• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-16 14:25:49 följande:

Åh, då håller jag tummarna för oss alla tre!  Har ni några symptom?

Håller också tummarna.jag har verkligen noll symtom så tog ett nytt test idag.och veckorna hade ökat. Ibland önskar jag mig lite symtom så man känner att det är på riktigt. Men ska nog vara glad att vardagen går runt:)
  • Anxious2016

Gick in i vecka 6 idag! Mår stundtals illa och har ömma bröst, de liksom stelnar i en position för att sen göra så grymt ont när de byter plats typ! Efter en app jag har så är bf 19 juli, men jag har så svårt att glädjas ifall något går fel! Hur ska man stå ut i 6 veckor till?! Har någon något bra tips? :)

• GrönaDruvan

Fy alltså...detta illamående..blir ju knäpp. Undrar stundtals vad jag gett mig in på, men samtidigt är det ju något jag längtat efter så länge! Hade jag inte haft illamående så hade man velat ha det för att det känns "säkrare", men nu när man har det undrar man hur man tänker.....:-/

• Pillans

Hej allihopa! Plussade imorse och har gått på moln hela dagen :) har en son på sju månader så det blir tätt emellan om den lilla håller sig kvar i magen! Dock vet jag inte riktigt vilken vecka jag är i, jag blödde lite här och där sista mensen för att sen en vecka efter den skulle ha kommit så blödde jag som en vanlig mens en dag sen har det inte kommit nå mer. Var negativt på Stickan då... men hur hade ni gjort? Hade ni räknat från första dagen jag blödde lite grann eller hade ni räknat från då det kom som en vanlig mens? :)

• Tokgurkan
    Anxious2016 skrev 2016-11-16 18:48:03 följande:

Gick in i vecka 6 idag! Mår stundtals illa och har ömma bröst, de liksom stelnar i en position för att sen göra så grymt ont när de byter plats typ! Efter en app jag har så är bf 19 juli, men jag har så svårt att glädjas ifall något går fel! Hur ska man stå ut i 6 veckor till?! Har någon något bra tips? :)

Gick också in i vecka 6 idag och har också BF 19 juli enligt app, vad kul! Jag oroar mig också, men försöker ta en dag i taget och påminner ofta mig själv till att känna tillit till att allt är som det ska vara, det här är inget jag har någon kontroll över..
  • Mammatillenliten

Hoppar in här! Är lite orolig, kan inte slappna av riktigt. Fick gravid 1-2 idag på BIM, har sett att det står 2-3 på många test just på BIM :/

• Treansresa
    Mammatillenliten skrev 2016-11-16 20:10:39 följande:

Hoppar in här! Är lite orolig, kan inte slappna av riktigt. Fick gravid 1-2 idag på BIM, har sett att det står 2-3 på många test just på BIM :/

Jag fick 1-2 på bim+4:) nu idag hade den ökat och då är ja i 5+4:)
  • Ebbe89

Hej!

Gravid med andra barnet med BF 8 Juli. Fick konstaterat hyperimesis gravidarium under förra grav. och mår illa varje dag nu, känns som nästa månad kommer bli lång. Försöker dock att hålla blodsockret så jämt som möjligt, funkade bra idag, spydde inte på morgonen. :) Jobbar som vanligt och tänkte inte berätta förrens efter första UL. Någon annan med illamående som har lite tips? 

• Mamma1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-16 18:55:31 följande:

Fy alltså...detta illamående..blir ju knäpp. Undrar stundtals vad jag gett mig in på, men samtidigt är det ju något jag längtat efter så länge! Hade jag inte haft illamående så hade man velat ha det för att det känns "säkrare", men nu när man har det undrar man hur man tänker.....:-/

Jag når oxå så otroligt illa . Blir nästan lite knäpp .. Det som hjälper mig är att dricka drickyoghurt och tugga tuggummi
  • Mammatillenliten
    Treansresa skrev 2016-11-16 20:16:14 följande:

Jag fick 1-2 på bim+4:) nu idag hade den ökat och då är ja i 5+4:)

Okej! väntar några dagar och ser om det ökar.
Svar på tråden BF JULI 2017