gången jag blev gravid (gjorde abort) testade jag inte heller positivt förrän Efter, BIM+3 då med vanliga tester. Jaja, jag får se om mensen kommer i helgen eller inte innan jag kan tro något annat.
  • anna7607
    Persicca skrev 2016-11-03 16:48:19 följande:

Jasså, så då kan man alltså inte lita på att dessa test fungerar. Förra gången jag blev gravid (gjorde abort) testade jag inte heller positivt förrän Efter, BIM+3 då med vanliga tester. Jaja, jag får se om mensen kommer i helgen eller inte innan jag kan tro något annat.

Jag vet själv hur svårt det är att hålla sig från att testa. Man blir ju galen hahaha. egentligen ska man ju låta bli.om man plussar innan mens och mensen kommer och ägget åker ut så blir man så ledsen. Men det är ju så vanligt och klassas nöstan inte ens som missfall. Här är vi på försök mer 18 med två missfall i bagaget . Nu ska jag se hur min äl är denna månad och testa med stickor. Gjorde det efter första missfallet förra julafton. Men jag känner den tydligt men tänkte kolla bara för att. Snart ger jag upp det tar så på psyket
  • anna7607
    Marie357 skrev 2016-11-03 15:44:14 följande:

Denna månaden fick vi ju rekommendationer av gyn att ej ha sex då risken för flerbörd finns. Men att vi fick göra precis som vi ville.

Vi har kört på ändå och är nu ca äl +5. Idag träffade jag syster, Hon berättade då att hon hade drömt om mig i natt att jag var gravid, med tvillingar. (hon vet ej att vi försöker) men dock hade hon drömt att jag blev tillsammans med mitt ex vilket aldrig kommer att hända.

Vi får väl se hur det ser ut om en vecka ca när jag ska testa och vad som händer sedan.

Jag släpper med två emellanåt. Tänk å få två gobitar. Håller tummarna
  • FlikkanM

Hoppar in här med

3:e gången jag på positivt ÄL test, alla 3 med 2 v mellanrum men denna gången idag är först jag haft riktigt ÄL sekret så hoppas det är på riktigt denna gång.

Gjorde skrapning 20/9 efter MA i v 10+3 och fortfarande inte fått mens och haft neg gravtest så kan man hoppas på att kroppen är tillbaka nu då eftersom den tydligen inte varit det de andra gångerna som jag trott....

Nu blir det mys i några dagar framåt så hoppas vi på nått bra :)

• Pinkclear
    FrökenE1985 skrev 2016-11-03 13:33:08 följande:

Din tempkurva ser riktigt lovande ut. Håller tummarna!

Tack! Jag vågar knappt hoppas. Kroppen är bra på stt spela en ett spratt haha. Men jag önskar så att de tagit!
  • Anonym (Mammatill2)

Jag hoppar in här jag också,

Bim 11/11

• josefinevm

Hur snabbt har ni känt några gravidtecken? Och vad?

Jag hade väldigt ont i brösten men nu är det borta och annars är jag bara väldigt trött. Dock väldigt mycket på jobbet så kan ha med det att göra. Rädd för att man är lite skenis.

• Marie357
    anna7607 skrev 2016-11-03 17:44:14 följande:
    Jag släpper med två emellanåt. Tänk å få två gobitar. Håller tummarna
    Jag har förmodligen släppt 3 - 4 ägg denna månaden
    nouw.com/denöppnakampen
  • fruH92

Hörni, jag vill gärna ha er åsikt om att titta på test efter rekommenderad testtid. Tog ett CB plus test igår kväll på bim-dagen (la ut bild på det). Inom testtiden visades ett ljusblått svagt plus, efter flera timmar är det dock STARKT blått. Kan det visa positivt men ändå vara negativt? Vågar man lita på testen efter testtiden "gått ut"? Någon med erfarenhet? Tog även ett CB digitalt igår kväll men det visade negativt.

• Thorax
    fruH92 skrev 2016-11-03 19:41:57 följande:

Hörni, jag vill gärna ha er åsikt om att titta på test efter rekommenderad testtid. Tog ett CB plus test igår kväll på bim-dagen (la ut bild på det). Inom testtiden visades ett ljusblått svagt plus, efter flera timmar är det dock STARKT blått. Kan det visa positivt men ändå vara negativt? Vågar man lita på testen efter testtiden "gått ut"? Någon med erfarenhet? Tog även ett CB digitalt igår kväll men det visade negativt.

Efter tiden ska man tyvärr inte lita på testen.

Men såg du ett ljusblått inom tiden så är ju ett plus lite plus :)
Svar på tråden BIM november 2016