• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Laluna80
    Pillijoks skrev 2017-01-23 21:33:05 följande:

Nja inte jätteaktiv med träningen egentligen, har 2 hundar dock så jag promenerar en del. Men orkar inte gå ordentliga promenader ens. :/

Jag har testat lergigan och tycker att det lindrar men det hjälper inte helt. Jag ska testa B6, började precis med ingefäratabletter som jag läst kan hjälpa också. Praktiskt att vi kan tipsa varandra här inne. :)

Jag ska till BM på förstabesöket på fredag. Antar att man inte gör så mycket mer än pratar men ganska pirrigt är det. :)

Jag har också hund och orkar inte heller.

Köpte också ingefära idag... du får gärna skicka privat meddelande om du vill fortsätta byta tips!

Spännande! Jag har första besöket vecka 11, känns lite sent...
  • josefiina

Idag hade jag mitt första besök hos barnmorskan. Hade sista mens 26nov och har via sajter räknat ut bf 3sep och att jag skulle vara i 8+3 idag. Men barnmorskan räknade ut bf 1sep och att jag skulle vara i 8+0. Jag ställde inga frågor på det men det verkar vara lite olika.

• josefiina

Idag hade jag mitt första besök hos barnmorskan. Hade sista mens 26nov och har via sajter räknat ut bf 3sep och att jag skulle vara i 8+3 idag. Men barnmorskan räknade ut bf 1sep och att jag skulle vara i 8+0. Jag ställde inga frågor på det men det verkar vara lite olika.

• Fiffi1985

Hej alla gravida kvinnor BF 5/9 enl min sista mens, första Bvc är i början av feb. Jag ska även göra nipt test på privat klinik. Jag har verkligen mått skit från v7, knappt kunnat jobba, yr o illamående.. postafen har hjälpt en hel del, har iaf kunnat jobba 5 dagar:)

Väntar mitt andra barn och går in i v9 img

• Fiffi1985

Hej, jag igen någon som läser en bra gravidblogg som är ungefär i samma vecka som oss? Vid förra graviditet hade jag både blondinbella och Gynning.

Tips?

• bamboobaby
    josefiina skrev 2017-01-24 21:15:47 följande:

Men om BF blev flyttad till 1 sep borde du ju vara i v 8+4? Jag hade min sista mens 28/11 och är i v 8+1 och enligt den BF 4/9. Spela roll egentligen men det lät lite som om du undrade över din BF lite :)
  • Lyycklig

Hej allihop!

Plussade strax innan nyår och enligt sista mens skulle jag ha BF 31/8. Men efter två VUL så vart det helt annorlunda och nyt BF är 7/9 ??

Det blir mitt tredje barn och jag och mannen kör på tätt mellan detta pyret och blivande storebror. Kommer bli ca 15 månader emellan ????

Jag är gärna med i Facebookgruppen. Har skrivit ett meddelande här på FL. Behöver jag göra nåt mer? ????

• vetlanda

Hej alla!

Har en fråga. Jag brukade innan dricka ingefärashots, som är väldigt starkt, varje morgon. Sen jag blev gravid har jag inte vågat. Är rädd för mf då jag fick det förra gången jag var gravid.
    Nän som vet om de finns risker med stark ingefära varje dag?

• EjNot

Hej! Helt ny på familjeliv, förstår inte så mkt. Men jag känner att det definitivt kan hjälpa mig att vara med i en sån här grupp när man har frågor om graviditeten:) Jag är 26 år gammal, väntar mitt första barn och bor i Sthlm. Plussade den 17 januari på BIM-2. Enligt apparna så har jag BF 28-30 september. Har ingen aning om jag blir flyttad sen när jag går till barnmorskan men hänger med här så länge iaf:) Kände redan på ÄL +5 att något hände i magen, har haft molvärk sedan dess. Och de ömmande brösten som alltid kommer en vecka innan mens har helt enkelt hängt kvar. Har även lite småont på två punkter på ländryggen och brukar bli lite lätt yr om dagarna. Inte kontaktat barnmorska än, förstår inte riktigt när jag ska göra det?

Svar på tråden BF september 2017