• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-18 16:57:57 följande:
    Det gör mig så otroligt ledsen! Detta är en kille som aldrig varit älskad eller knappt fått en kram. Som knappt kan hantera att någon rör vid honom.
    Jag vet att barnen kommer först, jag sätter dom alltid först. Dom som påstår att jag inte gör det vet inte vad jag går igenom varenda dag med dom....
    Sätter man barnet först som du hävdar, så borde du även skydda ditt barn från en missbrukare.
    Barnets far är en missbrukare.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)

]Corn skrev 2016-12-18 12:53:14 följande:[/quote-nick]Vad tråkigt att du tycker att jag "skyller" på "konstiga" saker.... men det är såhär det är. Min barnmorska sa att p-piller inte verkar direkt utan efter ca 1 vecka, för att det ska vara ett gott skydd....[/quote]

Ok kanske var det svårt med blödningen att veta när mensen började. Men då hade du fått den infon. Och tänkte inte ha sex den veckan. Sen hoppsan kom killen och då sa du till honom att du inte ville. Och när du sagt det så har du gjort vad du kunnat och oops sen blev du gravid ändå fast det var inte våldtäkt. Jag blir tokig, märker du inte själv hur du skyller ifrån dej allt ansvar?

Vad du tänkte från början eller vad du först sa först, spelar ingen roll,det är vad du faktiskt GÖR som spelar roll.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-18 17:09:16 följande:
    ELLER så är det faktiskt hans pengar, som han får inte på samma sätt som ndra som inte har arbete. Sbälla dra inte slutsatser baserat på några meningar.
    Jag vet inte för jag frågar inte, som man lär sig.

........
    Jaha det finns många sätt man kan få pengar på som arbetslös.

*Bidrag, är ett av dem.
    *Svartjobb är ett annat.
    *Ersättning/stöd.

Dock så var det knappast några slutsatser som drogs utan sannolikheter (spekulationer). Det är en signifikant skillnad att "sannolikt är det så" och  hävda att "han drar in medel via kriminell kriminell".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Corn
    Anonym (Maria) skrev 2016-12-18 17:37:55 följande:

]Corn skrev 2016-12-18 12:53:14 följande:[/quote-nick]Vad tråkigt att du tycker att jag "skyller" på "konstiga" saker.... men det är såhär det är. Min barnmorska sa att p-piller inte verkar direkt utan efter ca 1 vecka, för att det ska vara ett gott skydd....[/quote]

Ok kanske var det svårt med blödningen att veta när mensen började. Men då hade du fått den infon. Och tänkte inte ha sex den veckan. Sen hoppsan kom killen och då sa du till honom att du inte ville. Och när du sagt det så har du gjort vad du kunnat och oops sen blev du gravid ändå fast det var inte våldtäkt. Jag blir tokig, märker du inte själv hur du skyller ifrån dej allt ansvar?

Vad du tänkte från början eller vad du först sa först, spelar ingen roll,det är vad du faktiskt GÖR som spelar roll.

Vad spelar det för roll  HUR jag blev gravid?! Är han påverkad går det inte att säga nej. Enkelt förklarat. Och då är det MITT fel. JA!
  • Corn
    EnAnonumius skrev 2016-12-18 17:38:57 följande:
    Jaha det finns många sätt man kan få pengar på som arbetslös.

*Bidrag, är ett av dem.
    *Svartjobb är ett annat.
    *Ersättning/stöd.

Dock så var det knappast några slutsatser som drogs utan sannolikheter (spekulationer). Det är en signifikant skillnad att "sannolikt är det så" och  hävda att "han drar in medel via kriminell kriminell".
    ,,,,det har fortfarande inte med saken att göra? Barnet blir försörjt..
  • Corn
    Fjärrkontrollen skrev 2016-12-18 18:07:14 följande:

Den här tråden är ett skolboks exempel på varför barn inte ska ha barn.

Jag är inget barn!!!!!! Pappan är 30+ och är absolut inget barn heller!
  • Anonym (T)
    Corn skrev 2016-12-18 10:56:50 följande:
    Du säger att det finns skydd. Ja det finns skydd, men jag var "mellan skydd". Kan inte trolla fram skydd...........
    Fast om man är "mellan skydd" så ligger man ju inte. As simple as that. Vill man inte ta risken så är avhållsamhet det bästa sättet. Spelar väl ingen roll vad han vill. Ett nej är ett nej.
  • Fjärrkontrollen
    Corn skrev 2016-12-18 18:13:13 följande:

Jag är inget barn!!!!!! Pappan är 30+ och är absolut inget barn heller!

Du är ett barn sett till din mognad. Att du råkat fylla 20 har noll att göra med det.
  • Corn
    Anonym (T) skrev 2016-12-18 18:14:01 följande:
    Fast om man är "mellan skydd" så ligger man ju inte. As simple as that. Vill man inte ta risken så är avhållsamhet det bästa sättet. Spelar väl ingen roll vad han vill. Ett nej är ett nej.
    Och nu var tvudligen inte NEJ som han lyssnade på?
    Men skulden och skammen hamnar som alltid hos tjejen.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar