• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • UngMammaIApril

Hej alla, bf 18/9 här , 23 år gammal och gravid med andra barnet. Har en dotter född april 2014 och även en bonus dotter på 5 år. Skulle super gärna hoppa in i fb gruppen ????

• Äntligen2017

Hej alla! Så kul att se alla positiva resultat och glada blivande föräldrar här inne!! Grattis till er alla!

Själv plussade i fredags, men känt av att jag varit gravid i ca 10 dagar innan det. BF är den 22/9 och är alltså på 5+3 just nu.

Vi har försökt sedan april 2016, började med ett MF i v.6, samma vecka som vi är i nu, och fick första plusset efter det först nu när jag dessutom testade Apiforce. Någon annan som testat det?

Om någon har uppmuntrande statistik kring tidig graviditet så är jag den första att vilja ta del av det :)

Vi är 27 och bor i södra Stockholm, men kommer flytta söder om Södertälje framöver. Första barnet för oss.

• Hejhejhejilc

Hej och grattis till er alla, jag har bf någon gång i slutet på september, i vilken vecka erbjuder ert landsting inskrivning, har för mig att det är någon gång efter vecka 12 här, det känns så lååångt dit!!

• Pillijoks
    Laluna80 skrev 2017-01-23 20:16:41 följande:

Vad kul!

Samma här, har ett fritt jobb vilket verkligen behövs nu.

Brukar du vara fysiskt aktiv? Jag har försökt hålla igång träningen men märker att jag mår sämre dagarna efter, så nu blir det nog bara promenader. Och massor av vila...

Nja inte jätteaktiv med träningen egentligen, har 2 hundar dock så jag promenerar en del. Men orkar inte gå ordentliga promenader ens. :/

Jag har testat lergigan och tycker att det lindrar men det hjälper inte helt. Jag ska testa B6, började precis med ingefäratabletter som jag läst kan hjälpa också. Praktiskt att vi kan tipsa varandra här inne. :)

Jag ska till BM på förstabesöket på fredag. Antar att man inte gör så mycket mer än pratar men ganska pirrigt är det. :)
  • Äntligen2017
    Hejhejhejilc skrev 2017-01-23 21:32:27 följande:

Hej och grattis till er alla, jag har bf någon gång i slutet på september, i vilken vecka erbjuder ert landsting inskrivning, har för mig att det är någon gång efter vecka 12 här, det känns så lååångt dit!!

Det borde vara mycket tidigare... Vill man göra KUB så är väl sista veckan att göra det vecka 14, och så ska man ta blodprov 2 veckor innan. Jag kan dock ha fel.
  • Äntligen2017
    Laluna80 skrev 2017-01-23 20:10:47 följande:

Fick lite olika tips mot illamåendet av barnmorskan idag, bland annat 40 mg B6 per dag.

Men tröttheten är det nog bara att vila bort. ????

Kommer någon av er att göra tidigt ultraljud? Har funderat på att göra det privat men vet inte.

Jag funderar på privat tidigt ultraljud, men jag vet inte varför egentligen.. För kontrollbehovet?
  • minime2017
    Hejhejhejilc skrev 2017-01-23 21:32:27 följande:

När jag ringde mvc idag fick jag inskrivning v.8. Bor i Malmö.
    Grattis till plusset
  • Kåtisroinen

Jag var på mitt första besök hos barnmorskan idag. (Malmö, 5+6). Men det var ingen inskrivning utan mer hälsoinformation eller vad det var de kaklade det. Pratar om alkohol, mat osv. Sen lite om upplägget och där var inskrivningen just runt v 10-12, då tog man även blodprov till KUB om man var berättigad till det (över 33 år är det här).

Jag blev även erbjuden ett tidigt VUL om två veckor (8+1). Så skönt, vill verkligen bara få höra det där lilla hjärtat slå <3

• Bonusmorsan
    Laluna80 skrev 2017-01-23 20:10:47 följande:

Fick lite olika tips mot illamåendet av barnmorskan idag, bland annat 40 mg B6 per dag.

Men tröttheten är det nog bara att vila bort. ????

Kommer någon av er att göra tidigt ultraljud? Har funderat på att göra det privat men vet inte.

Vi ska boka in ett privat ul när vi är i ca v.14. Gjorde de med förra då jag tre år innan de fick sent MF i v14. Bara för att se så allt ser bra ut och med förra så kunde dom se lilla snoppen redan då för oss! Så vi gör de även denna gång.
  • Kattiish

Hej. Ni som vill vara med i Facebook gruppen kan skriva ett meddelande till mig med ert för & efternamn samt en printscreen så jag vet vilken bild/rätt person jag ska lägga till i gruppen.:)

Svar på tråden BF september 2017