BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
GrönaDruvan - kanske redan är uteslutet eller helt fel, men det kan inte vara förstoppning? Tarmarna trycks ju bakåt en hel del.
Urs ja det är drygt när man fastnar i oro. Men det kommer gå bra ska du se. Passa på att fira tvillinggraviditeten, det vinner man alltid på! Än så länge finns ingen anledning till oro? Antagligen så kommer det bli toppen bra, om om det mot all förmodan blir något knas framöver då kommer du inte känna dig bättre för att du lagt tid på att oroa dig. Äh. Så försöker jag själv tänka iaf.
GrönaDruvan - kanske redan är uteslutet eller helt fel, men det kan inte vara förstoppning? Tarmarna trycks ju bakåt en hel del.
Urs ja det är drygt när man fastnar i oro. Men det kommer gå bra ska du se. Passa på att fira tvillinggraviditeten, det vinner man alltid på! Än så länge finns ingen anledning till oro? Antagligen så kommer det bli toppen bra, om om det mot all förmodan blir något knas framöver då kommer du inte känna dig bättre för att du lagt tid på att oroa dig. Äh. Så försöker jag själv tänka iaf.
Jag hade mer ont i magen i början på veckan pga förstoppning, men har ju lyckats gå på toa nu 2 ggr efter det, så tror inte det beror på det.
Efter mitt besök på tisdag ska jag försöka att sluta oroa mig så mycket. Det är klart, är allt man gjort i 5 veckor bara varit hemma så tänker man mycket. Denna veckan har jag ju även varit hemma från jobbet.. Kanske är måendet som gör att man blir lite låg..
Jag hade mer ont i magen i början på veckan pga förstoppning, men har ju lyckats gå på toa nu 2 ggr efter det, så tror inte det beror på det.
Efter mitt besök på tisdag ska jag försöka att sluta oroa mig så mycket. Det är klart, är allt man gjort i 5 veckor bara varit hemma så tänker man mycket. Denna veckan har jag ju även varit hemma från jobbet.. Kanske är måendet som gör att man blir lite låg..
Tack för alla stöttande ord. Ska försöka vända mina tankar. Låter ju mycket bättre med 85-90%!!
Jag tänkte också på förstoppning eller gaser som fastnar? Provat att massera magen? Värmedyna?
Kanske läkarkontakt så du kan slappna av?
Jag har börjat boka över min galla. Har under båda mina graviditeter haft värk högst upp till höger. Molande som kommer och går. Vid några tillfällen har jag fått så ont att jag kräkts. Åkt in akut en gång och de trodde ev små stenar i gallan. Har redan nu känt av samma
känsla som annars brukar komma först långt senare. Vet ju att man ska undvika viss mat men illamåendet har liksom styrt allt än så länge.
Håller med er andra om att tråden är grym!
Jag fick problem med min galla efter första barnet. Opererade bort den när hon var ett år.
Men fick ett tips av en granne bara veckorna innan op som funkade klockrent att få anfallen att gå över snabbt.
Att dricka riktigt varmt vatten, det varmaste du klarar av. Drack något, några glas vatten och det gick över inom en halvtimme?
Innan kunde mina anfall vara från ett par timmar till en halv dag!
Hoppas det kan funka för er med!
Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?
Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*
Går in i vecka 10 i morgon.
Härligt för er som har mindre symptom!
Mitt illamående och trötthet har ju också avtagit något, men jag mår fortfarande illa och är fortfarande trött, även om det är överkomligt. Längtar dock till jag kan börja äta ordentligt och känner för mat igen. Har fortfarande svårt för mat, fast det går att få i sig hyfsat mycket även om det mest består av gröt i alla former, yoghurt och frukt. Bättre än inget.
Jag är mest orolig över mitt magont. Sitter mest mellan naveln och revbenen och på vänster sida. Har mycket växtvärk också, men det känns inte som den mest onda värken har med "bebis magen" att göra. Hoppas jag.
Oron har ju tagit över mig. Tänker mycket negativa tankar att denna graviditet inte kommer gå bra. Det är ju ändå 10-15% risk att mina tvillingar kommer få ttts. Det är ju rätt stor risk. Får de ttts så är ju risken rätt stor att någon eller båda dör. Jag, dum som jag är, googlar ju massa på detta nu.
Självklart går ju de flesta tvillinggraviditeter bra, men kan jag ha sån tur?
På tisdag ska jag på inskrivning, och idag gick jag in i vecka 12.
Två veckor sedan jag gjorde ultraljud och hade så gärna velat göra ett NU efter jag fått ont i magen för att se så allt är bra. Men det blir att vänta 2 veckor till på det..
Ska fråga bm på tisdag om hon kan se om vi kan höra hjärtljuden. Vet att det kanske inte hörs, men kanske...
Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller