• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2016-12-17 13:18:59 följande:

Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?

Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*

Går in i vecka 10 i morgon.

När brukar spökveclorna infalla?

Har du spanat in systemets alkoholfria alternativ? Finns bla ett riktigt bra bubbel, minns inte namnet nu men kan kolla om du gillar sånt.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-17 14:48:06 följande:

När brukar spökveclorna infalla?

Har du spanat in systemets alkoholfria alternativ? Finns bla ett riktigt bra bubbel, minns inte namnet nu men kan kolla om du gillar sånt.

Jag

Du får Gärna kolla åt mig. Behöver hitta något till nyår så inte alla märker att man är gravid
  • Summerchild

Tack snälla ni ... vill inte leva på familjeliv men ni är bäst

• Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-17 18:26:47 följande:

Super tack! Då ska ja pröva någon.:)

Tänk vad denna grupp är bra. Allt från värktips, illamående tips, drycktips, mattips och stöttning om allt får man här!

Verkligen! Soft!
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2016-12-17 13:18:59 följande:

Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?

Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*

Går in i vecka 10 i morgon.

Mina symptom avtog i vecka 8 ungefär. Allt försvann efter en natt så blev jätteorolig. Fick dock se bebisen i torsdags så den lever allt:) njut av att du är "som vanligt" igen:)
  • GrönaDruvan

Härligt för er som har mindre symptom!
    Mitt illamående och trötthet har ju också avtagit något, men jag mår fortfarande illa och är fortfarande trött, även om det är överkomligt. Längtar dock till jag kan börja äta ordentligt och känner för mat igen. Har fortfarande svårt för mat, fast det går att få i sig hyfsat mycket även om det mest består av gröt i alla former, yoghurt och frukt. Bättre än inget.
    Jag är mest orolig över mitt magont. Sitter mest mellan naveln och revbenen och på vänster sida. Har mycket växtvärk också, men det känns inte som den mest onda värken har med "bebis magen" att göra. Hoppas jag.

Oron har ju tagit över mig. Tänker mycket negativa tankar att denna graviditet inte kommer gå bra. Det är ju ändå 10-15% risk att mina tvillingar kommer få ttts. Det är ju rätt stor risk. Får de ttts så är ju risken rätt stor att någon eller båda dör. Jag, dum som jag är, googlar ju massa på detta nu.
    Självklart går ju de flesta tvillinggraviditeter bra, men kan jag ha sån tur?

På tisdag ska jag på inskrivning, och idag gick jag in i vecka 12.
    Två veckor sedan jag gjorde ultraljud och hade så gärna velat göra ett NU efter jag fått ont i magen för att se så allt är bra. Men det blir att vänta 2 veckor till på det..
    Ska fråga bm på tisdag om hon kan se om vi kan höra hjärtljuden. Vet att det kanske inte hörs, men kanske...