Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

Joline84 skrev 2017-07-27 20:12:59 följande:

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

Grattis!! :)
  • Malimari

Jag känner efter minsta lilla tecken men inte nåt. Kom lite slempropp igår efter en Färdknäpp haha men det betyder ju ingenting.. Plötsligt händer det säger dom :P Bättre å räkna ner till igångsättning..

• Malimari

För mig spelar datum ingen roll bara han kommer ut och det snart haha! Åh jag vill så gärna att det startar.

• Malimari

Tack för pepp och heja er tillbaka! :) Hoppas verkligen att det snart är över för oss alla haha!

• Malimari

Då fortsätter vi in på augusti med noll känningar då. Sista besöket på mvc på torsdag (41+1) då bokas tid för igångsättning. Lika bra att räkna ner till det istället! Måste vara väldigt mysigt därinne..

• Malimari
    FannyFelicia skrev 2017-08-01 16:32:53 följande:

Haha alltså det är ju så roligt att föda barn.

Värkarna avtog så hinnorna togs.

Klockan 11 värkstimulerande dropp + lustgas.

Satt på boll, pratade, käkade godis och andades genom värkar som kom varannan minut. Intensivt men har ju längtat efter detta! Fokuserade på vilan emellan, kort men ljuv!

Bytte till att ligga på sidan 12.25.

Pang tjong drog det igång. Ut kommer en liten Bob på 50 cm och 3750gr. 12.37! Det är ju verkligen så skumt att känna en liten kropp. Försökte påminna mig om att det som gjorde ont betydde ett steg närmare bebis.

Lyssnade så bra det gick på barnmorskan som så hur jag skulle andas.

Inte en skråma, haha är lite euforisk.

Tar en natt på bb-hotell. Imorgon ska vi träffa storasyster!

Grattis!

Ja jag är kvar haha! :P
  • Malimari

Hoppas ni andra som är kvar får föda snart, jag har gett upp och räknar ner till igångsättning! Nån som har koll på hur mycket bebis kan lägga på sig på slutet? Oroar mig inte för ett för stort barn men de andra vägde ju 4.4 kg på bf+1 och bf+3 :P

Imorgon är det dags för sista besöket på mvc och då bokas också tid för igångsättning som borde bli 8/9/10 aug. Ska även till Östra sjukhuset för att förhoppningsvis delta i en studie om igångsättning i vecka 41+, har jag tur så blir jag isåfall igångsatt innan helgen ändå. Sista hoppet! ;)

• Malimari
    Vet hur det känns skrev 2017-08-02 12:33:43 följande:

Läkaren sa till mig 200-250 g i veckan när jag frågade samma sak. Jag ska ringa förlossningen på lördag/söndag om det inte har startat för att få en tid för igångsättning.

Håller tummarna att det startar för oss alla snart.. skit drygt det här!!! Men nu är det inte sååå länge kvar. Håller tummarna att du får den tidiga igångsättningen.. blir det innnan fredag denna vecka?

Ja precis blir antingen imorgon eller på fredag isåfall. Är i vecka 41+0 idag. Oddsen att det startar själv nu känns så små, men så känns det nog för alla! Har inga känningar alls förutom att jag mår lika dåligt tjoho!
  • Malimari
    Vet hur det känns skrev 2017-08-02 13:57:04 följande:

Håller tummarna för oss :) skulle dock kännas lite piss när jag tackade nej till igångsättning för en vecka sen och sedan får en endå.. men men då har jag ialf gett det en chans att starta naturligt.

Förstår vad du menar, blir ju lite ironiskt.. Nej vi kan väl föda ikväll båda två tycker jag ;) Vill ju helst inte ha igångsättning heller.
  • Malimari

Var hos min bm på mvc för sista besöket imorse. Inbokad igångsättning 10/8. Nere efter det så åkte vi till Östra för den där studien där de jämför igångsättning i vecka 41+ jämfört med 42+. Blev lottad till den tidiga gruppen och hade även tur att det (hittills) fanns en tid att boka igångsättning kl 17 idag :D Så om det inte blir fullt av andra "vanliga" så blir det av IDAG! SÅ GLAD.

• Malimari
    Vet hur det känns skrev 2017-08-03 11:45:25 följande:

Åååååååå så jäkla roligt!!!!!! ÄNTLIGEN!!!!!! Stort lycka till nu!!!!!

Leeandra skrev 2017-08-03 12:11:39 följande:

Åh, vad härligt! Får hoppas att det är lugnt idag då så att du snart får träffa din lilla busunge, .

Tack! Inget hört än men gud så nervöst alltså haha. Får verkligen hoppas man är mogen och att det går smidigt :P
  • Malimari

Äntligen kom Mattis till världen efter en lååång och hemsk igångsättning som tyvärr slutade i snitt då han fixerade sig fel med huvudet. Mår helt okej men är trött! Han vägde 4864 g och var 55 cm lång hehe. Han äter på som en häst och håller ett bra sockervärde. Jag har fått nån infektion så har tagits massor av prover. Så skönt att det äntligen är över!

• Malimari

Nu börjar jag hämta mig en aning efter förloppet så att säga! Stort tack för alla Grattis och varmt Grattis till resten som fött dessa dagar :) !

Misstänkte han skulle vara lite större än sina bröder men kanske inte 3 cm längre och ett halvkilo tyngre.

Vi blev igångsatt ca 18 den 3/8. Blev ballongkateter eftersom tappen var lång och öppen knappt 1.5 cm. 3 h senare ramlade den ut men hade bara öppnat mig ca 1 cm till. Bm lyckas dock sätta skalpelektrod samt tar vattnet. Får dropp som höjs högt fram till 02.30 den 4/8 då jag fortfarande bara är öppen 2.5 cm med 2 cm lång tapp kvar... nedslagna pausar vi till kl 9. Då har jag knappt sammandragningar den tiden men har öppnat mig till 5 cm och tappen mjuk och 1 cm lång. Nytt hopp och dropp igen. Går helt okey fram till kl 18-19 kanske? Bm säger att jag öppnat mig till 8 cm! Värkarna är helt groteska nu dock och jag börjar ta slut helt enkelt. Så kommer gränsen där jag inte orkar mer och får till slut ryggbedövning. Här blir jag undersökt igen -nehej öppen 5.5 cm bara?! Är helt knäckt här. Droppet stängs av och får andas igen.. Får en tidsgräns av läkaren som tycker att föder jag inte inom 3 h med hög dos dropp igen så får det bli snitt eller så får jag välja snitt direkt. Jag vill ju verkligen föda vaginalt och vill testa hur värkarna känns med ryggbedövning så vi kör igen. Droppet höjs var 20e minut och jag tar värkarna bra med lite lustgas också. Efter 3 h är jag helt öppen! Nu kör vi tänker jag, snart är han ute! Krystar några värkar men han är fast. Bm tillkallar läkare som gör ultraljud där man kan se att han fixerat sig fel med huvudet, tror det hette rak nackställning eller nåt sånt? Så precis på mållinjen snubblar vi och det får bli akutsnitt. Tanken på snitt då och upplevelsen av det blev plötsligt helt ok, delvis för att vi kämpat så länge och på många olika sätt men också för att jag nu varken kunde eller fick föda vaginalt så han låg fixerad. Snittet var lugnt och kontrollerat och kl 02.07 den 5/8 kommer Mattis ut 4864 g tung, 55 cm lång med huvudmått 38.5 cm - med ett par starka lungor samt hårda nypor som grabbar tag i sin pappas skägg direkt haha. Pratar efter snittet med läkaren och när de öppnade hade han bannemig vänt sig ändå på den korta stunden vi avbröt inför snittet  (ca 30-45 min) och lagt sig med ansiktet rakt uppåt istället haha. Hade inte enligt dr gått att föda honom vaginalt så heller pga hans storlek. Så Ja, nu har jag testat även snitt men kommer nog aldrig vilja föda fler barn för detta var nåt av det värsta jag varit med om. Inte snittet men totalupplevelsen av förlossningen. Tyvärr! Men är glad och lycklig nu och amningen fungerar bra än så länge. Jag har fått antibiotika pga infektion pga vattenavgång i många timmar innan förlossning samt feber och sådär men idag känner mig mycket bättre. Mattis har varit snabbandad sedan han kom men har ingen infektion eller nåt konstigt på lungorna enligt röntgen gjord idag. Ska nog bli ordning på oss  :) Längtar till vi får komma hem!

• Malimari

Heja er som är kvar <3 Snart är era bebisar här!

Just nu jobbar vi med rätt grepp vid amning, mina stackars bröstvårtor skriker haha!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny