Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-12 19:23:20 följande:

Men det känns konstigt att cytotec är en magsårsmedicin och används vid aborter och sen för förlossningar....det känns så fel

Här har du info om själva medicinen från fass vilket är en väldigt säker källa.

www.fass.se/m/produkt/19891208000019/public/tabproduct
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 21:08:52 följande:

Ja fasligt frustrerande. 1:an var 3 dar tidig, 2:an var 3 dar sen och 3:an var 15 dar sen.

Dom har blivit mer och mer envetna med tiden alltså ;) hoppas det inte är samma mönster här! Min första va 9 dagar sen och än så länge 4:à dagar med denna.
  • LeyasMamma
    Any80 skrev 2017-07-12 22:17:34 följande:

Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))

Grattis till er! Vad skönt att det tog fart tillslut! :) lång va hon med!
    KaffeOchHybris skrev 2017-07-12 21:38:57 följande:

15 dagar idag och varit på viktkontroll igen på BVC. Idag ungefär 100g över födelsevikten! Woop :) 

Nu när magen har gått ner så undrar man nästan hur i helsike hon fick plats där inne.

Viken sötnos! Skönt att hon går upp i vikt. Ja visst undrar man både hur de fick plats och hur man lyckats klämma ut dom :D
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 21:20:48 följande:

Haha Jupp.

Ja det får vi hoppas du slipper.

För din del med ;)
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 21:20:48 följande:

Haha Jupp.

Ja det får vi hoppas du slipper.

För din del med ;)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-13 23:16:46 följande:

Ska jag skriva ett eget förlossningsbrev och stoppa i den journalen som ska med till bb eller måste den skrivas med en bm?

Tex att jag är verkligen rädd för smärta (kan bli psykfall) och att jag direkt vill ha eda. Och jag har en ryggmärgsskada där höger sida är ingen känsel om det nu påverkar eda. Minns inte tidigare om jag har sagt det. Minns när den 1 gång gick ner i bena bara. Katastrof. Skrek i timmar innan doktorn hade möjlighet prova igen. :(

Ush mådde dåligt i morse .hade sen en gråtattack och blod blandat med snor insmetat i fejan och på rocken... innan jag såg det i spegeln. Såg ut att ha blitt sönderslagen :) kul med känslor. :(

Du kan självklart skriva ett eget brev och ta med, eller så skriver du ihop med barnmorskan nästa gång du går. Spelar inte så stor roll egentligen :) man måste inte skriva ihop med bm om man inte vill :)
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-14 10:44:42 följande:

Hoppas hoppas! Ska in kl 8.30 för bedömning. Men är det överfullt så kommer de nog vänta. Jag och min man ställer in oss på att få åka hem igen. Men kommer ändå bli ledsen känner jag.

Jag hoppas verkligen dom sätter igång dig imorn! Inte mänskligt att behöva gå och vänta med smärta och att inte få klara besked. Förstår om du blir ledsen, tufft att gå och bära bebisen så länge på övertid med foglossning och ischias! Räcker att bara vara gravid och må bra för att det ska vara psykiskt påfrestande.
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 08:24:48 följande:

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(

Hoppas dom hjälper dig nu! Eller åtminstone ger dig en sovdos så du kan få vila! När va du beräknad till?
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-14 13:05:13 följande:

Tycker att lillan känns lugnare idag i magen. Får lite reaktioner när jag puffar på magen men annars lugnare. Är det normalt?

Min har också varit lugnare dom sista dagarna, misstänker att det börjar bli trångt. Men hon får skylla sig själv som är där inne på övertid ;) hon annars inte hur mycket yta hon får att röra sig på när hon kommer ut sen :D att tarmarna vill tömma sig kan vi hoppas är ett bra tecken! Så gjorde min kropp med första, som fyller 7 idag :) <3
  • LeyasMamma
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 14:01:36 följande:

Varit på förlossningen hela FM. Totalt överfullt så fått vänta många timmar. Har fått utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650mg som jag ska äta tre gånger om dagen. Sjukt ont!! Hon sa att jag kunde bli inlagd om jag ville.. (på ortopeden) men tackade nej. Hoppas det blir bättre med smärtlindring.. förlossningen vill man inte starta (v 39 på måndag) då hon sa att det blir för stor smärtpåverkan. Läkaren sa att smärtan brukar bli bättre efter några dagar/vecka

Hur funkar det med paraflexen om det skulle hoppa igång då? Eftersom den är muskelavslappnande? Hoppas att det hjälpers medicinerna nu så du får slappna av lite.
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-15 11:12:34 följande:

Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!

Äntligen!!!! Snart har du lillan där och myser! Du får njuta för mig med ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny