Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

K g skrev 2017-03-12 20:05:42 följande:

Kan det inte vara ligamenten då? Tycker det känns som håll typ, drar till och gör ont en stund om jag vänder mig hastigt eller om jag varit still länge och sedan reser mig.

Ja det låter som ligamenten tycker jag också. Har en hel del besvär med dem jag också. Mer nu än med de två första.
  • Malimari
    Sosozo skrev 2017-03-12 09:27:10 följande:

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

Dålig koll på varukorgen men kika in emmaljunga viking?
  • Malimari

Vissa BM skickar moderskapsintyget antingen elektroniskt eller via brev till FK . Så får man bevaka på "mina sidor" Men bäst är ju att ringa BM och höra. Ska påminna min om att skicka imorgon

• Malimari

Egentligen är inte ett lågt hb alltid en idikator på att man behöver järn - det är därför prov tas på järndepån i början av graviditeten för att bestämma ifall det behövs och då vanligtvis från vecka 20 då barnet börjar kräva mer. Men det bestäms av din BM. Jag har tex väldigt bra hb (145) men låg järndepå (7!) så jag har fått äta 1 tablett duroferon från vecka 20.

• Malimari
    Sarus85 skrev 2017-03-18 07:17:27 följande:

Ca 3,5 månad kvar tills det är juli! Tänk snart är vi där. Även om tiden ibland sniglar sig fram så går det ju ändå rätt fort ;).

Jag har 2,5 månad kvar att jobba. Galet! När slutar ni jobba?

Gör min sista dag dagen innan midsommar 65 arbetspass kvar haha
  • Malimari
    narie24 skrev 2017-04-08 20:47:40 följande:

Ngn mer som blir risig i magen och får magknip av niferex?

Japp har Duroferon istället.. Blir hård i magen av dem men "föredrar" det haha
  • Malimari
    emme 86 skrev 2017-04-23 10:34:46 följande:

Har inte skrivit ner mitt ännu, men vet vad jag vill ha och inte.

*Endast lustgas och PCB som smärtlindring.

*Föda på knä och själv ta emot sonen.

*Sen avnavling och avvakta oxytocininjektion

*Att en viss läkare inte får vårda mig

*Tidig hemgång efter 6h om allt är bra.

Ser fram emot förlossningen som sjutton, är så trött på att gå gravid på jobbet o ta hand om alla nyförlösta o deras bebisar. Jag vill ha min egen bebis att mysa med.

Och det enda som kommer stå i mitt är

- dubbel dos oxytocininjektion (pga 3 l blodförlust med första barnet och tendens till mycket men endast 0.4 l med dubbel dos oxytocin med andra barnet)

- pilatesboll att studsa på :-P

Längtar också men känns så långt bort haha..
  • Malimari

Jag tar på stödstrumpor när jag går upp på morgonen och tar av dem på kvällen när jag lägger mig. Har mina för att motverka svullnad och domningar. Bävar inför sommaren.. Klarar mig inte utan

• Malimari

Jag känner oftast inte av mina sammandragningar.
    Men ligamentsmärtor får jag ganska ofta däremot. Aj som fan.

• Malimari
    marretiin skrev 2017-04-30 16:35:55 följande:

Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.

Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.

Hoppas ni alla mår bra!

Men va? Beklagar. Varför blev det så? :( Kram!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny