• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    Svelin skrev 2016-11-04 17:59:44 följande:

Hej på er! Jag har inte orkat vara inne och läsa här så mycket de senaste veckorna. Det är så påfrestande att gå och vänta på att mensen inte ska dyka upp och så gör den det varje vecka. Men nu idag plussade jag äntligen. Så nu hoppas jag att detta lilla pyret vill stanna och att vi blir trebarnsföräldrar i juli! Lycka till alla ni andra nu! Jag hoppas att alla får ett pluss snart och att jag inte behöver komma tillbaka och hoppa in i någon bim decembergrupp.

Stort grattis!
  • Kåtisroinen
    waattos skrev 2016-11-04 17:07:25 följande:

Har lite tankar kring perioden efter att vi plussat... hur gör ni med koffein? Jag själv dricker 2-3 koppar om dagen, ibland någon celsius/nocco (koffeindryck) när jag är trött och jobbar natt.

Hur gör ni med alkohol nu innan ni plussat?

Vill kolla lite tankar och funderingar :) idag BIM-6!

Gameofthrones123 skrev 2016-11-04 17:56:02 följande:

Jag dricker säkert 4-5 koppar om dagen. Är det någon fara tro? (Vecka 4+2)

Jag dricker max 1 kopp/dag. Ännu mindre mellan ÄL och BIM. Är jag riktigt sugen tar jag te istället eller en liten kopp mer mycket mjölk. Jag vill verkligen inte chansa med något. :)
  • Mirabelle24

Aaaaah... 5 långa dagar kvar till bim. Har fortfarande molvärk till och från i tjejmagen och igår hade jag ett jäkla humör! Min temp har sjunkit två dagar i rad men idag så steg den ganska högt. Hoppas verkligen att det är en liten där inne nu..

Vill bara testa NU men är så rädd att det ska visa negativt!

• carrolinea

Hej,

Åh massor som väntar på bim. Min mens har varit lite knasig nu senast först 1 vecka sen och sen nästan 1 vecka tidig, ska man räkna på förra månaden så har jag bim imorgon men ska jag räkna på en "vanlig" mån så är bim på onsdag .

Åh så tråkigt det är att vänta när man vet att man träffat äl denna månad då ska bara det där ägget fästa med.

• lisohl
    2017 bebis skrev 2016-11-03 23:22:27 följande:

Jag har min bim den 18/11! 6:e försöket här!! Jag håller tummarna för er alla och självklart för mig också!!

Då har vi bim samma dag. 5e försöket för oss. Hoppas detta är vår månad!
  • Madfih072

Tog precis ett äl-test på

Äl+10 och det var toknegativt så antar att det inte bidde något denna gång heller! För visst ska äl-test visa positivt vid graviditet också? :(

• pimpim78

Hej tjejer,
    Jag hoppar in i tråden. Förra månaden blev jag gravid spontant då vi precis skulle till att insemineras på Sophiahemmet men tyvärr slutade det i missfall vecka 6. Nu har jag haft en äl och vi mös hemma men det tig sig inte, nu är jag på cykeldag 4 och börjar med letrozol i dag. På torsdag vul och titta om äggen är tillräckligt stora , då blir det ovitrellespruta och insemination troligtvis lö om en vecka. Hoppas så att vi är många som får plus här i novembergruppen och att det kommer vara en aktiv grupp där vi kan peppa varandra !!!

• Mirabelle24
    Madfih072 skrev 2016-11-04 22:02:32 följande:

Tog precis ett äl-test på

Äl+10 och det var toknegativt så antar att det inte bidde något denna gång heller! För visst ska äl-test visa positivt vid graviditet också? :(

Tog precis ett ÄL test jag med, har googlat supermycket på detta nu ikväll! (Vad skulle man göra utan Google liksom ;) ) Ibland kan det ge utslag om man är gravid och ibland inte tydligen.. Många säger att dom testat graviditetstest som blivit positivt och ÄL test samma dag som blivit negativt, så är nog inget att förlita sig på! :)

Jag är på bim + 8-9 och mitt ÄL test visade svagt positivt? Vette tusan om man ska våga hoppas något pga av det men man kan ju hålla tummarna iaf! :)
  • Mirabelle24
    Mirabelle24 skrev 2016-11-04 22:22:25 följande:

Tog precis ett ÄL test jag med, har googlat supermycket på detta nu ikväll! (Vad skulle man göra utan Google liksom ;) ) Ibland kan det ge utslag om man är gravid och ibland inte tydligen.. Många säger att dom testat graviditetstest som blivit positivt och ÄL test samma dag som blivit negativt, så är nog inget att förlita sig på! :)

Jag är på bim + 8-9 och mitt ÄL test visade svagt positivt? Vette tusan om man ska våga hoppas något pga av det men man kan ju hålla tummarna iaf! :)

ÄL +8-9 menar jag såklart! Bim nästa vecka! :)
  • fruH92

Åh, är så himla förvirrad nu :( tog ju ett test för ett par dagar sen som blev ett tydligt & blått plus. Efter det har jag tagit nya test & alla har blivit svagare/negativa... Men ingen mens på ingång. Blir snart galen! :( jag hade ju hoppats på att testen skulle bli starkare & starkare eller åtminstone vara så tydligt som det första :(

Svar på tråden BIM november 2016