Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Undrar också hur det går för dig haidichi?:) hoppas du ligger och myser med bebisen redan!

Här händer verkligen inget! Börjar tro att det aldrig kommer någon bebis :( 41+0 idag, så 8 dagar över tiden! Vill inte behöva gå över 14 dagar... känner att jag börjar bli lite nojig över att något ska hända det sista med, man vill ju verkligen inte att moderkakan ska släppa osv på övertid. Att man aldrig ska få va lugn och trygg i sin graviditet :D

• LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-16 11:50:53 följande:

38+5, aldrig varit gravid såhär länge innan! Personligt rekord! :( jaja! Sa till min mamma igår att nu har jag gett upp, de blir ingen bebis, han har vuxit fast! Jag har säkert inbillat mig alltihop, är kanske inte ens gravid! ;) eller? Tycker dagarna flyter ihop, jobbigt att få nåt gjort! Känner mig fläskig å vattenfylld! Osmidig, tappar dessutom allt på golvet bara för att det är jobbigt att böja sig! Tur man har små hjälpredor som plockar upp!

Just det där med att tappa saker känner jag igen! Det gör jag hela tiden känns det som! :D min hjälpreda kommer hem idag som tur är, hoppas det hjälper till att lyfta modet och humöret lite med ;)
  • LeyasMamma

Här händer inget heller, väldigt lugnt. Bf +9 idag... hade denna lilla följt storasyrrans mönster så hade idag varit dagen D, men icke! Ska in till bm idag så idag tänker jag be om en svepning... trött på att va tjock och otymplig nu! Våra alternativ till barnvakter är hemma i veckan men nästan ingen fr.o.m. Torsdag och framåt, så får se hur de går :D

• LeyasMamma

Verkar som de händer lite i tråden nu! Håller tummar och tår för alla som fått lite förvärkar och svepningar!

Har vart inne hos bm nu och fått bokat en överburenhetskontroll på söndag, så har det inte hoppat igång tills då så bestämmer dom hur dom ska starta förlossningen men fick en rejäl svepning idag så hoppas på att den ska göra lite nytta, får väl bli hem och färdknäppa ;) va bara öppen 1cm och tappen va 2 cm, men den va töjbar till 3 cm. Stackars min bm blev svettig utav svepningen :D

• LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:

Hej alla!

Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)

Så bf +15 kom hon.

En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.

Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!

När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.

Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.

När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.

Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.

Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.

Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.

De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....

de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.

Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!

Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.

Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.

De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.

Helt sjukt! Helt sjukt!

Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.

Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.

Hon är så lik sin syster :)

Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.

Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.

Ja det var min förlossningen :)

Äntligen!! Att hon skulle va så seg i starten då ;) men de va väldigt vad fort de gick sen! Kul att det inte blev ett snitt utan att du kunde få genomgå en vaginal förlossning, underlättar ju väldigt för kroppen :) massa stora grattis till er!
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-17 22:47:17 följande:

Har en fundering över att spricka.... om man sys är det stygn man är medveten om att man får eller kan man få stygn å sen aldrig veta om att man fått det. Om det bara var ett lr så? Efterkontroll?

Min syster å mamma sa först som har vart med på alla mina 3 förlossningar att jag sprack å syddes flera stygn. Men jag minns inte det. Jag har minne av att doktor sa skrubbsår som inte behövdes sys. Så därför jag undrar. Ska det stå i nån journal?

Ja det ska stå i din journal om du blivit sydd och hur många stygn dom satt :)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-18 00:11:14 följande:

Bra då kan jag prata med dom på förlossningen sen då...toppen. får man inte ärr efter det? Borde ju vetat själv och känt nån tråd vid toabesök?

Jag fick sy 10 stygn med första men har inga ärr vad jag vet/känt efter det. För en del kan ärren strama lite efteråt men inget jag känt :)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-18 00:44:51 följande:

Känner man dom när man torkar sig lr är man rätt omedveten att ha stygnen? :) ramlar bort av sig själv?

Det kan klia en del när det läker och svida när man kissar om det är utvändiga stygn. Men kan ju även vara sytt invändigt och då svider det ju inte men kan klia. Mina stygn va sånna som försvann av sig själva :) hur mycket man känner av det är nog väldigt individuellt skulle jag tro :)
  • LeyasMamma

Jag är också vaken här mitt i natten! Har fått små korta och täta värkar (pinvärkar?) som gör ont! Känns som en stark mensvärk som kommer ca varannan min och håller i kanske 20-25 sekunder, får andas igenom dom! Har haft så sedan kl 2. "Poffade" till i magen förut med och fick en rejäl rosa/vattnig flytning som rann igenom trosorna och ner längst benet, vatten?! Har satt på mig en binda för att se om de kommer mer :) kanske att det är på g, hoppas inte att det är besvärliga pinvärkar bar efter hinnsvepningen tidigare idag. Körde även med en färdknäpp på kvällen och verkar som den gav effekt ;)

• LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-18 07:47:24 följande:

Låter som vattnet gick? Vet jag hörde/kände ett "knäpp" som proppen gick när det hände med sonen! Det räddade sängen, jag flög upp och sa bokstavligt plask innan hans huvud täppte till! Sen kom det en skvätt vid varje fosterrörelse efter det! Hoppas det är pågång nu för dig!

Här har inte sovits mycket inatt. Busig bebis, sen myrkryp i benen. Familjen hämtade en kattunge igår, duktig som attan att gå på låda osv, men själv i hallen/ vardagsrummet ville den inte vara. Maken som är lite mer blödig som strängt sagt att den ska inte vara i sängarna tyckte såklart synd om den så nu har den klart sovit i sängen iaf! ;) hon satt ju å grät utanför dörren! Jaja blir nog bra, vart ju mig hon väckte när hon tyckte de va dax för frukost iaf ;/

Vattnet va kvar men här sitter vi och var 6 cm öppna när vi kom in :) har glömt att de gör såhär ont!!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny