Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

Delilah2001 skrev 2017-07-01 13:18:11 följande:

Usch, jag börjar dra mig för att visa mig ute bland folk nu. Ska till Ikea och stan med sambon, och vet inte vad jag ska ha på mig.

Har gått upp 5 kg(!) senaste tre veckorna, hur är det ens möjligt??? Inget passar, gravidkläderna sitter åt och jag ser ut som en elefant. Testade min svarta favorit gravidklänning. Ser ut som Barbamama. Jättefult!

Vätska. Sjukt jobbigt men jag har vant mig vid snabb viktuppgång nu. Kan inte styra det så är bara att stå ut till bebis kommer!
  • Malimari

Vi har också AC tack å lov. Kommer att ha långärmad body å byxa på bebis men kanske skippa filt å strumpor Mina två äldre barn har alltid varit varma av sig fast de är födda på vintern så räknar med att denna är det med. Ska bli så himla skönt att slippa overall!!

• Malimari

Nu har jag gallrat ut, tvättat och lagt ner babykläder i byrån <3 Så himla mysigt att pilla med dessa små plagg. Packat förlossningsväska så när som på godis och dricka samt en amningsbehå Kommer säkert dröja till bf+14 innan det är dags men nu är jag redo iaf haha. Tänk att jag ska få vara med om detta igen, Wii!

• Malimari
    yessi skrev 2017-07-01 13:47:38 följande:

Tänkte uppdatera här lite om vad som hänt/händer för oss.

OBS! Inget för de känsliga..

Den 8/6 fick jag väldiga smärtor i rygg och mage, kunde knappt sova på natten. Bebis sparkade på som vanligt och jag tog några Alvedon för att sova. Lyckades till slut att somna. Dagen efter alltså den 9/6 så fortsatte smärtorna, fast inte lika intensiva. Tänkte att det är förvärkar på gång, jag var ju trots allt i vecka 35+3. 

Dagen flyter på bra och vi blir bjudna på middag hos kompisar på kvällen. Smärtorna fortsätter och vi bestämmer oss för att åka in på sjukhuset.

På parkeringen känner jag att det blir blött i byxan och jag tänker att nu har vattnet gått!

När vi står i hissen på väg upp till förlossningen känner jag med handen på byxan och ser att det kommer blod...

Världens panik och vi springer till en ny hiss som tar oss till målet. Väl framme möter vi sköterskor som genast tar in oss på ett rum. Några sekunder senare kommer fler sköterskor, barnmorskor och läkare.

CTG görs, men ingenting.

En ultraljudsmaskin hämtas för att höra hjärtslagen. Ingenting. Absolut ingenting.

Vi får där och då beskedet att våran pojke inte lever. Känns som att få en käftsmäll och det är sådan chock från att gå från att tro att han lever till att få beskedet.

Ett riktigt ultraljud görs sedan där vi också ser han, han rör sig inte...det är ingen dålig dröm. Det är fan en mardröm som är i högsta grad verklig.

Några timmar senare, den 10/6 föds vår lilla änglason genom kejsarsnitt. De försökte få igång mig på naturlig väg, men det gick för långsamt och jag hade såna smärtor i magen så då togs beslutet om snitt.

Han var så fin och såg så fridfull ut. Orsaken var att moderkakan hade lossnat, så han hade inte en chans. Klandrar mig själv så att jag inte förstod att något var fel...

Vi har precis haft begravning för honom och tagit farväl. Men det gör så ont att han inte lever med oss och scenariot där vi får beskedet spelas upp i mitt huvud..

Detta är min förlossningshistoria, tyvärr med ett olyckligt slut.

Neej Åh stackars er <3 Men klandra inte dig själv, det är absolut inte ditt fel. Sånt händer ju även om det inte "ska" få hända en Åh så sorgligt... Styrke kramar!
  • Malimari
    Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

Lycka till! Skönt att ha ett datum.
  • Malimari

Grattis Treansresa och Preet90 :)

Här ploppar det ut bebisar ja, inte så lite avis :P

• Malimari
    Wooden skrev 2017-07-03 20:55:55 följande:
    Vecka 36+4, snart bara 3 veckor kvar till bf. Tycker dock det känns som en evighet. Var hos bm idag som sa att eftersom jag gick 3 dagar över med sonen så finns det inget som tyder på att det blir igångsättning. Du föder runt 40 veckor sa hon. Så det känns bra! Även om hon såklart inte kan lova nånting. Borde bli en julibebis iaf! :)
    Så fin mage.
    Om det ändå vore en garanti. Födde också BF+3 förra gången :P
  • Malimari

Jag tycker det känns som min parvel är lång, hans storebröder var 52 och 53 cm långa några dagar efter bf. Men har inte känts så här trångt innan och är i vecka 37+0 idag. :-P Får såna otroligt sköna sparkar och liksom känner hur han tar spjärn mot och under mina revben. Han är förvisso inte jättelågt i bäckenet ännu, får se om han tänker fixera sig, misstänker inte det :-P

• Malimari

Hoppas det startar för dig snart Haiduchi!

Jag har ställt in mig på bf+14 så får alla dagar innan bli en bonus :-O

• Malimari

Gjort en sammanfattning av graviditeten hos BM idag. Magen växer på, bm uttryckte en önskan för mig att jag ska slippa gå över så mycket då han därinne redan känns rejäl och har en liten annan kurva än sina bröder. Får väl se vad det blir för vikt på den här haha.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny