Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-20 07:28:49 följande:

Vad surt!! Hoppas dom kommer tillbaka och att det startar helt:)

Tack! Ja jag önskar mig lite smärta nu haha! Haft sånt våldsamt tryck neråt också. Men det är väl iaf ett tecken att nåt händer. 6 dagar kvar till bf så ska väl egentligen inte gnälla. :D
  • Malimari
    Summerchild skrev 2017-07-19 23:38:55 följande:

Mmm ska göra ett försök nu.... annars kommer jag vara trött ....ställt klockan på 7.... fy bara 7 timmar ...kanske kan sno 1 timme till 8 :S ....med en snabb frukost

Lycka till !
  • Malimari
    Leeandra skrev 2017-07-20 08:21:50 följande:

Men även om det avtog nu känns det ju helt klart något som är på gång. Dagarna kan sega sig fram i slutet men rätt vad det är så är ju bebisen här, och då undrar man hur det kunde gå så fort .

Har återigen täta sammandragningar som känns av men kan inte säga de egentligen gör särskilt ont. Men kan inte koppla bort dem liksom. Är man knäpp som önskar sig mer smärta? :P
    Bimbim79 skrev 2017-07-20 12:56:11 följande:

Surt samma som jag för en vecka sen! :( man blir ju helt färdig och besviken. Fick sov dos då sen har det varit lugnt bara molvärk på kvällarna.

Ja såå besviken. Är verkligen färdig med att vara gravid nu, särskilt när det är så varmt.
  • Malimari

Och nu inte en enda sammandragning på flera timmar. Suck. Jag lär få vänta på denna bebis :D

• Malimari
    Summerchild skrev 2017-07-21 12:48:50 följande:

Du var nära å skrev när han var född :)..

Elvin föddes 23.45 20/7 3740gr 51cm så sjukt liten..

38+0 mina andra var födda 38+3 4365gr flicka. 39+6 4475gr. Pojke 39+6 4785gr

Det med att hjärtat sjönk var det mest skrämmande för alla. Stängde av dropp å han blev normal i hjärtljuden. Men att dom hade stress råder ingen tvivel om. Dom lämnade mig flera ggr å länge. mina ben kunde inte röra sig pga eda... och han var nästan ute när dom rusa in till mig och ta emot honom. Då hade jag skrikit åt min kille att kalla på barnmorska. Innan hade huvudet glidit fram å tillbaka å då tyckte dom att dom kunde låta mig jobba själv ett tag å "träna" Lite... ja ja sen fick dom slutspurten i famnen. Som en säl ut. :)

Grattis! Mysigt med en sån "liten" ju ^^ Är så nyfiken på hur stor min nummer 3 kommer vara.
  • Malimari
    Summerchild skrev 2017-07-21 13:11:28 följande:

Min nykomling riktigt liten för att vara den :)

Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)

Så fin! <3
  • Malimari
    Bimbim79 skrev 2017-07-21 12:41:44 följande:

Ännu en natt med rejäla jag får nog kalla det värkar, 6:e minut från kl 00-07 då ebbar de ut. Vandrat som en osalig ande i köket/ hallen hela natten. Med leksugen kattunge i hälarna som förvisso gav upp å somnade efter några timmar. Har kunnat sova nu på fm, fortfarande sammandragningar trots vila. Suck varför kan det inte bara dra igång?

Lider med dig! Här är alla kännbara sammandragningar/förvärkar som bortblåsta.. Hoppas det drar igång för dig snart!
  • Malimari

Jag blev igångsatt med första barnet på bf pga havandeskapsförgiftning. Jag upplevde värkarna väldigt intensiva i jämfört med min "naturliga" förlossning med nummer två, men är ändå väldigt nöjd. Blev igångsatt med en ballongkateter som förs in i livmodertappen för att vidga den, sen ramlade den ut och de kunde ta vattnet. Därefter värkstimulerande dropp som successivt ökades i styrka. Tog ca 12 h från första värken jag kände av så det var rätt smidigt tycker jag.

• Malimari
    Gameofthrones123 skrev 2017-07-22 15:39:41 följande:

Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D

Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!

Slänger in en bild på min prins :)

Grattis till fina lilla prinsen! :)

Jag förlorade 2.5 liter med min första pga att livmodern inte drog ihop sig. Det tar lite extra tid att återhämta sig efter det. Kämpa på och så mysigt att han äntligen är här :)
  • Malimari
    Honeyb skrev 2017-07-23 09:16:19 följande:

Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3

Grattis! :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny