• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • larssonc
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-04 09:13:36 följande:

Hej alla,
    Jag smyger med i tråden. Vi har försökt länge nu, över 1 år, sedan mf i augusti 2015. Jag har oregelbunden mens och oregelbunden äl så gyn har förvarnat oss på att "inte hoppas på för mycket". Vi försöker ta det som det kommer, utan att bli för stressade, men det är väldigt svårt.

Men igår fick jag + på äl-stickan! Nu vet jag inte hur mycket jag törs lita på det, men man börjar ju hoppas även om man inte borde, och smiter med i den här tråden.

Jag har läst de senaste inläggen, men inte alla (lite för många ). Finns det fler här inne som har det lite trassligt med kroppen?

Vad tråkigt med missfall och att kroppen krånglar :( håller tummarna för er att det går vägen!

Jag har haft det väldigt struligt med kroppen sen jag slutade med p-piller i april. Mycket mellanblödningar, ofta har jag någon form av blödning 2/3 delar av månaden.. ska börja en gynutredning nästa vecka. Fick en stroke i mars pga mina p-piller så det är orsaken att jag slutade med dom. Nu vill vi dock gärna ha en liten men kroppen jobbar inte riktigt med mig. Vet inte om mina mediciner kan påverka (äter blodförtunnande, kärlvidgande, b12 och folsyra) att blödningarna blir så konstiga. Måste dock ändå byta mediciner nu när vi vill skaffa barn. De är inte så fostervänliga det jag äter nu...

Hoppas att vi båda har tur och får ett varsitt plus snart!
  • Maramba
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-04 09:13:36 följande:

Hej alla,
    Jag smyger med i tråden. Vi har försökt länge nu, över 1 år, sedan mf i augusti 2015. Jag har oregelbunden mens och oregelbunden äl så gyn har förvarnat oss på att "inte hoppas på för mycket". Vi försöker ta det som det kommer, utan att bli för stressade, men det är väldigt svårt.

Men igår fick jag + på äl-stickan! Nu vet jag inte hur mycket jag törs lita på det, men man börjar ju hoppas även om man inte borde, och smiter med i den här tråden.

Jag har läst de senaste inläggen, men inte alla (lite för många ). Finns det fler här inne som har det lite trassligt med kroppen?

Hej, jag har varit väldigt regelbunden sedan jag slutade med p-piller i mars i år. Men nu har något blivit knas i kroppen och jag är just nu på bim+20 eller cykeldag 51. Min cykel brukar vara 29-31 dagar annars. Bara negativa test (senast imorse). Vet inte vad som är galet. Känner igen det du skriver om att inte försöka stressa men det är svårt när kroppen jäklas. Men grattis till positivt ÄL-test, bara att passa på nu då :) själv påbörjade jag tempning imorse i ett desperat försök att hitta igen min ÄL. Går ju inte att kissa på stickor 50-60 dagar på raken liksom...
  • Anonym (försiktig)
    larssonc skrev 2016-11-04 10:20:27 följande:
    Vad tråkigt med missfall och att kroppen krånglar :( håller tummarna för er att det går vägen!

Jag har haft det väldigt struligt med kroppen sen jag slutade med p-piller i april. Mycket mellanblödningar, ofta har jag någon form av blödning 2/3 delar av månaden.. ska börja en gynutredning nästa vecka. Fick en stroke i mars pga mina p-piller så det är orsaken att jag slutade med dom. Nu vill vi dock gärna ha en liten men kroppen jobbar inte riktigt med mig. Vet inte om mina mediciner kan påverka (äter blodförtunnande, kärlvidgande, b12 och folsyra) att blödningarna blir så konstiga. Måste dock ändå byta mediciner nu när vi vill skaffa barn. De är inte så fostervänliga det jag äter nu...

Hoppas att vi båda har tur och får ett varsitt plus snart!
    Oj, det lät inte allt för enkelt det heller. Jag misstänker ju att det är p-piller som ställt till min kropp, även om det nu är 12 år sedan jag slutade med dom. Men när jag slutade så kom mensen aldrig någonsin igång igen normalt, även om det har gått enormt utför sista åren.

Så länge man inte vill bli gravid så har det ju varit väldigt praktiskt och skönt med mens max 3 ggr per år, men nu är det inte så kul längre. :-/

Hoppas verkligen att du får hjälp med dina mediciner, både så att din kropp mår bra och i förlängningen att den mår så bra att den kan ta hand om två! Gärna så snart som möjligt.

• smulan5
    Nu har jag fått positivt utslag på äl-test så första äl efter missfallet väntas imorgon och om jag har tur, o d inte tar 7 månader till att bli gravid :/, kan jag hinna testa positivt på min födelsedag .
  • Kåtisroinen

Som jag nämnt tidigare så pluggar jag på annan ort än den jag bor på. Så jag veckopendlar. Himla smidigt, 2,5 timmar med tåg, inga byten. Är idag på ÄL+4. Sitter på tåget o ska försöka plugga, har precis klämt i mig en macka. Plötsligt mår jag väldigt illa! Har nog aldrig blivit så glad för den känslan förut haha :D plötsligt känner jag mig mycket mer positivt inställd till allt. Vågar inte hoppas riktigt än, det är 9 dagar kvar innan vi ska testa. Men man kan ju inte låta bli att bli lite hoppfull :D

• waattos

Har lite tankar kring perioden efter att vi plussat... hur gör ni med koffein? Jag själv dricker 2-3 koppar om dagen, ibland någon celsius/nocco (koffeindryck) när jag är trött och jobbar natt.

Hur gör ni med alkohol nu innan ni plussat?

Vill kolla lite tankar och funderingar :) idag BIM-6!

• Gameofthrones123
    waattos skrev 2016-11-04 17:07:25 följande:

Har lite tankar kring perioden efter att vi plussat... hur gör ni med koffein? Jag själv dricker 2-3 koppar om dagen, ibland någon celsius/nocco (koffeindryck) när jag är trött och jobbar natt.

Jag dricker säkert 4-5 koppar om dagen. Är det någon fara tro? (Vecka 4+2)
  • Svelin

Hej på er! Jag har inte orkat vara inne och läsa här så mycket de senaste veckorna. Det är så påfrestande att gå och vänta på att mensen inte ska dyka upp och så gör den det varje vecka. Men nu idag plussade jag äntligen. Så nu hoppas jag att detta lilla pyret vill stanna och att vi blir trebarnsföräldrar i juli! Lycka till alla ni andra nu! Jag hoppas att alla får ett pluss snart och att jag inte behöver komma tillbaka och hoppa in i någon bim decembergrupp.

• AM78
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-04 17:56:02 följande:

Gameofthrones123 skrev 2016-11-04 17:56:02 följande:

Jag levde som vanligt tills jag plussade. Hoppade över påtår bara. Drack ett glas vin förra helgen till maten och jag dricker sällan mer än så.

Nu trots att det är så tidigt så vill jag inte ha så mycket kaffe. Dricker två koppar/ dag med mycket mjölk. Sist slutade jag kunna dricka kaffe helt efter v7
  • Heineken86
    waattos skrev 2016-11-04 17:07:25 följande:

200 mg koffein per dag ska va ok att dricka när man är gravid... så jag skulle koll hur mkt en kopp innehåller ocj sen fördela så mycket jag tyckte jag behövde under dan. Nu dricker jag inte kaffe utan min last är Cola zero. De innehåller dock bara 20 mg/burk så där var det ingen fara för koffeinets skull. Celsius och nocco att det ju på burkarna att man inte ska dricka när man är gravid (iaf celsius, borde va damma med koffein-nocco)... den koffeinfritt nocco borde ju funka men kanske inte har den effekten du är ite efter. :)

Jag dricker så extremt sällan alkohol så det är inte så mkt att fundera på för mig. Men jag tänker att man lever väl som vanligt fram tills man plussar, men skulle kanske undvika tokfyllor. :)
Svar på tråden BIM november 2016