• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Summerchild

Alla mina blir 4500 minst...

Men nu vill jag säga det är sjukt svårt när jag lyckas ha i blodsocker 2.7 nästan varje dag ....det är hemskt när jag inte begriper varför å att jag inte känner det .... dåligt för fostret?

• Beebii

Alltså detta illamående....fy tusan för att jobba med det och låtsas som ingenting... kräks inte men det är nog mest på vilka färger känns inte som att illamåendet går över efter man kräkts?! Provade postafen men det hade ingen effekt.... äter jag mår jag illa (förutom första tuggor att som gör att man mår bra en stund) äter jag inte mår jag illa. Står jag eller går så mår jag illa och idag även när jag ligger ner. Känner mig ynklig och lat som inte kan hjälpa till hemma med barnen och hushåll. Usch måtte det vända snart....

• Haiduchi

Verkar som min honeymoon är över från foglossningen. Men hoppas ändå det kan lätta.

De första veckorna efter plus så var det drägligt men fick ont nästan dagligen. Men ca 3 veckor sen så lättade det och har inte haft ont alls! Underbart!

Men sen onsdags kväll så har jag haft ont typ hela tiden på dagen. Får det av ingenting! Tar det lugnt på jobbet, jobbar på förskola med stora barn.

Ligger på sidan i sängen nu. Känns bara mer och mer. Detta var den stora anledningen till att jag från början inte ville ha fler barn efter dottern. Men man glömmer och jag vet ju vad som väntar. Men det kommer bli tufft. Hoppas bara detta är en period och att det lättar igen. Vill gärna jobba mer än bara fram till vecka 13-14....

this sucks....

• Joline84
    Summerchild skrev 2016-12-16 21:00:27 följande:

Alla mina blir 4500 minst...

Men nu vill jag säga det är sjukt svårt när jag lyckas ha i blodsocker 2.7 nästan varje dag ....det är hemskt när jag inte begriper varför å att jag inte känner det .... dåligt för fostret?

Är du frisk eller har du diabetes? Tänkte på varför du tar blodsockret varje dag? 2,7 låter väldigt lågt. Pratat med bm om det?
  • Summerchild

Jag har gjort det å jag har diabetes .... men får inget styr på det .... kanske dröjer innan jag får rätt dos lr vet inte varför jag klantar mig... skäms inför dietisten .... nån annan som har problemet lr bara jag?

• Joline84
    Summerchild skrev 2016-12-16 22:23:08 följande:

Jag har gjort det å jag har diabetes .... men får inget styr på det .... kanske dröjer innan jag får rätt dos lr vet inte varför jag klantar mig... skäms inför dietisten .... nån annan som har problemet lr bara jag?

Okej. Skämmas ska du inte göra. Dem får väl hjälpa till så du hamnar på ett bättre värde.
  • Sosozo
    Beebii skrev 2016-12-16 21:54:22 följande:

Alltså detta illamående....fy tusan för att jobba med det och låtsas som ingenting... kräks inte men det är nog mest på vilka färger känns inte som att illamåendet går över efter man kräkts?! Provade postafen men det hade ingen effekt.... äter jag mår jag illa (förutom första tuggor att som gör att man mår bra en stund) äter jag inte mår jag illa. Står jag eller går så mår jag illa och idag även när jag ligger ner. Känner mig ynklig och lat som inte kan hjälpa till hemma med barnen och hushåll. Usch måtte det vända snart....

Nej men inte ska du känna dig ynklig och lat! Att må illa tar alla ens krafter tycker jag. Bara att vara på jobbet och försöka låtsas vara normal är ju totalt utmattande. Ta det lugnt och tänk på att du måste få slippa extra bördor som hushållssysslor nu. Illamående är knappast självvalt.
  • Summerchild

Ja det är hopplöst när det är ur balans.... när det var bra så var det ju bra ....men ur balans hittar jag inte samma väg tillbaka och att vara gravid så är man ju ur balans å förtvivlad hela tiden ????

• Noccis
    Delilah2001 skrev 2016-12-16 17:31:59 följande:
    Hur kommer det sig att man får göra glykostest?
    Om jag fattat det rätt så får alla ibland kissa på en sticka hos BM ibland för att hålla koll eftersom det är lättare att få diabetes när man är gravid. Så var det iaf för mig. Eftersom mitt resultat inte va så bra fick jag göra blodprov där och eftersom det inte var så bra så bokade hon in tid på labbet för glykosbelastning för att få mer exakta svar.
  • Noccis
    Joline84 skrev 2016-12-16 20:50:50 följande:
    Ja precis på gränsen då. Min första vägde 4700. Fick i graviditet nr 2 göra glukosbelastning. Visade inte på nån graviditetsdiabetes. Nr 2 vägde 3800. Glokusbelastningen var vidrig. Och då hade jag inget illamående innan. Skulle inte göra det igen.
    Åhh jag fruktar den där jävla belastningen Hur ska jag kunna fasta i 12 timmar innan?? Blir inte mycket sömn söndag till måndag skulle jag gissa på.
    Men Bm sa också att om det verkligen inte funkar kan man få ta hem en maskin och testa med. Har du hört något om det?