Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari
    K g skrev 2017-07-12 11:57:26 följande:

Jättebra info men det står ingenting om Cytotec som ju är det som diskuteras här. Många har väldigt dåliga erfarenheter av det och jag uppskattar verkligen att bli upplyst om det så att jag kan göra ett informerat val om det blir tal om igångsättning med Cytotec. Ibland är Googling väldigt nyttigt om man använder källkritik på ett sunt sätt.

Ja absolut men bra att börja med vedertagna sidor samt försöka sålla när man googlar specifikt. Det är så lätt att hitta massor av hemska sidor.. :-/ Det är just det, många har dåliga erfarenheter men för många går det hur bra som helst. Däremot om jag ställts inför det hade jag velat haft ett ordentligt samtal med ordinerande läkare som förhoppningsvis är professionellt insatt i biverkningar osv.
  • Malimari

Grattis till alla som fått sina bebisar <3 <3 Som man längtar efter värkar nu haha

• Malimari

Ja nu är det verkligen inte kul att vara gravid längre. Fått tillbaka min spänningshuvudvärk den senaste veckan och är så svullen om fötter och underben. Händerna också. Har gått upp 18 kg sen inskrivning vilket känns väldigt tufft. Men Men, det får man ta tag i sedan. Att tänka på kosten nu finns inte på kartan, behöver döva smärtan i fogar och rygg haha! :-P Blir mycket begränsat med rörlighet också dessvärre. Jaja, snart är det ju över... Max 24 dagar kvar ehhh..

• Malimari
    narie24 skrev 2017-07-16 17:41:38 följande:

Ja fyyyy vad jag är less! Helt slut! Men om jag lägger mig för att sova ställer alla krämpor till det. Jag har också ont i huvudet. Men kanske beror på sömnbrist? Värk i benen och illamående. Och det vanliga på det.

Imorgon ska jag till bm, ett besök jag hoppats på att slippa. Men, men....

Haiuchu, är allt okej???

Ja det är nog så, nätterna är inget vidare haha.. När har du bf?

Ja hoppas allt går bra och att hon gosar bebis nu <3
  • Malimari
    narie24 skrev 2017-07-17 14:57:57 följande:

Precis hemkommen från min bm. Hon ringde SöS för att höra läget kring en ev igångsättning pga ev stort barn. Läget var stressat där men de skulle återkomma till mig.

Sen gjorde hon en undersökning och hinnsvepning. Jag var mjuk och öppen mot 3 cm. Blödde också en del tydligen. Så hon trodde att vår färdknäpp häromdagen gjort sitt. Hon tyckte att om det inte startar snart så skulle vi köra en till färdknäpp ;).

Blev helt pirrig efter det här och inser plötsligt att hjälp, snart ska jag föda! Rädd för så mkt....

Känner av lite molvärk.

Lovande! Men det är ju så spännande! Fött stora barn innan? Är det sf måttet som är stort?
  • Malimari
    narie24 skrev 2017-07-17 17:18:33 följande:

Förra barnet vägde 4,5 så vill gärna inte gå över tiden för mkt. Varje vecka som går...

Tydligen var slemproppen helt borta, att jag inte märkt ngt av den...

Det gjorde mina också på bf+1 å bf+3 så slipper gärna gå över jag med.. Men har ännu inte varit tal om varesig igångsättning eller tul. Har inte haft något abnormt sf med nån av dem. Sen är kanske inte 4.5 så mycket för mig, en del får ju större barn. Men en 5 kg's undviker man ju gärna eh? :-P

Jaså, men den kanske gått mycket i omgångar då :)
  • Malimari
    narie24 skrev 2017-07-17 17:47:08 följande:

Det gick ju bra att föda ut en på 4,5 kg sist. Jag är dock rätt liten och det är därför bm tyckte att det inte skulle behöva gå till 42+0.

Aha ja jag är ju välbyggd *host* så mer logiskt för mig att föda en i den storleken kanske. (176 cm lång vikten är väl sådär relevant).

Hoppas det snart kommer igång iaf eller att du blir igångsatt tidigare :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny