Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-06-04 09:06:52 följande:

Hur sover ni tjejer?

Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?

Blandar Med att sova bra och skitdåligt. Men jag klarar mig på rätt lite sömn och är bra på att powernapa haha. Har heller inga skrupler om att sova när bebis gör det om syskon tillåter (mina kommer va 3.5 å 6.5 år). Städning tvätt osv får komma sist. Och vad har man sin man till hehe. Nä sömnen för egen del oroar jag mig inte supermycket för.
  • Malimari

Jag oroar mig mer för att inte räcka till, att bebis ska få kolik osv.. :-/ Samt att fortfarande ha såna besvär med ryggen jag har nu

• Malimari

I Göteborg körs ju tidig hemgång på alla omföderskor där allt är bra så jag ställer in mig på det helt enkelt.. Hade gärna stannat en natt dock. Föder man sent får man stanna över natten iaf..

• Malimari
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Åh grattis! <3
  • Malimari
    Wooden skrev 2017-06-27 15:08:47 följande:
    Jag vet hur det känns... Hehe. Har bf 26/7 och det känns ju som en evighet dit. Och vågar typ inte gå och hoppas på att bebis ska titta ut tidigare. Men spyr typ när jag tänker på att jag kanske måste gå såhär till augusti. 
    Jag börjar också känna så faktiskt, har också bf 26/7. :-P Vill bara ha ut den lelle nu <3  Lär säkert få gå över till en bit in i augusti :-P Ajajaj
  • Malimari
    Summerchild skrev 2017-06-27 21:03:23 följande:

Ja senast 2 augusti här....men det diskuteras om tidigare pga vikten på dom andra var över 4500.... jag vill inte ha ut bebben nu. Har inte tid. Det är semester. Jag vill rå om min son och ha kul. Men visst är det svårt att hindra om han vill ut. :) mina ben svullnar av alla promenader. Det är väl det jobbigaste just nu.

När kom de andra? :)

Ja jag väntar gärna till vecka 28 minst.. Min pappa ska göra en stor operation 4 juli. Tror absolut inte att denna kommer tidigt heller, fått bf+1 Och bf+3. 4.3 kg båda två.
  • Malimari
    FrökenMp skrev 2017-06-28 13:40:11 följande:
    Ja, deg känns jättejobbigt tycker jag att andra har förvärkar hit och dit medan jag bara har sammandragningar. Nu de senaste två dagarna har även sammandragningarna lugnat ner sig och känns även som att bebis är mycket lugnare.. rör sig mindre liksom. Vill bara känna att nåt är på gång...:(
    Jag har inte haft några känningar med någon av mina :) Helt plötsligt slår det till :P
  • Malimari
    Xericax skrev 2017-06-29 21:45:21 följande:
    De ville ge mig cytotec men jag vägrade då det skrivits så mycket negativt om det just då (2012), så jag fick ballong istället då jag ändå var lite öppen redan. Det är en ballong som sitter fast på en plastslang, ballongen förs upp i livmodern och fylls med vatten, sedan spänner de slangen, det tog nog några timmar innan ballongen kom ut men då den var ute så hade det öppnats mera. Tror inte det är nytt utan det handlar väl mera om att det är enklare för personalen att bara ge medicin istället, och att man behöver ju vara lite öppen färdigt. Finns att läsa mera om det på ballongmetoden på 1177. 
    Så sattes jag igång med första barnet också. Fick ingen cytotec. Utan bara ballong -vattnet togs när den ramlade ut sen värkstimulerande dropp.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny