• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Wantakid

Är inne i min andra graviditet, den första slutade i tidigt MF i september.

Är just nu i v 5+4 och har vetat om detta i ca 2 veckor nu, har symtom och allt känns helt annorlunda än förra graviditeten som slutade i MF då, men nu sitter jag här livrädd igen, med en liten blödning.

fortfarande ljusrosa men sist började det ju likadant.

Har ni också fått någon blödning nyligen?

Jag ska ringa imorgon och se om jag kan få ett vul, hoppas verkligen det är en normal blödning och bebis vill stanna

• Nani

hej alla  är  i vecka 4+2 hur blir man medlem i facebook gruppen ?

• marrann

Hej, plussade i lördagskväll. Hade inte en tanke på att vi skulle bli gravida med tanke på med dottern fick vi kämpa länge. Hade precis börjat med Viktväktarna nu och mådde mer illa för var dag som gick så tänkte de kan inte vara att jag ändrar kosten. Tog ett test och ett starkt plus visade sig. Vet inte riktigt vecka då jag hade väldigt oregelbunden mens sen den kom tillbaka efter förlossningen. Men tippar på runt 8 kanske. Följs gärna i Facebookfrupp med

• Bonusmorsan

Ni med mycket illamående de finns hjälp mot de ifall de är så mycket att de påverkar eran vardag för mycket. Vis er barnmorska kan en läkare skriva ut lergigan. Hjälpte mig grymt mycket förra graviditeten och är inte skadligt för fostret! ????

• minime2017

Hej! Då hoppar jag också in här
    Plussade igår, hade känt det på mig. Vi kom hem från semestern sent igår kväll och åkte till apoteket när vi landat och mycket riktigt... GRAVID! Vi tittade bara på varandra och sa "Jaha, vad gör vi nu då?" Glad Har gått in i v5 och har fått inskrivningstid 13/2.
    Någon mer som fått tid däromkring? 

• Mammamiao
    minime2017 skrev 2017-01-23 17:07:16 följande:

Hej! Då hoppar jag också in här

Plussade igår, hade känt det på mig. Vi kom hem från semestern sent igår kväll och åkte till apoteket när vi landat och mycket riktigt... GRAVID! Vi tittade bara på varandra och sa "Jaha, vad gör vi nu då?"  Har gått in i v5 och har fått inskrivningstid 13/2.

Någon mer som fått tid däromkring? 

Jag går in i vecka 6 idag och inskrivning 6/2 :) så spänd! :D
  • Pillijoks
    Laluna80 skrev 2017-01-22 18:37:49 följande:

Hej vad kul att läsa alla andras upplevelser! Är gravid för första gången, i v 8 nu, BF 6 september. Samtidigt som det är efterlängtat har jag inte tid att vara glad då jag mår pyton konstant. Känns som en mindre influensa med illamående, frusenhet och en enorm trötthet.

Jaja, tiden går väl och det vänder, även om det känns väldigt långt borta nu...

Hej! Det är exakt samma för mig. Har BF 7 september så en dag senare. Jag känner mig helt handikappad och orkar bara jobba i några timmar innan jag måste vila. Jag har tur som kan jobba hemifrån av och till. Vet inte vad jag gjort annars...
  • Laluna80

Fick lite olika tips mot illamåendet av barnmorskan idag, bland annat 40 mg B6 per dag.

Men tröttheten är det nog bara att vila bort. ????

Kommer någon av er att göra tidigt ultraljud? Har funderat på att göra det privat men vet inte.

• Laluna80
    Pillijoks skrev 2017-01-23 18:12:04 följande:

Hej! Det är exakt samma för mig. Har BF 7 september så en dag senare. Jag känner mig helt handikappad och orkar bara jobba i några timmar innan jag måste vila. Jag har tur som kan jobba hemifrån av och till. Vet inte vad jag gjort annars...

Vad kul!

Samma här, har ett fritt jobb vilket verkligen behövs nu.

Brukar du vara fysiskt aktiv? Jag har försökt hålla igång träningen men märker att jag mår sämre dagarna efter, så nu blir det nog bara promenader. Och massor av vila...
Svar på tråden BF september 2017