Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:

Hej alla!

Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)

Så bf +15 kom hon.

En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.

Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!

När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.

Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.

När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.

Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.

Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.

Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.

De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....

de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.

Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!

Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.

Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.

De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.

Helt sjukt! Helt sjukt!

Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.

Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.

Hon är så lik sin syster :)

Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.

Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.

Ja det var min förlossningen :)

Grattis och skönt du fick föda vaginalt denna gång (för det var vad du ville antar jag :) ). Lycka till med den lilla och hoppas brösten snart är snällare mot dig :P Vet hur jobbigt det är där i början!
  • Malimari
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 08:17:08 följande:

Vattnet va kvar men här sitter vi och var 6 cm öppna när vi kom in :) har glömt att de gör såhär ont!!!

Yey! Heja bebis
  • Malimari
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 11:24:42 följande:

Nu va hon här! 10.01 föddes lilla fröken Saga :) tog lite tid för henne att komma ner i beckenet så va helt öppen vid halv 10 men fick genomlida massa sega värkar innan hon hade roterat rätt. Sen gick de fort! 2 värkar så va hon ute :)

Men åh grattis!!! <3 Hoppas det känns bra nu
  • Malimari
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 11:24:42 följande:

Nu va hon här! 10.01 föddes lilla fröken Saga :) tog lite tid för henne att komma ner i beckenet så va helt öppen vid halv 10 men fick genomlida massa sega värkar innan hon hade roterat rätt. Sen gick de fort! 2 värkar så va hon ute :)

När hade du bf? :)
  • Malimari
    narie24 skrev 2017-07-18 18:44:12 följande:

Nu sitter jag med dyngsura byxor på SöS och väntar på att få komma in. Vattnet gick plötsligt när jag var ute och lekte med ungarna. Ganska glesa värkar men behöver andas igenom dom. Vattnet har forsat och är missfärgat.

Oj hoppsan! Hoppas det går bra för dig nu och att ni blivit undersökta och ordentligt omhändertagna <3 Hoppas bebis vill ut snart.
  • Malimari
    18/5 78elle. Stockholm. Pojke. Första barnet. Akut snitt

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning. 

22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt. 

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt. 

1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet. 

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet. 

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet 

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan. 

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan. 

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt 

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet. 

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje) 

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet. 

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning. 

15/7 Noccis. Stockholm. Pojke. Första barnet, sambons tredje.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet. 

17/7 Sladdis17. Norrbotten. Pojke. Andra barnet(flicka -02)

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning. 

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet. 

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar. 

20/7 Preet90. Pojke. Första barnet. 

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet. 

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet. 

23/7 Noova87. Flicka. 

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt. 

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet. 

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet. 

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning. 

26/7 Malimari. Pojke. Tredje barnet.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke. 

28/7 Kgforlife. Örebro. Flicka. Tredje barnet. 

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning. 

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet. 

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning. 

2/8. Summerchild. Fjärde barnet. Igångsättning utan datum.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.
  • Malimari

Stort grattis Narie till bebis! Exakt samma mått som min nummer två :D Hur stort var huvudet?

Hoppas ni båda snart är feberfria!

• Malimari
    narie24 skrev 2017-07-19 17:36:57 följande:

36,5 cm. Stort gissar jag? Vi är feberfria men väntar svar angående gulsot nu. Hon verkade ligga högt.

Hampus hade 38.5 (tur det var barn nummer två..) men ja jag tror även 36.5 är rätt stort.

Åh men det löser ju sig isåfall. Hur mår du?
  • Malimari
    Malimari skrev 2017-07-19 18:39:40 följande:

Hampus hade 38.5 (tur det var barn nummer två..) men ja jag tror även 36.5 är rätt stort.

Åh men det löser ju sig isåfall. Hur mår du?

Med att sola ska det stå :P lät ju väldigt drygt haha sorry.
  • Malimari

Kl 22 igår började jag få regelbundna sammandragningar som kändes som mensvärk. Det har hållt i sig hela natten men nu återstår endast lite molvärk plus att jag är helt slut så klart. Grr.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny