Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

marretiin skrev 2017-04-30 17:43:20 följande:

Han var väl inte riktigt den jag trodde att han var visade det sig. Han skylle själv på att han mår dåligt o har tappat bort sig själv. Jag orkade inte en massa bråk hela tiden heller så d är ändå skönt att få lugn o ro nu.

Okej. Du låter stark så låter som att det kommer gå fint för dig! Heja dig! O bebis
  • Malimari
    LeyasMamma skrev 2017-05-05 20:45:08 följande:

Vilka härliga magar!

Va inne på mvc idag, är i v 30+5. Allt såg bra ut utom att järnet låg för lågt, hade 103 i värde så får bli järndroppar framöver. Sen hade inte vår lilla tjej vänt sig än, så hon ligger i säte. Hoppas det ändrar sig, om inte så gör dom ett vändningsförsök v37 och om inte det hjälper så får jag välja om jag vill bli snittad eller föda i säte. När vände sig era små?

Min första låg neråt från vecka 32, min andra låg i säte fram till v 38 då han vände sig självmant precis innan vi skulle göra ett vändningsförsök :-P Hade fått nål i handen och doktorn var på väg in för ett ultraljud när hela magen vände sig haha. Så lite nervöst hur det blir nu med nummer tre :-P
  • Malimari
    Summerchild skrev 2017-05-10 18:37:23 följande:

Säger till när Mina 175cm når 100kg ...det är nära nu lol

Väger 107 kg till mina 176 cm haha! :-P

V29+2

• Malimari
    LeyasMamma skrev 2017-05-07 12:35:35 följande:

Haha! Där ser man! Ibland tror jag dom känner att något är på g :) hoppas att trean vill lägga sig rätt här direkt nu då :)

Ja han måste känt på sig att nåt var på g Sen blev han aldrig fixerad i bäckenet, lågt högt i bäckenet fram till 1.5 h innan han kom ut haha.
    Summerchild skrev 2017-05-07 00:02:06 följande:

Ja fy än 4e har oxå bra med plats.. 3e vände oxå sig långt på slutet och navelsträngen virad. Deg tycker jag är läskigare i tanken på förlossningen. Tänk om han stryps. Det andra tror jag ordnar sig. :)

Ja att de har "koll" på navelsträngen känns rätt häftigt, känns som vad som kan hända liksom. :-P
  • Malimari
    GrönaDruvan skrev 2017-05-25 09:51:59 följande:

Idag går jag in i vecka 35! Nu är det 26 dagar kvar tills han kommer ut. OM han inte kommer innan, vilket min man tror. Känns onekligen så också...

Så fin mage!
    Varför tror ni att han kommer tidigare? :)
    Har du mycket sammandragningar?
  • Malimari
    Haiduchi skrev 2017-05-24 22:52:43 följande:

Har ni börjat fundera på namn?

Vi har några på en lista, ibland tar vi bort, ibland lägger vi till.

Diskuterar ni det mycket eller hur går ni till väga?

Vi tänker inte ut riktigt utan när vi hör ett namn vi gillar så läggs det till oxh så provar/suger vi på det. Namn vi kommit på i början har tyvärr nötts sönder lite.

Men inget känns så självklart som vårt första barn namn gjorde.

Får väl se när hon är här.

Vi har bestämt sedan rätt många veckor tillbaka :P Det bara "kom" till oss och kändes rätt direkt. Precis som med våra två tidigare barn.
  • Malimari
    GrönaDruvan skrev 2017-05-25 10:53:01 följande:
    Väldigt mycket sammandragningar och det senaste har magen sjunkit extremt mycket och det ilar och gör ont långt ner. Nu kan jag knappt gå för att det känns så obehagligt hela tiden.
    Men det behöver ju inte betyda att han kommer snart ändå, det återstår att se, hihi
    Har ilat på mig också de senaste dagarna, hoppas att han lagt sig till rätta med huvudet neråt så jag slipper oroa mig för att göra vändningsförsök sedan :P Är dock bara i vecka 32 så finns ju plats att vända sig ännu

Ja, då får du se, oavsett väldigt kort tid kvar :)
  • Malimari

Åh vad jobbigt Lindseeey!

Håller tummarna för att bebis ska stanna och växa sig större iaf några veckor till men varje dag gör ju skillnad <3

• Malimari

Grattis till bebis 78elle! Hoppas att allt flyter på bra nu efter en minst sagt jobbig start. <3

• Malimari

Jag har massor av bristningar sedan första barnet och även på höfter sen tonåren. Inga nya denna graviditet. Stör mig inte ett skit haha :-P

Svar på tråden BF Juli 2017 ny