Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-02-11 21:24:07 följande:

Ni som har syskon när föddes era små och hur startade det?

Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta

Första blev jag igångsatt på bf pga havandeskapsförgiftning. Han kom ut dagen efter, blev igångsatt kl 18 den 28/12 men det drog inte igång förrän 03 den 29e och kl 15.03 är han född.

Andra barnet började med spontan vattenavgång kl 09 på bf+3. 11.30 ca var första värken och han är född 14.38.

Är riktigt spänd på hur nummer tre kommer vara ^^
  • Malimari

Här i Göteborg får inte omföderskor stanna kvar på BB efter förlossningen om allt gått som det ska så behöver inte fundera på det iaf... :-P

• Malimari
    Sosozo skrev 2017-02-12 16:00:42 följande:

What? Är det sant? Vaddå, får man åk hem på direkten?

Ja efter ca 6 timmar förväntas man åka hem.
  • Malimari

Det är någon kontroll som ska göras bara sen får man åka hem.. Sjukt att man inte får välja tycker jag!

• Malimari
    narie24 skrev 2017-02-12 15:57:04 följande:

Verkar vara samma här i Sthlm. Fast jag skulle verkligen vilja stanna 1-2 nätter och landa lite innan man ska släpa sig hemåt. Svårt att få chans att vila hemma med två barn till sol väntar.

Ja jag hade velat stanna en natt, det var superskönt med nummer två för då kunde pappan sova ostört hemma och avlasta mig bättre när jag kom hem

Det värsta jag vet är griniga trötta karlar haha..
    Bimbim79 skrev 2017-02-12 15:59:35 följande:

Va skönt att man bor på liten ort känner jag spontant?

Men man vet ju inte, denna bebisen kommer ju mitt i sommaren så kan ju vara värre med platser då! Tjejerna är födda i december och pojken i september, är ju lite olika tryck på vården olika säsonger! Vet att med sista ville jag bara hem de sista 12 timmarna, fick dela rum då, jättetrevlig tjej men de hade problem med amningen å både hon o barnet grät :/ samtidigt hade jag ju de andra barnen hemma som jag saknade. Pojken va bara 15 månader när lillasyster föddes och jag hade ju inte varit från honom så länge innan. Vi får se hur man känner när det väl är dax! De har ju ac på sjukhus det har jag ju inte hemma :p

Ja jag känner att det ändå känns helt okej att få åka hem men alla förlossningar och barn är ju individuella. Man behöver ju inte känna sig mer säker bara för att man får barn nummer tre. Men det verkar ju förväntas av en.
  • Malimari
    Sosozo skrev 2017-02-12 16:00:42 följande:

What? Är det sant? Vaddå, får man åk hem på direkten?

Omföderskor gäller detta så det inte blir missförstånd. Förstföderskor får fortfarande välja om de vill komma till BB efter förlossningen.
  • Malimari

Jag känner en del rörelser och varje dag nu sedan två veckor tillbaka ungefär. Är i vecka 17. Så himla mysigt <3 Min moderkaka ligger i bakvägg.

Så spänd inför RUL 6/3, hoppas att få se könet :-P

• Malimari
    Bimbim79 skrev 2017-02-13 20:08:14 följande:

Gör ju inte saken bättre alls egentligen, det va min systers andra barn. Vad säger att barn nr 2 är friskt bara för att barn nr 1 va det?

Nej jag tycker det är riktigt dåligt
  • Malimari
    Summerchild skrev 2017-02-14 23:49:46 följande:

Ja det är just sjukt att jag har så bra kostvanor ...mkt grönsaker och frukt då jag har diabetes ...äter citroner som godis och fuskar med proteinpudding och grädde ;) ....ska jag prova en annan sort tror du? jag har gallsten å fick ett järn som var mild för magen

Prova ta dem samtidigt som c-vitamin brustablett. C vitamin gör att man tar upp järnet bättre.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny