• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Thorax
    Heineken86 skrev 2016-11-04 19:10:43 följande:

200 mg koffein per dag ska va ok att dricka när man är gravid... så jag skulle koll hur mkt en kopp innehåller ocj sen fördela så mycket jag tyckte jag behövde under dan. Nu dricker jag inte kaffe utan min last är Cola zero. De innehåller dock bara 20 mg/burk så där var det ingen fara för koffeinets skull. Celsius och nocco att det ju på burkarna att man inte ska dricka när man är gravid (iaf celsius, borde va damma med koffein-nocco)... den koffeinfritt nocco borde ju funka men kanske inte har den effekten du är ite efter. :)

Jag dricker så extremt sällan alkohol så det är inte så mkt att fundera på för mig. Men jag tänker att man lever väl som vanligt fram tills man plussar, men skulle kanske undvika tokfyllor. :)

Också en zero galning istället för kaffe :D

Men gått över till vanlig cola och försöker dra ner då zero innehåller mycket med e-ämnen än vanlig

Tänkte försöka dra ner på även färdigköpt för att undvika så mycket onödigt som möjligt. Göra allt från grunden, det blir den största utmaningen när man hatar att laga mat haha
  • Kåtisroinen
    Thorax skrev 2016-11-05 08:24:41 följande:

Också en zero galning istället för kaffe :D

Men gått över till vanlig cola och försöker dra ner då zero innehåller mycket med e-ämnen än vanlig

Tänkte försöka dra ner på även färdigköpt för att undvika så mycket onödigt som möjligt. Göra allt från grunden, det blir den största utmaningen när man hatar att laga mat haha

Cola zero innehåller ju också sjukt mycket sötningsmedel :O (därav att det är många som är mer eller mindre beroende). Dricker själv mycket vanlig cola (har alltid gjort), dricker hellre det som har vanligt hederligt socker i sig än zero. Men har försökt skära ner även på det, inte ara för en eventuell graviditets skull utan rent allmänt för hälsan :)
  • fruH92

Just det! Glömde också lägga till att det starka positiva testen togs under tidig kväll efter en jobbdag, dom svagare har tagits i morgonurin.

• eelinh
    fruH92 skrev 2016-11-05 08:34:32 följande:

Just det! Glömde också lägga till att det starka positiva testen togs under tidig kväll efter en jobbdag, dom svagare har tagits i morgonurin.

De senaste två månaderna har jag fått svaga streck runt Äl+6-Äl+10 men då synligare på kvällen än på morgonen. Tyvärr har det blivit blanka test sen fram till min mens kommit runt Äl +12. Så det kan ha varit spökstreck eller en kemisk. Men konstigt det där att det kan vara synligare på kvällsurin än morgon, borde ju vara tvärtom?
  • fruH92

Jag är verkligen så less på att inte veta. Idag är jag på BIM+4 & inget spår av mensen. Det är konstigt att det visas starkare på kvällen men vad vet jag? Har googlat lite & det har varit så för andra också tydligen. Men vi får låta tiden avgöra (igen) :)

• Clefairy

Hej alla! Jag måste tyvärr meddela att min mens kom idag. Så inget denna gång fastän jag är rätt säker på att vi träffade ägglossningen.

Hoppas att ni alla får ett positivt besked snart och att vi inte hörs i någon decembertråd ;) själv ska jag äta godis och vila med en varmvattenflaska på magen.

Ha det bra, tack för alla diskussioner och all feedback! <3

• Heineken86
    Clefairy skrev 2016-11-05 09:15:45 följande:

Hej alla! Jag måste tyvärr meddela att min mens kom idag. Så inget denna gång fastän jag är rätt säker på att vi träffade ägglossningen.

Hoppas att ni alla får ett positivt besked snart och att vi inte hörs i någon decembertråd ;) själv ska jag äta godis och vila med en varmvattenflaska på magen.

Ha det bra, tack för alla diskussioner och all feedback! <3

Vad tråkigt. Hoppas på bättre lycka nästa månad.
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-05 09:12:53 följande:

Jag är verkligen så less på att inte veta. Idag är jag på BIM+4 & inget spår av mensen. Det är konstigt att det visas starkare på kvällen men vad vet jag? Har googlat lite & det har varit så för andra också tydligen. Men vi får låta tiden avgöra (igen) :)

Jag känner samma sak. Jag vet inte exakt när jag har BIM, men jag är på cykeldag 35 så tycker att jag borde fått positivt när jag testar vid det här laget. Testade senast i torsdags och kommer inte testa förrän tidigast måndag igen. Men inga tecken på att mensen är på gång heller. Har hFt lite spända bröst på mornarna sen i måndags och det har jG aldrig haft förut, varken när jag varit gravid eller annars. Det känns som ett symtom, men eftersom jag haft det sen i måndags tycker jag att jag borde ha får positivt på test också... Men icke... Bara att vänta och se helt enkelt.

Men du har väl fått positivt på test? Då borde du vara gravid. Tror inte man mäter stegringar när man är gravid. T ett digitalt så vet du säkert.
  • fruH92
    Heineken86 skrev 2016-11-05 11:04:29 följande:

Jag känner samma sak. Jag vet inte exakt när jag har BIM, men jag är på cykeldag 35 så tycker att jag borde fått positivt när jag testar vid det här laget. Testade senast i torsdags och kommer inte testa förrän tidigast måndag igen. Men inga tecken på att mensen är på gång heller. Har hFt lite spända bröst på mornarna sen i måndags och det har jG aldrig haft förut, varken när jag varit gravid eller annars. Det känns som ett symtom, men eftersom jag haft det sen i måndags tycker jag att jag borde ha får positivt på test också... Men icke... Bara att vänta och se helt enkelt.

Men du har väl fått positivt på test? Då borde du vara gravid. Tror inte man mäter stegringar när man är gravid. T ett digitalt så vet du säkert.

Ja, jag fick positivt på CB plus men tyckte ändå det var svagt så har testat igen men nu är dom svaga/negativa. Tog ett digitalt efter jag fått plus också men det stod "Inte Gravid". Det som är konstigt också är att jag inte har några som helst symptom :/ mår inte konstigt/annorlunda överhuvudtaget... Har haft lite värk till & från från livmodern, lite likt mensvärk men ändå inte. Annars ingenting alls :/
  • Mandypandy90

Testade imorse på BIM-7 och fick neg. Vet att det säkert är alldeles för tidigt men ändå känns det som att det är kört :(

Svar på tråden BIM november 2016