• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-06 07:40:04 följande:

Jag har också BIM 13/11 :D jag tänker vänta tills dess, dels för att jag vill testa med sambon o vi ses bara på helger, o dels för att det är fars dag o det tycker jag var lite kul! :P dessutom är det en bra övning för psyket tycker jag, o för självkontrollen. Skadar aldrig för mig att träna på lite ;) sen tänker jag lite såhär, det är dyrt med test för det första. För det andra så är det ingen som blir glad av ett negativt test! Än mindre två! Om man testar nu kanske man får negativt, men då vet man ju att det var så tidigt så man får testa igen närmare BIM. Och har det då verkligen inte blivit något så kommer det ju vara negativt den gången med :( jag träffar nog hellre tant röd än får ett negativt test faktiskt, känns inte som ett lika stort misslyckande på något sätt, även om det betyder exakt samma sak :P

Se det positivt: idag är det BIM-7 :) vi kan räkna ner ihop :D

Du har helt rätt och självklart ska vi räkna ner ihop :) Så spännande!

Känner du något tecken?
  • Lindseeey
    josefinevm skrev 2016-11-06 21:35:36 följande:

Känner du något tecken?

Här är en till med BIM 13/11 :D
  • Mandypandy90
    Lindseeey skrev 2016-11-06 21:43:39 följande:

Här 12/11 :)
  • josefinevm
    Lindseeey skrev 2016-11-06 21:43:39 följande:

Kul! Då får du va med och räkna ner :)

Känner du något?
  • Mandypandy90

Vad kul att vi är många med "samma" datum!

Känner ni något annorlunda eller mår ni som alltid innan mens? :)

• Exomob

Jag hade BIM i torsdags men har inte fått någon mens än, har vita vattniga flytningar men annars inga symptom alls. Har gjort ett par tester men det har visat svaga otydliga streck så jag vet inte.. :) 

• josefinevm
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 21:58:52 följande:

Vad kul att vi är många med "samma" datum!

Känner ni något annorlunda eller mår ni som alltid innan mens? :)

Hade ont i brösten men det försvann nu är jag bara trött men det beror nog mycket på att det varit stressigt på jobbet också. Men det är ju försök med vårt första barn så har ju inte varit gravid tidigare så man har ju ingen aning om hur det ska kännas heller :)

Själv då? :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-06 21:35:36 följande:

Känner du något tecken?

Typ mensvärk/molvärk sen ÄL+4. Först bara lite, men sen stegrande, idag har det varit i princip hela dagen. Ikväll lite extra mycket. Vet inte om det är något riktigt tecken men kan inte minnas att jag brukar har det. Idag hade jag också vita tjocka, typ torra (om man kan säga så?) flytningar.

Sen den där lite otäcka känslan av att jag liksom nästan bara vet att det gror något litet frö där inne. Vilket såklart skrämmer slag på mig, haha! Vill gärna vara optimistisk men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Men det känns liksom... bra. På något sätt. Kan ju dock precis lika gärna vara skengravid haha :P

Du då? :)
Svar på tråden BIM november 2016